اصفهان؛

انجام بیش از 9 میلیون تردد در جاده‌های استان اصفهان تا پایان نیمه اول تعطیلات

طبق آمار تا پایان روز هفتم فروردین بالغ بر 9 میلیون و 250 هزار تردد در راه‌های اصلی استان که دارای دستگاه تردد شمار است ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با تأکید بر موقعیت جغرافیایی خاص اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان بالغ بر 11 هزار و 500 کیلومتر راه وجود دارد و این استان به دلیل واقع شدن در مرکز کشور محور شریانی برای ترانزیت شمال به جنوب و شرق به غرب کشور شده است که به موجب آن به ایفای نقش ملی به عنوان چهار راه ترانزیت حمل بار و جابجایی مسافر کشور می‌پردازد.

فرزاد دادخواه  اذعان داشت: طبق آمار ما تا پایان روز هفتم فروردین بالغ بر 9 میلیون و 250 هزار تردد در راه‌های اصلی استان که دارای دستگاه تردد شمار است ثبت شده که در محورهای اصفهان- شهرضا- آباده، اصفهان- دلیجان، اصفهان- شهرکرد، اصفهان- الیگودرز، اصفهان- نائین، اصفهان- یزد- طبس، کاشان،اردستان،نائین، اردکان بیشترین تردد در چند روز گذشته شاهد بودیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان بیان کرد: امسال  7.2 درصد افزایش تردد نسبت به مدت مشابه قبل را داشتیم؛ همچنین کاهش سرعت متوسط را شاهد بودیم که هم به جهت نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت و هم رعایت قوانین راهنمایی رانندگی توسط مردم است که کاهش حوادث رانندگی را نیز به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: در وضعیت فعلی که دور دوم سفرهای نوروزی شروع شده است ترافیک رفت و برگشت نسبتاً سنگینی در بعضی محورها شاهد هستیم و امیدواریم این چند روز نیز به خیر و خوشی بگذرد و شاهد کمترین حوادث رانندگی باشیم.

دادخواه تصریح کرد: بارش‌های خوب امسال هرچند پراکنده و در مقاطع زمانی کوتاهی انجام شد اما مشکلاتی را می‌توانست برای رانندگان به وجود آورد که تلاش شد در این زمینه نیز با استقرار ماشین‌آلات راهداری در گردنه‌ها و محورهای پر تردد و نقاط صعب‌العبور مشکلات را برای مسافران به حداقل برسانیم.

وی تأکید کرد: با نزدیک شدن به  پایان تعطیلات نوروزی افزایش تردد مسافران برای بازگشت به محل سکونت خود را در پیش داریم، همچنین افزایش سفرها برای رفتن به تفرجگاه‌های خارج از شهر و درون استانی را شاهد هستیم که پیش بینی شده حجم بالایی از تردد را در محورها به وجود خواهد آورد هرچند آمادگی قبلی به نیروها داده شده و آمادگی پشت سر گذاشتن این ایام را بدون هیچ مشکلی برای مسافران عزیز داریم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: تا الآن هیچ محور مسدودی نداشتیم و از محوهایی که در این روزها بازدید داشتیم ترافیک روانی شاهد بودیم، همچنین سطح کیفی راه‌ها نیز خوب برآورد شده است؛ از مسافران و به خصوص رانندگان خواهشمندیم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، پس از دو ساعت رانندگی حتماً استراحتی در حاشیه راه‌ها در محل‌های ایمن داشته باشند، از شتاب زدگی در سفر جلوگیری کنند و خواهش مهم‌تر اینکه گذشت داشته باشند چرا که اگر رانندگان ما در حین رانندگی گذشت داشته باشند بسیاری از این حوادث رانندگی اتفاق نمی‌افتد.

وی افزود: اگر هم‌وطنان ما موارد و مشکلاتی در جاده‌ها مشاهده کردند و یا در مورد محورها اطلاعاتی خواستند با تلفن 37791411 ، تلفن گویا 141 و یا تلفن همراه  09133288000 که به صورت 24 ساعته  آماده پاسخگویی به عزیزان و شنیدن پیشنهادات هستند تماس بگیرند.

دادخواه اظهار کرد: طبق اطلاعاتی که داریم هر سال آمار سفرهای نوروزی با خودروهای شخصی افزایش پیدا می‌کند و با توجه به این وضعیت ترافیکی و تعداد خودرویی که در سطح راه‌ها تردد می‌کند در سال‌های آینده به مشکل بر خواهیم خورد؛ با توجه به این مسأله انتظار می‌رود با وجود اینکه اتوبوس‌های تمیز، شیک و با صندلی‌های راحت و البته با رنج قیمت مناسب در ناوگان مسافربری عمومی وجود دارد که می‌تواند سفرهای ایمن‌تری را به همراه داشته باشد مردم استقبال بیشتری از این بخش داشته باشند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.