رونالدو به جمع 10 گلزن ملی برتر جهان پیوست/ دایی همچنان در صدر

کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال با گلزنی مقابل سوئد، در فهرست 10 گلزن ملی برتر جهان قرار گرفت،فهرستی که اسطوره فوتبال کشورمان در صدر آن جای دارد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،کریستیانو رونالدو شب گذشته (سه شنبه) در دیدار دوستانه تیم های ملی پرتغال و سوئد یک گل برای کشورش به ثمر رساند و به این ترتیب شمار گل های ملی خود را به 71 گل رساند و در جمع 10 گلزن برتر جهان قرار گرفت.

شب گذشته تیم ملی پرتغال در دیدار دوستانه  با نتیجه 3بر 2 مقابل سوئد شکست خورد، اما رونالدو که هفته گذشته در پیروزی  3 بر صفر پرتغال مقابل مجارستان در رقابت های مقدماتی جام جهانی دو گل به ثمر رسانده بود، باز هم گلزنی کرد تا در کنار میروسلاو کلوزه آلمانی، ماجد عبداله عربستانی و سناموآنگ تایلندی با 71 گل ملی ، در جدول برترین گلزنان ملی قرار بگیرد. علی دایی ستاره سابق تیم ملی کشورمان با 109 گل ملی در صدر این جدول قرار دارد.

اکنون رونالدو  با 71 گل ملی به همراه کلوزه در رتبه سوم برترین گلزنان ملی اروپا قرار دارد.در بین گلزنان اروپایی فرانس پوشکاش مجارستانی با 84 و شاندور کوچیش مجارستانی با 75 گل ملی بالاتر از رونالدو هستند.

گفتنی است،رونالدو که آگوست 2003 در سن 18 سالگی به عضویت تیم ملی پرتغال درآمده است 71 گل ملی خود را در 138 بازی به ثمر رسانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار