اهواز؛

راه‌آهن جنوب و میراث فرهنگی به تفاهم رسیدند

تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل راه‌آهن جنوب و اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان منعقد شد.

راه‌آهن جنوب و میراث فرهنگی به تفاهم رسیدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سعید رسولی، عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن ایران بیان داشت: برگزاری جلساتی با حضور مدیران راه‌آهن جنوب و میراث فرهنگی خوزستان و بررسی قابلیت‌ها، توانایی‌ها و استعدادهای راه‌آهن در بحث گردشگری، در نهایت منجر به اتخاذ تصمیم برای انعقاد تفاهم‌نامه بین راه‌آهن و میراث فرهنگی در زمینه گردشگری شده است.

وی با بیان این‌که امروز چهارچوب کلی تفاهم‌نامه آماده شده و در اندیمشک بین طرفین مبادله خواهد شد، افزود: موضوعاتی مانند احداث موزه در محور راه‌آهن جنوب در شهر اندیمشک با توجه به ویژگی‌هایی که این منطقه دارد، از محورهای این تفاهم‌نامه است.

رسولی با ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهم‌نامه، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های راه‌آهن و شبکه حمل و نقل ریلی برای توسعه مقوله گردشگری، معرفی توانمندی‌ها و سوابق تاریخی راه‌آهن در قالب موزه‌ها و نمایشگاه‌ها و بازدید از جاذبه‌های گردشگری از طریق ناوگان ریلی از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن ایران با اشاره به راه‌اندازی اولین قطار گردشگری جنوب در مسیر اهواز – اندیمشک، خاطرنشان کرد: این قطار همه روزه در این مسیر تردد می‌کند و ساعت آغاز حرکت این قطار 7 صبح و بازگشت آن 21 شب است.

وی اذعان داشت: مسافران در این مسیر از ایستگاه‌های تنگ 5 و 7 دیدن می‌کنند و به آن‌ها صبحانه و ناهار داده می‌شود و با توجه به یارانه‌های در نظر گرفته شده، این قطار مسافران را با هزینه کمی جابه‌جا می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.