شرکت بیمه اتکایی سوئیس؛

175 میلیارد دلار خسارت فجایع طبیعی در سال 2016

سال 2016 میلادی، فجایع طبیعی و بلایای ناشی از دخالت عوامل انسانی در جهان 175 میلیارد دلار خسارت اقتصادی به بار آورد.

175 میلیارد دلار خسارت فجایع طبیعی در سال 2016به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت بیمه اتکایی سوئیس اعلام کرد در سال گذشته میلادی، فجایع طبیعی و بلایای ناشی از دخالت عوامل انسانی در جهان 175 میلیارد دلار خسارت اقتصادی به بار آورد که حدود دو برابر میزان خسارات ثبت شده در سال 2015 است.

بنا بر اعلام این شرکت، از کل این مبلغ، شرکت‌های بیمه حدود 54 میلیارد دلار را بر عهده گرفته‌اند که در مقایسه با سال 2015 حدود 42 درصد افزایش داشته است. با این حال، مرگ و میر ناشی از این فجایع در مقایسه با سال 2015 کمتر بود. در سال گذشته 11 هزار نفر بر اثر این فجایع جان خود را از دست دادند، در حالی که در سال 2015 بیش از 26 هزار نفر جان باختند.

شرکت بیمه اتکایی سوئیس اواسط دسامبر 2016 خسارات ناشی از فجایع طبیعی و بلایای ناشی از اقدامات انسانی در جهان را 158 میلیارد دلار برآورد کرده بود؛ اما رقم قطعی که امروز منتشر شد، خیلی بیشتر از این برآورد است. این شرکت با بیان اینکه از سال 2012 تا کنون بیشترین میزان خسارات ثبت شده متعلق به سال 2016 بود، افزود مهم‌ترین رویدادهای فاجعه‌بار سال گذشته زمین‌لرزه، طوفان، سیل و آتش سوزی جنگل‌ها بوده است.

بنا بر اعلام این شرکت، در سال گذشته میلادی، 327 مورد فاجعه به ثبت رسید که 191 مورد آن طبیعی و 136 مورد نیز اقدام انسانی در آن دخیل بوده است. بیشترین فجایع در منطقه آسیا (با 128 حادثه) ثبت شده است. زمین لرزه در جزیره «کیوشوی» ژاپن در آوریل 2016 بیشترین میزان خسارت را بر جای گذاشت که بین 25 تا 30 میلیارد دلار برآورد می شود.

طوفان «متیو» نیز مرگ‌بارترین بلای طبیعی بود که 700 کشته -بیش از همه در هائیتی- بر جای گذاشت. این طوفان که اکتبر 2016 روی داد، 12 میلیارد دلار خسارت به بار آورد که از این مبلغ حدود چهار میلیارد دلار تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

به گفته «کورت کارل»، کارشناس اقتصادی شرکت بیمه اتکایی سوئیس، برخی مناطق به لطف پوشش خوب بیمه‌ای به‌خوبی از پس این بحران برآمده‌اند.  

نیمی از هزینه‌هایی که سال گذشته میلادی تحت پوشش بیمه قرار گرفت، در آمریکای شمالی بود. طوفان شدید، این منطقه را که خانه ها در آنجا معمولا بیمه هستند، درنوردید. طوفان و بارش شدید تگرگ در ایالت تگزاس که ماه آوریل روی داد، بیشترین هزینه را برای شرکت‌های بیمه به دنبال داشت. شرکت‌های بیمه وادار به پرداخت حدود 86 درصد از این خسارت‌ها یعنی سه میلیارد دلار از مجموع سه و نیم میلیارد دلار خسارت شدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار