لاوروف: وضعیت سوریه و عراق به یکدیگر وابسته است

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت تحولات سوریه و عراق به یکدیگر ارتباط دارد و این دو کشور با پیامدهای پدیده "صدور دمکراسی" از سوی برخی قدرت‌ها مواجه هستند.

لاوروف: وضعیت سوریه و عراق به یکدیگر وابسته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از العالم، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه، اظهار داشت: تحولات سوریه و عراق به یکدیگر ارتباط دارد و این دو کشور با پیامدهای پدیده "صدور دمکراسی" -دخالت خارجی با هدف سرنگونی نظام های نامطلوب [از نظر برخی قدرت ها]- مواجه هستند.

سرگئی لاوروف در گفتگو با روزنامه روسیه "ارگومنتی ای فاکتی" روسیه، گفت: نتایج این دخالت‌ها، تضعیف نظام حاکم بر این دو کشور و همچنین به موازات آن، افزایش خشونت و افراطی‌گری بوده است؛ به طوری که در این دو کشور، کانون های خطرناک تروریسم بین‌المللی تشکیل شده و به سرعت در حال انتشار است.

لاوروف افزود: نیروی هوایی روسیه به ارتش سوریه در جنگ علیه داعش و سایر گروههای تروریستی، باعث وارد آمدن ضربات قوی به تروریست ها و آزادسازی شهر حلب شد.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: پس از مذاکرات آستانه، و همچنین آغاز حل مسائل انسانی حاد، و فشرده تر شدن راه حل سیاسی براساس بندهای قطعنامه شماره 2254 سازمان ملل، دامنه مناطق اجرای آتش‌بس در سوریه گسترده تر شده است. با این وجود، اوضاع سوریه همچنان دشوار است.

لاوروف در این باره تصریح کرد: سطح تنش میدانی در سوریه کاهش یافته است و عناصر گروه "هیئت تحریر شام" (نام جدید جبهه النصره)، از روش های مختلف برای به شکست کشاندن توافق نامه آتش‌بس بهره می گیرند. همزمان با نشست کنونی مذاکرات دولت و مخالفان سوریه در ژنو، عناصر مسلح چندین بار در حومه دمشق و شمال حماه به مواضع نیروهای دولتی حمله کردند.

لاوروف افزود: ارتش سوریه به طور شایسته ای با این عناصر مسلح مقابله کرد. اما حملات مذکور و واکنش های بین المللی به آن، نشاند می دهد در سطح بین الملل عده ای هستند که از راه حل سیاسی استقبال نمی کنند.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به وضعیت عراق گفت: این کشور، همزمان با جنگ با داعش همچنان با بحران داخلی روبرو است و ادامه تفرقه مذهبی تحمیلی از خارج از این کشور، باعث بی ثباتی در آن کشور شده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار