بعداز ناکامی در صحنه نظامی؛

توسل رژیم صهیونیستی به موادمخدر در نوار غزه

رژیم صهیونیستی برای نفوذ به نوار غزه به پخش مواد مخدر در این منطقه متوسل شده است تا اوضاع معیشتی مردم فلسطین را بحرانی‌تر کند.

توسل رژیم صهیونیستی به موادمخدر در غزهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الوطن عربستان سعودی، اشغالگران صهیونیستی برای نفوذ به داخل نوار غزه به پخش مواد مخدر در این منطقه متوسل شده‌اند تا اوضاع معیشتی مردم فلسطین را بحرانی‌تر کنند. 

پس از حملات نظامی به نوار غزه، مقامات اشغالگر اسرائیلی تلاش می‌کنند از طریق ترویج انواع مواد مخدر بین جوانان و غرق کردن آنها در منجلاب اعتیاد و سرگشتگی اجتماعی به داخل نوار غزه نفوذ کنند. منابع میدانی در غزه اعلام کردند اسرائیل به جنگ مواد مخدر متوسل شد؛ زیرا پیروزی در این جنگ و تنگ کردن عرصه بر ساکنان محاصره شده نوار غزه آسان است. هدف، بحرانی تر ساختن اوضاع معیشتی و به هم ریختن بافت اجتماعی از داخل از طریق قاچاق محموله‌های مواد مخدر از مرزهای زمینی و دریایی با استفاده از مزدوران و قاچاقچیان است.

این منابع اعلام کردند مقامات فلسطینی اخیرا از طریق تحقیقات سری، گروهی را شناسایی کردند که کارشان تجارت مواد مخدر است. شخصیت‌های اسرائیلی بطور مستقیم پول در اختیار این افراد قرار می‌دهند تا ورودشان به نوار غزه و پخش انواع مواد مخدر در این منطقه را تسهیل کنند. این کار با هماهنگی شماری از مزدوران فراری به اسرائیل انجام می‌شود. این در حالی است که دادگاه نظامی در غزه اخیرا حکم اعدام دو نفر از پخش کنندگان این آفت در میان جوانان را صادر کرد و فرد سوم را به حبس با اعمال شاقه محکوم کرد.

مقامات اشغالگر از طریق مزدوران فراری از نوار غزه یا مزدورانی که در داخل سرزمین‌های اشغالی حضور دارند، با تاجران بزرگ مواد مخدر و مشروبات الکلی در داخل نوار غزه هماهنگی می کنند. 

«ایاد البزم»، سخنگوی وزارت امور داخلی در نوار غزه، در این خصوص گفت مقامات محلی طرح‌های پخش مواد مخدر در غزه را شناسایی کردند. در این زمینه اخیرا مواد مخدری به ارزش بیش از دو میلیون دلار مصادره شد که برای توزیع در داخل نوار غزه آماده شده بود. همچنین، «اشرف ابو سیدو»، مدیر واحد مبارزه با مواد مخدر در نوار غزه، پیش از این گفته بود اسرائیل منبع اصلی مواد مخدر در نوار غزه است و سعی می کند مزدوران و قاچاقچی‌هایی را برای خدمت به منافعش اجیر کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار