پهلوان زاده: خطر محرومیت فدراسیون شطرنج را تهدید می کند

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: در صورت پرداخت نشدن هزینه های مسابقات قهرمانی زنان جهان، از سوی فیده با محرومیت مواجه می شویم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فدراسیون شطرنج ایران، بهمن ماه سال گذشته میزبان بزرگترین رویداد ورزشی بانوان جهان بود که طی آن 64 شطرنج باز مطرح جهان برای کسب عنوان قهرمانی زنان جهان در ایران با هم به رقابت پرداختند که در نهایت شطرنج باز چینی موفق شد جام قهرمانی را بالای سر ببرد. 

این مسابقات بدون حاشیه برگزار شد و تمامی بازیکنان خارجی و فدراسیون جهانی شطرنج از میزبانی کشورمان رضایت داشتند اما فدراسیون شطرنج از همان ابتدا با مشکل کمبود بودجه برای برگزاری این رقابت ها برخوردار بود. 

وزارت ورزش مبلغ ناچیزی در این زمینه به فدراسیون کمک کرد اما نتوانست گره ای از مشکل فدراسیون شطرنج را برطرف کند، اکنون که نزدیک به یک ماه از برگزاری این مسابقات در ایران گذشت هنوز فدارسیون شطرنج موفق نشد تمام مبلغ مورد نظر را تهیه کند. 

طبق قانون فیده هر کشوری که میزبانی مسابقات جهانی را بر عهده می گیرد باید هزینه ای این رقابت ها را فراهم کند. 

براین اساس هزینه های مسابقات و جوایزی که در نظر گرفته شده حدود 400هزار دلار است. 

فدراسیون جهانی شطرنج در حاشیه نشستی که با حضور رئیس فدراسیون شطرنج ایران برگزار کرد به فدراسیون ایران هشدار داد که در صورت تامین نکردن هزینه مسابقات فدراسیون شطرنج ایران محروم خواهد شد. 


مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در این باره گفت :بخشی از هزینه های این رقابت ها را تامین کردیم اما با وجود کمک حامیان مالی که در اختیار داشتیم نتوانستیم تمامی مبلغ مورد نیاز را تامین کنیم.  

وی افزود: فیده برای بررسی این موضوع نامه ای برای ما ارسال کرد که در آن عنوان شد درصورت تامین نکردن هزینه‌های مورد نظر، فدراسیون ایران محروم خواهد شد اما ما 2 هفته فرصت خواستیم تا این هزینه ها را تامین کنیم. 

پهلوان زاده درباره حمایت وزارت ورزش برای حل این مشکل خاطر نشان کرد: وزارت ورزش پیش از شروع مسابقات 300 دلار در اختیارمان قرار داد و در حال حاضر با مسئولان وزارت ورزش در حال مذاکره هستیم تا مشکل را برطرف کنیم. در غیر این صورت خطر محرومیت فدراسیون شطرنج ایران را تهدید می کند. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار