مقامات آمریکایی از ورود یک دختر ایرانی به خاک این کشور جلوگیری کردند

مقامات آمریکایی از ورود یک دختر ایرانی به خاک آمریکا که روادید معتبر نیز به همراه داشت، جلوگیری کردند.

مقامات آمریکایی از ورود یک دختر ایرانی به خاک این کشور جلوگیری کردند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانِ؛ پایگاه اینترنتی «کی جی دابلیو» اعلام کرد: "لیلا اهرنجانی" بی صبرانه منتظر دیدن خواهرش عالیه قندی بود تا به پرتلند برود. خانم عالیه قندی از ایران آمده بود و روادید معتبر هم داشت تا خواهرش را ببیند. اعضای خانواده، در فرودگاه بین المللی پرتلند منتظر شدند تا هواپیما فرود بیاید اما وقتی هواپیما به زمین نشست، آنها خانم قندی را ندیدند.

خانم اهرنجانی گفت: مدتی گذشت و یک مامور گمرک با من تماس گرفت و پرسش های عجیب و غریبی پرسید و گفت که آیا او (خواهرم) می خواهد در نگه داشتن بچه ها در اینجا(آمریکا) به من کمک کند؟

ساعاتی بعد خانواده قندی متوجه شدند که خانم قندی که بیست و نه سال سن دارد، اجازه ورود به آمریکا را دریافت نکرد.

این خانواده با مقامات ایالتی و همچنین با دفتر اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا در ایالت اورگن تماس گرفتند و متوجه شدند که خانم قندی به یک کانون اصلاح و تربیت در شمال اورگن منتقل شده است. قرار شد که وی بعد از ظهر چهارشنبه سوار بر هواپیمایی به مقصد آمستردام شود.

لیلا گفت: آنها نباید فردی را که برای دیدار با اعضای خانواده آمده است، از هواپیما پیاده شده و سی ساعت پرواز را هم تحمل کرده و مشتاقانه خواستار دیدار با خانواده خود است، بگیرند و به مرکزی دیگر منتقل کنند حتی بدون آنکه به ما اطلاع دهند. این کار درست نیست.

لیلا درحالی‌که اشک هایش را پاک می کرد، گفت خواهرش ترسیده و نگران است. 

جیم رویز، سخنگوی گمرک و حفاظت مرزی آمریکا گفت که مرکزی که این خانم به آنجا فرستاده شد برای نگهداری در آمریکا استفاده می شود چون برخی فرودگاه‌‎ها ماموران گمرک را به صورت بیست و چهار ساعته در اختیار ندارند. افرادی که به این مکان برده می شوند یک روز بعد از طریق پرواز از آمریکا خارج خواهند شد.

وی گفت داشتن روادید معتبر تضمین ورود به آمریکا نیست بلکه به معنی آن است که افراد می توانند برای ورود به آمریکا « دق الباب » کنند.

این سخنگو گفت هر مسافر صرف‌نظر از ملیت ممکن است به علل مختلف اجازه ورود به آمریکا را دریافت نکند.

وی مسائل مرتبط با سلامت و بهداشت افراد، محکومت های قبلی کیفری، دلایل امنیتی، اتهام عمومی، مجوز کار، ورود های غیرقانونی، نقض های مهاجرتی، کمبود مدارک و مسائل متفرقه را از عواملی دانست که باعث می شوند یک نفر نتواند وارد خاک آمریکا شود.

وی افزود این حادثه هیچ ربطی به فرمان اجرایی ترامپ درباره سفر ندارد.

او گفت  به علت رعایت مقررات حریم خصوصی افراد، حق ندارد توضیح بدهد که چرا خانم قندی اجازه ورود به خاک آمریکا را دریافت نکرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار