عملکرد فدراسیون های ورزشی در سال 95،

بزرگترین میزبانی با هزینه هنگفت، بدون مدال

مهمترین رویداد شطرنج کشورمان مسابقات قهرمانی زنان جهان بود که در تهران برگزار شد.

10 فروردین/// دارایی/////بزرگترین میزبانی با هزینه هنگفت، بدون مدالبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فدراسیون شطرنج در سال 95 مسابقات متعدد داخلی برگزار کرد و اعزام های زیادی به رقابت های جهانی انجام داد.

اما کنار آنها میزبانی برخی رقابت های جهانی را برعهده داشت که مهم ترین آن ها مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان بود که از 22 بهمن ماه 95 آغاز شد و تا 14 اسفند ماه ادامه داشت.

برای شرکت در این رقابت ها 63 بازیکن به طور حذفی با هم به رقابت پرداختند اما نمایندگان کشورمان در این مسابقات ناکام بودند.

مسابقه دیگری که به میزبانی کشورمان برگزار شد، رقابت های قهرمانی مدارس آسیا بود که در 6 رده سنی برگزار شد.

مسابقاتی که شطرنج بازان در سال 95 شرکت کردند و موفق به کسب مدال شدند به شرح زیر است:

 مسابقات قهرمانی تیمی آسیا که به میزبانی امارات فروردین ماه برگزار شد و تیم کشورمان با ترکیب 10 شطرنج باز در 2 بخش مردان و زنان در این مسابقات شرکت کرد.

این رقابت ها در 3 بخش سریع برق آسا و بلیتس برگزار شد که تیم ایران در بخش دختران با کسب 4 پیروزی ،1 تساوی و 4 شکست در جایگاه هفتم قرار گرفت و در بخش مردان رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

چهاردهمین دوره رقابت های شطرنج قهرمانی دانشجویان فروردین ماه سال گذشته نیز به میزبانی ابوظبی امارات برگزار شد و تیم ایران با 11 بازیکن رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

این مسابقات هر 2 سال یک بار در دو جدول دختران و پسران در 2 دور به روش سوئیسی برگزار می شود.

مسابقات شطرنج قهرمانی آسیا امسال به میزبانی مغولستان برگزار شد و تیم شطرنج ایران با ترکیب 13 بازیکن با کسب 4 مدال طلا برای نخستین بار قهرمان آسیا شد.

رقابت های شطرنج قهرمانی جوانان آسیا اردیبهشت ماه به میزبانی هند انجام شد و 4 شطرنج باز به نمایندگی از کشو رمان در این مسابقات حاضر شدند که در پایان مسعود مصدق پور به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کرد.

مسابقات شطرنج قهرمانی انفرادی آسیا به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار شد که تیم شطرنج ایران با 5 شطرنج باز به این مسابقات اعزام شد که احسان قائم مقامی در بخش مردان با قرار گرفتن در جایگاه 13  وسارا سادات خادم الشریعه با رتبه 7 در بخش بانوان بهترین عملکرد را داشتند.

مسابقات المپیاد شطرنج زیر 16 سال جهان به میزبانی اسلواکی انجام شد  و تیم شطرنج ایران با 5 بازیکن در این رقابت ها شرکت کرد که توانست به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند.

اعزام شطرنج بازان به مسابقات قهرمانی رده های سنی جهان و ایران با 12 بازیکن به رقابت با حریفان پرداختند که تیم ایران با کسب یک مدال نقره و برنز به کارش پایان داد.

مسابقات شطرنج قهرمانی زیر 8، 12 و 10 سال جهان که 17 شطرنج باز ایرانی در دوبخش آزاد و دختران در این رقابت ها شرکت کرد که نمایندگان ایران به1 نقره و 2 برنز دست پیدا کرد.

مسابقات تیمی قهرمانی شطرنج زیر 14 سال آسیا به میزبانی گرجستان برگزار شد که در پایان تیم ایران با ترکیب 5 بازیکن به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت.

مرحله چهارم گرند پری شطرنج بانوان جهان جزء مهمترین رویدادهای شطرنج کشورمانبه حساب می آمد که به میزبانی روسیه برگزار شد و سارا سادات خادم الشریعه به نمایندگی از شطرنج کشور مان در این رقابت ها شرکت کرد که که در جایگاه سوم قرار گرفت.

مهمترین رویداد هایی که شطرنج در سال 96 پیش رو دارد به شرح زیر است:
قهرمانی رده های سنی آسیا که 11 تا 20 فروردین ماه به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار می شود.
قهرمانی آماتور های جهان 12 تا 20 فروردین در ایتالیا پیگیری می شود.
قهرمانی مدارس جهان 1 اردیبهشت در رومانی برگزار می شود.
قهرمانی بلیتس انفرادی آسیا 31 اردیبهشت به میزبانی چین خواهد بود.
قهرمانی انفرادی آسیا در دو بخش آزاد و بانوان 21 اردیبهشت ماه به میزبانی چین انجام خواهد شد.
قهرمانی جوانان آسیا مهم ترین رویدادی که در سال 96 به میزبانی کشورمان برگزار می شود.
مسابقات آزاد دبی و تایلند از دگر رقابت هایی است که شطرنج بازان می توانند به طور آزاد در آن شرکت کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار