در جلسه معاون رئیس جمهور با ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر؛

30 درصد سفرهای نوروزی از طریق حمل و نقل هوایی انجام شد

30 درصد سفرهای نوروزی امسال در بخش حمل و نقل هوایی انجام شد که این موضوع نشان از توجه دولت به بخش حمل و نقل به ویژه در دوران پسابرجام دارد.

30 درصد سفرهای نوروزی از طریق حمل و نقل هوایی انجام شدبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، رحمت‌اله مه‌آبادی  در جلسه دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به افزایش جابجایی ها در حوزه حمل و نقل هوایی اظهار داشت: 30 درصد سفرهای نوروزی امسال در بخش حمل و نقل هوایی انجام شدکه این موضوع نشان از توجه دولت به بخش حمل و نقل به ویژه در دوران پسابرجام دارد.

وی با اشاره به خدمات متفاوت حوزه حمل و نقل هوایی کشور در ایام نوروز گفت: خدمات وای.فای رایگان در 10 فرودگاه کشور ارائه شد، ضمن اینکه به صورت ویژه استقرار راهنمای مسافر در اکثر فرودگاه های کشور را شاهد بودیم.

 رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: در  دو فرودگاه مهرآباد و فرودگاه مشهد توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو  انجام شد؛ به علاوه خودروهای مدرن و هیبریدی نیز به ظرفیت حمل و نقلی مورد نیاز به فرودگاه ها نیز اضافه شد.

مه‌آبادی افزایش موقعیت پارکینگ خودروها در فرودگاه های کشور را از دیگر اقدامات دانست و گفت: در کنار افزایش ظرفیت و موقعیت پارکینگ‌ها در فرودگاه‌های کشور، سعی شده سطح خدمات پزشکی و اورژانس  افزایش قابل توجهی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه  سفرهای نورزی بیشتر سفرهای خانوادگی است، بیان کرد: امسال سعی شده با برنامه های تفریحی و فرهنگی در فرودگاه ها سفر خوش و خاطرانگیزی را برای مسافران نوروزی رقم بزنیم، در همین زمینه نیز زیباسازی محوطه فرودگاهی و بهبود مبلمان آن در دستورکار قرار گرفت.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور  در زمینه نظارت و پاسخگویی به مسافران نوروزی گفت: با ایجاد سیستم پاسخگویی یکپارچه سعی رفاه حال مسافران داشته، ضمن اینکه امسال نظارت بر نرخ قیمت ها در غرفه های فرودگاهی افزایش یافت؛ از سوی دیگر سامانه نظرسنجی پیامکی نیز آماده دریافت نظرات مسافران در مورد نحوه خدمات رسانی است.

کمپین «نه به تصادف جاده ای»، خدمتی از متفاوت هلال احمر در نوروز 96

همچنین در ادامه این جلسه مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به فعالیت های نوروزی این سازمان اظهار داشت: طرح ملی ایمنی و سلامت به مسافران نوروزی امسال توسط نیروهای این سازمان جوانان با جدیت هر چه تمام تر در حال اجرا است.

وی افزود: در قالب این طرح، 2 میلیون و  200 هزار گردشگر نوروزی  به خیمه‌های نماز، اتاق کودک، ایستگاه سلامت و .. مراجعه داشته‌اند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با توجه به اینکه تصادف جاده ای نخستین علت مرگ و میر در کشور است تصریح کرد: کمپین نه به تصادف جاده ای واکنش در مقابل حوادث جاده ای است که به ابتکار این سازمان راه اندازی شد تا با پیوستن رانندگان به این کمپین نوعی فرهنگ‌سازی در حوزه حمل و نقل شکل گیرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: امید است امسال با ایجاد این کمپین بار هزینه ای تصادفات جاده ای را که در سال گذشته 54 هزار میلیارد تومان برآورد شده بود، کاهش داده و ضایعات ناشی از این حوادث را کم کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار