سردار باقرزاده:

مشکلات کشور با انقلابی بودن و مدیریت جهادی حل می شود

با انقلابی بودن، مدیریت جهادی و عمل انقلابی داشتن مشکلات کشور حل می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرتیپ سید محمد باقرزاده رئیس کمیته جستجوی مفقودان ستاد مشترک نیروهای مسلح به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد مرکزی راهیان نور،  با اشاره به فرمایش امام راحل با مضمون ما مرد جنگ هستیم و نیز رهبر معظم انقلاب که فرمودند من انقلابی ام، اظهار کرد: شعار امسال راهیان نور از کلام امام راحل و رهبر معظم انقلاب انتخاب شده ، یعنی دیروز مرد میدان نبرد بودیم و امروز همان مرد جنگ، باید مرد انقلاب باشد یعنی نباید انقلاب فراموش شود و بدانیم مشکلات کشور با انقلابی گری حل می ‌شود. 

وی افزود: شعار امسال 'من انقلابی‌ام' راهیان نور بیان این موضوع است که چیزی تغییر نکرده چون جنگ مقتضیات خاص خود را داشته و امروز حوزه ی جنگ در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی است. 

سرتیپ باقر زاده ادامه داد: انقلابی ها متناسب با شرایط فعلی باید بدانند چه رسالت و تکلیفی دارند و چه عملکردی باید از خود ارائه دهند. 

رئیس کمیته جستجوی مفقودان ستاد مشترک نیروهای مسلح گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه راهیان نور یک فناوری است نشانگر پویایی نقش راهیان نور است زیرا فناوری و تکنیک به عنوان یک روش، چگونگی استفاده حداکثری از یک پدیده را نشان می دهد. 

وی افزود: دفاع مقدس مقوله ارزشمند و سرمایه ی ملی تلقی می‌شود که باید به درستی از آن بهره برداری کرد و لازمه عبور از مرحله جنگ این است که بتوان جنگ را استحصال کرد یعنی تبدیل آن به محصولی که بتوان آن را عرضه کرد. 

سرتیپ باقرزاده ادامه داد: اگر خواهان فرهنگ سازی در زمینه ی فرهنگ ایثار و شهادت هستیم باید در سه حوزه ی معرفتی، حس و حال و حوزه ی کوشش، توجه و در مدار عمل به آن حرکت کنیم و در این بخش راهیان نور از قابلیت خوبی برخوردار است زیرا به مخاطب کمک می کند شناخت درستی از جنگ پیدا کند. 

وی گفت: روایتگری، پخش فیلم و مستند و عرضه کتاب های مختلف از جمله راه های هستند که می توان معرفت عمومی نسبت به شهدا را بالا برد و باید تلاش کرد نگاه عاشورایی دفاع مقدس به خوبی به نسل‌های آینده منتقل شود. 

وی در خصوص نقش رسانه ها اظهار کرد: رسانه در اشاعه فرهنگ ایثار، شهادت و شناخت بیشتر دفاع مقدس نقش مهمی ایفا می‌کنند و رسانه یک جزء مکمل در فعالیت های فرهنگی و انقلابی است و در جنگ رسانه باید پاسخگوی هجمه های رسانه ای باشید. 

سرتیپ باقر زاده با اشاره به اینکه سه مسئولیت از رسانه ها انتظار می رود گفت:عمل به وظیفه ی ذاتی خود، پشتیبانی از همه فعالیت‌ها و نفوذ فرهنگی از جمله این وظایف است. 

رئیس کمیته جستجوی مفقودان ستاد مشترک نیروهای مسلح بیان کرد: در زمینه نفوذ فرهنگی هنوز در مقدمه راه قرار داریم و باید آن را توسعه دهیم و شخصیتی همچون شهید آوینی یک شخصیت رسانه ای فرهنگی است که باید این فرد را به عنوان الگوی رسانه ای ایران معرفی کنیم. 

گفتنی است 30 یادمان دوران دفاع مقدس خوزستان در طول سال به ویژه ایام نوروز پذیرای کاروان های راهیان نور و اقشار مختلف مردم است.
 
شلمچه، طلائیه، دهلاویه، هویزه، فتح المبین، یادمان شهدای هور، فکه، چذابه، اروندکنار، پاسگاه زید، پادگان دوکوهه، پادگان گلف و مسجد جامع خرمشهر از جمله یادمان های دفاع مقدس در خوزستان هستند که در طول سال به ویژه ایام نوروز مورد بازدید و زیارت کاروان های راهیان نور و مردم قرار می گیرند. 

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.