بجنورد؛

فعالیت 38 مبلغ در امامزاده ها

در ایام نوروز 38 مبلغ اعزامی از قم و مبلغین بومی در امامزادگان استان فعالیت دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛، حجت الاسلام علی اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: اکثرا آن ها از مبلغین استان ولی تحصیل کرده در قم هستند.

وی افزود: این مبلغین به منظور ترویج فرهنگ وقف ، آشنایی بیشتر مردم با مسائل اجتماعی و... به استان دعوت شده اند که هم اکنون در امامزادگان شاخص استان مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام صفری سخنرانی، مولودی خوانی، برگزاری نماز جماعت،میزبانی از زائران و مسافران از جمله برنامه های شاخص این مبلغین اعلام کرد.

وی اظهار کرد : در امامزاده سید عباس(ع)، حمزه رضا شیروان، سید جعفر اسفراین و مابقی شهرستان ها نیز از روحانیون مستقر و بومی استفاده می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برپایی خیمه های معرفت را از برنامه های ویژه و شاخص ایام نوروز عنوان و تصریح کرد : هم اکنون در استان 17 خیمه معرفت برپا شده است که براساس درجه بندی خیمه مشغول به فعالیت هستند.

وی خیمه های معرفت شاخص استان را در جوار امامزداه سید عباس (ع) بجنورد، امامزاده سید اسماعیل بابا امان بجنورد، امامزاده ابراهیم، امامزاده انصار اسلام آباد مانه وسملقان، امامزاده محمد دلاور آشخانه، امامزاده جعفر اسفراین، امامزاده کوشکی شیروان و امامزاده حمزه رضا فاروج، امامزاده جعفر روستای سیاهدشت، عبد الرحمان روستای خرق ذکر کرد.

گفتنی است :این فعالیت ها از 25 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 ادامه دارد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.