شاهرود؛

اقامت90 هزار نفر از مسافران نوروزی در شاهرود

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان شاهرود گفت: از آغزا تعطیلات تا کنون بیش از 90 هزار نفر در شهرستان شاهرود اقامت داشتند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حمید رضا حسنی دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان شاهرود گفت:  از آغزا تعطیلات تا کنون بیش از 90 هزار نفر در شهرستان شاهرود اقامت داشتند .

وی افزود: 21 هزار و 801 نفر در مدرسه های شاهرود، بسطام و بیارجمند، 25 هزار و 170 نفر در چهار زایرسرای شهر شاهرود و باقی مسافران نیز در هتل ها، مهمان پذیرها، اقامت گاه های بوم گردی و کمپ ها اسکان یافتند.

حسنی تعداد بازدیدکنندگان موزه ها و مجموعه های تاریخی شهرستان را 37 هزار و 742 نفر اعلام کرد و تصریح کرد: از این تعداد، 24 هزار نفر از مجموعه تاریخی بسطام، 12 هزار و 550 نفر از آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، 500 نفر از موزه شاهرود، 500 نفر از موزه عرفان شرق و 150 نفر از موزه آب دیدن کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود با اشاره به بازدید 22 هزار و 400 نفر از جاذبه های طبیعی این شهرستان، افزود: آبشار تنگه داستان مجن بیش از 6 هزار نفر، جنگل های ابر و قطری سه هزارو 500 نفر، زیست کره توران و قلعه بالا سه هزار نفر، منطقه نمونه گردشگری رضا آباد یک هزارو 500 نفر، جنگل اولنگ حدود دو هزار نفر و منطقه فرحزاد حدود 6 هزار نفر بازدید کننده داشته اند.

وی تعداد بازدید کنندگان نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی شاهرود را هم 42 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: علاوه بر بازارچه، در نوروزگاه نیز تا پایان تعطیلات از صبح تا شب چهار گروه به اجرای مراسم آیینی می پردازند تا هموطنان را با پوشاک سنتی و آداب و رسوم مردم شاهرود آشنا کنند.

حسنی از افزایش مصرف سوخت نیز یاد کرد و افزود: میزان مصرف بنزین 10 درصد و نفت گاز و سی ان جی نیز هر کدام بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار