کرمانشاه؛

احداث باغات مدرن الگویی برای توسعه باغداری است

معاون استاندار کرمانشاه گفت: بخش های وسیعی از کوهپایه ها و عرصه های منابع طبیعی استان شرایط مناسبی برای توسعه باغات مثمر دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ و به نقل از  واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه؛  رضا رحیمی در بازدید از باغ 47 هکتاری تنگه کنشت گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خویش به درستی و با توجه به شرایط اقتصادی کشور سال جدید را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نام گذاری کردند.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: در همین راستا هیات دولت به ریاست دکتر روحانی نیز نخستین نشست در سال جدید را به بررسی و تصمیم‌گیری در مورد راهکارهای اجرایی برای تحقق جهش در تولید و اشتغال براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اختصاص دادند که نشان از اهتمام بسیار جدی دولت تدبیر و امید در زمینه اجرایی شدن این رهنمودها دارد.
 رضا رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به بالا بودن میزان بارندگی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: متوسط بارندگی در استان کرمانشاه حدود ۴۰۰ میلیمتر در سال است که این میزان در مناطق پاوه و اورامانات بسیار بیش از این هاست.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: استان کرمانشاه از شرایط جغرافیایی و اقلیم آب و هوایی بسیار مناسبی برخوردار است ولی با این وجود میزان باغات استان تنها به 40 هزار هکتار می رسد که این مقدار بسیار کم است.
این مدیر ارشد اقتصادی استان توسعه باغات مثمر را یکی از برنامه های محوری مدیریت ارشد استان در حوزه کشاورزی معرفی کرد و گفت: بخش های وسیعی از کوهپایه ها و عرصه های منابع طبیعی استان شرایط مناسبی برای توسعه باغات مثمر دارند.
وی تاکید کرد: توسعه باغات مثمر به دلیل درآمدزایی بیشتر می تواند به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم کرمانشاه بسیار کمک کند. همچنین می تواند علاوه بر رونق تولید داخلی، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بالائی نیز داشته باشد.
 رضا رحیمی طرح احداث باغ 47 هکتاری تنگ کنشت کرمانشاه را یک پروژه بسیار خوب در حوزه کشاورزی توصیف کرد و گفت: این مجموعه یک پروژه مدرن و منحصر به فرد است که در سطح مناسبی اجرا می شود.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری ادامه داد: اجرای چنین پروژه های بزرگی می تواند الگویی مدرن در توسعه باغات مثمر در سطح استان محسوب شود.
این مدیر ارشد اقتصادی استان عنوان کرد: این باغ شامل 21 هکتار انگور داربستی است که بخش اصلی سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است. بقیه این مجموعه به کشت گلابی، به، گردوی پیوندی، گیلاس، زردآلو و سیب اختصاص دارد.
هزینه احداث باغ 47 هکتاری 10 میلیارد ریال بوده است که در این میان 2870 میلیون ریال هزینه سیستم آبیاری تحت فشار و 800 میلیون ریال نیز هزینه فنس کشی مجموعه شده است.
در این بازدید کاری یک روزه مدیرعامل آب منطقه ای کرمانشاه و سازمان جهاد کشاورزی، معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری را همراهی کردند.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.