ایلام؛

پرداخت 2 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر شهرستان بدره

به منظور کمک به عشایری که در حوادث غیر مترقبه خسارت دیده و یا دام هایشان بر اثر بروز بیماری تب برفکی تلف شده در مجموع 2 میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

پرداخت 2 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر شهرستان بدرهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازایلام،سرپرست اداره امور عشایر شهرستان بدره گفت: این تسهیلات سال گذشته و به 40 خانوار عشایری ساکن در این شهرستان از قرار هر خانوار 50 میلیون ریال پرداخت شده است.

هادی رحمتی بیان کرد : 24 کیلومتر از راه های عشایری نیز با هماهنگی و مساعدت اداره کل امور عشایر استان ایلام و همکاری مدیریت جهاد کشاورزی بدره در مناطق للار، الویزان، شهرک ولیعصر و آبهر پایین تسطیح، رگلاژ، خاکریزی و خاکبرداری شد.

رحمتی اظهار کرد: بازدید میدانی و کنترل وضعیت راه ها و شرایط جغرافیایی محل اسکان عشایر برای مقابله با شرایط نامساعد جوی، رفع نقایص راه های دسترسی و سایر مشکلات احتمالی به صورت برنامه ریزی شده و منظم انجام می گیرد.

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان بدره یکی از عمده مشکلات عشایر را تامین آب آشامیدنی دانست و افزود: روستاهای خوشقدم، جابر، تلخاب بالا و انارهرو همچنین عشایر سایر نواحی که در سیاه چادر زندگی می کنند فاقد لوله کشی آب هستند که آبرسانی سیار به صورت مرتب و بی وقفه انجام می شود تا خللی در روند زندگی آنان ایجاد نشود.

شهرستان بدره دارای 800 خانوار عشایری با جمعیت بیش از سه هزار نفر است که در حوزه های مختلف کشاورزی و دامپروری سبک و سنگین فعالیت می کنند و با توجه به نگهداری بیش از 100 هزار راس دام سالانه یک هزار و 500 تن گوشت قرمز، سه هزار تن شیر و 200 تن سایر محصولات وابسته دامی تولید می کنند.

بدره در 87 کیلومتری ایلام قرار دارد که طبق نتایج آخرین سرشماری نفوس و مسکن دارای 15 هزار و 614 نفر جمعیت دارد.


انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.