300 نفر از کارمندان وزارت دفاع افغانستان به اعدام و حبس محکوم شدند

مسئولان وزارت دفاع ملی از محکومیت ۳۰۰ تن از کارمندان این وزارت در پیوند به ارتکاب جرایم مختلف، به اعدام، حبس درازمدت و حبس ابد، خبر داده اند.

محکوم شدن 300 تن از کارمندان وزارت دفاع به اعدام و حبس

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، هلال‌الدین هلال معین وزارت دفاع، امروز طی یک نشست خبری در کابل اظهار داشته که در جریان سال گذشته میلادی، به تعداد ۱۳۹۴ تن منسوبان وزارت دفاع، از وظایف‌شان برکنار و به جای آنان افراد جدیدی، مقرر شده‌اند.

آقای هلال افزوده است که سال گذشته وزارت دفاع، کمیسیونی را به هدف مبارزه با فساد و سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی تشکیل داده که بر اساس یافته‌های این کمیسیون، به تعداد ۱۳۹۴ تن از منسوبین اردوی ملی از وظایف‌شان برکنار شده‌اند.

به گفته آقای هلال، از مجموع افرادی که از وظایف‌شان برکنار شده‌اند، ۹۴۶ نفر آن‌ها افسر، ۲۳۰ تن محاسب و متحمل، ۲۰۹ تن طرف قراردادها، ۲۹ تن مسوول ورکشاپ‌ها و ۳۰۷ تن دیگر آن‌ها در بخش‌های خدماتی، فعالیت داشته‌اند.

معین وزارت دفاع گفت که از مجموع این افراد برکنار شده، ۳۰۰ تن آن‌ها به اعدام، حبس ابد، حبس درازمدت و مجازات دیگر، محکوم شده‌اند.

به گفته وی تا هنوز دوسیه‌های ۱۴۱ نفر به اتهام فساد اداری، بررسی و به اداره‌ی عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری تحویل داده شده است.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.