میانه شهری سرسبز و زیبا در دل کوهستان

میانه دروازه آذربایجان در ایام بهار طبیعت و نوروز باستانی در حال میزبانی از مسافران و گردشگرانی است که به کهن شهر تاریخ و میراث‌دار معنویت گام می‌گذارند.

میانه شهری سرسبز و زیبا در دل کوهستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  هر کجای کشور زیبا و پهناورمان که باشیم از طبیعت و آرامش آن شهر و منطقه لذت خواهیم برد و بناهای تاریخی که در سرزمینمان گسترده شده است، ما را با گذشته و تاریخ غنی و عظیم این اقلیم پیوند می‌دهد.

شهرستان میانه در حالی در تب‌وتاب میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی هست که  "میانه"، یکی از شهرهایی است که مانند دیگر شهرهای ایران از پیشینه تاریخی غنی و طبیعت بسیار زیبایی بهره‌منداست.

 میانه شهرستانی با پیشینه فرهنگی و تاریخی پرباروجود مساجد و مقبره‌های قدیمی و تاریخی یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود که از وجود این اماکن  می‌توان به فرهنگ و تاریخ کهن و غنی این دیار پی برد. میانه یکی از شهرهای کهن آذربایجان هست که دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی پرباری است.

 شهرستان میانه دارای مناطق تاریخی و گردشگری چون رشته‌کوه قافلان کوه، رودخانه قزل‌اوزن، رشته‌کوه بزقوش، پل‌دختر، قلعه دختر، بقعه امامزاده اسماعیل (ع)، مسجد سنگی ترک، مقبره امامزاده محمد (ع)، تپه خاک (قلعه نجف قلی خان) میانه، قله سنگ، شهر سوخته کاغذکنان، کاروانسرای جمال‌آباد، پل شهر چای (23پل) و بسیاری از آثار تاریخی زیبا و گردشگری دیگری است.
 
شهرستان میانه هرساله در ایام تعطیلات عید میزبان گردشگران و مسافران زیادی است و کسانی که عاشق طبیعت و آب‌وهوای بکر هستند به این شهرستان آمده و از سوغاتی‌های میانه مانند ماست، کره و پنیر محلی، عسل طبیعی، سرشیر، فطیر و ... استفاده می‌کنند و خاطرات خوب و ماندگاری را برای خود و خانواده رقم می‌زنند. 

میانه منطقه‌ای است بسیار کهن و تاریخی طوری که بعضی از آثار مکشوفه آن به هزاره‌های قبل از میلاد مسیح می‌رسد. این شهر از قدیم‌الایام در مسیر راه‌های مواصلاتی اصلی بوده و به سبب نزدیکی به اردبیل و تبریز و قرارگیری در مسیر جاده ابریشم از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده است.

میانه شهری است سرسبز و زیبا در دل کوهستان که دورتادور آن را رودخانه‌ها احاطه کرده‌اند؛ این سرزمین زیبا و دیدنی در  شمال غربی ایران قرار دارد.

عبور از میانه در میان کوه‌ها و صخره‌ها و از کنار رودخانه قزل‌اوزن و با کمک ده‌ها تونل و پل بسیار رؤیائی و خاطره‌انگیز است.
 این شهر هرسال میزبان گردشگران نوروزی بسیاری هست، اگر قصد دیدن آن رادارید، می‌توانید از مسیر تهران – کرج – قزوین – زنجان به میانه وارد شوید.

انتهای پیام/خ
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.