اردبیل؛

کشاورزی و فرصت مرزی زمینه ساز پیشرفت بیله سوار است

استاندار اردبیل گفت: کشاورزی و استفاده از قابلیت های مرزی از جمله فرصت هایی است که باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و جلب گردشگران در شهرستان بیله سوار مغان می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در بازدید از ایستگاه ستاد استقبال از مسافران نوروزی بیله سوار مغان افزود: گردشگری نیز در کنار کشاورزی و استفاده از ظرفیت های روستایی و مرز می تواند زنجیره ای از تولید و اشتغال را در شهرستان بیله سوار فراهم کند.

وی اظهار کرد: همکاری، همفکری و تشریک مساعی دستگاه های مرتبط و ترغیب و مشارکت مردم می تواند این ظرفیت ها را معرفی کرده و مورد بهره برداری قرار دهد.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل گفت: تردد بیش از 48 هزار مسافر از پایانه مرزی بیله سوار به عنوان یک فرصت برای توسعه گردشگری باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

خدابخش افزود: باید از ظرفیت های گردشگری، محلی به خوبی استفاده شود و غذاها و تولیدات محلی اعم از لبنیات و محصولات کشاورزی و صنایع دستی محلی می تواند به عنوان یک برند گردشگری محلی استان اردبیل به گردشگران ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه طبیعت شهرستان بیله سوار سرسبزی و زیبایی خاصی در مناطق روستایی و ارتفاعات کوهها فراهم کرده افزود: دهیاری‌ ها از ظرفیت طرح های نوروزی و اکوتوریسم شهرستان در ایام عید و فصول سر سبز سال برای معرفی توانمندی ‌های گردشگری روستایی و توسعه بوم گردی بهره‌ برداری لازم را انجام دهند چرا که توجه به بومگردی می‌تواند زمینه توسعه گردشگری روستایی را فراهم کند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در سال گذشته برای فعال کردن 300 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در استان 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته گفت: نگاه تولیدی و توسعه گرای حاکم بر دولت تدبیر و امید در استان اردبیل نیز به خوبی حاکم است و با برنامه ریزی و همکاری دستگاه های اجرایی، شعار امسال مقام معظم رهبری را نیز در استان عملیاتی خواهیم کرد.

وی در سفر به شهرستان بیله سوار از ایستگاه استقبال از مسافران نوروزی و گمرک و پایانه مرزی بیله سوار بازدید کرد و در جریان چگونگی ارائه خدمات به مسافران نوروزی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار