گرگان؛

الویت راه اندازی مرکز اورژانس و مرکز تصویربرداری پزشکی در گنبدکاووس

راه اندازی مرکز اورژانس (تروما) و مرکز تصویربرداری پزشکی در گنبدکاووس الویت امسال دانشگاه علوم پزشکی گلستان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ در  جلسه صبح امروز مدیران دانشگاه علوم پزشکی گلستان که با حضور دکتر سلیمان عباسی مشاور وزیر بهداشت و مسئولان و خیران سلامت و امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس حاج آخوند عبدالکریم جاور برگزار شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: راه اندازی مرکز اورژانس (تروما) در بیمارستان شهید مطهری و مرکز تصویربرداری پزشکی بیمارستان شهدای 12دی با اعتبار یک میلیارد تومان که برای تشخیص سرطان سینه تجهیز و ساخته شده است، جزء اولویتهای امسال ماست.

فاضل افزود: ساخت مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب باز و بخش های   ICUو  CCUبیمارستان پیامبر اعظم نیازمند 21میلیارد تومان اعتبار است که در تلاشیم با سرمایه گذاری بخش خصوصی و متخصصان قلب تا شهریور امسال پیشرفتهایی حاصل شود.

وی همچنین از صدور مجوز تیپ یک سرطان برای شیمی درمانی و غربالگری در بیمارستان پیامبر اعظم خبر داد و گفت:  بزودی شاهد استقرار متخصص سرطان مقیم در این مرکز خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود:  در صورت تامین ساختمان به دنبال گرفتن مجوز از وزارت بهداشت و درمان برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی گنبدکاووس هستیم و مسئولان شهرستانی هم قول همکاری خیران برای اهداء ساختمان را اعلام کردند.

وی همچنین از پیگیری برای دریافت بودجه ملی برای مبارزه با بیماری سالک در استان و مجوز سطح بندی وزارت بهداشت ودرمان و سازمان برنامه و بودجه برای ساخت بیمارستان 800تخت خوابی گنبدکاووس خبر دادو در ادامه گفت: امسال از سیستم ارجاع بیماران روستایی استفاده خواهیم کرد که مراحل درمان روستاییان بصورت پایلوت در گنبد کاووس اجرایی می شود.

قره جه طیار نماینده گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم ضمن تاکید بر تعیین تکلیف تملک زمین بیمارستان 800تختخوابی گنبدکاووس از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواستار توجه جدی به ساخت مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب باز بیمارستان پیامبر اعظم و مرکز جامع سرطان و تلاش برای به روز نمودن تجهیزات بیمارستانی شد.

مهندس عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این جلسه از نشست با مسئولان عالی وزارت دفاع در روزهای گذشته در تهران و قول مساعد وزارت دفاع برای انتقال سند تملک زمین 44هکتاری بیمارستان 800تخت خوابی گنبدکاووس خبر داد.
 
دکتر صابری رئیس شبکه بهداشت ودرمان گنبدکاووس با اشاره به تخصیص 25میلیارد و 730میلیون تومان اعتبار به شبکه بهداشت ودرمان گنبدکاووس برای پرداخت بدهی بیمارستانها در حوزه دارو تزریق نقدینگی خبرداد و گفت: شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس 445متر حق انتفاع زمین در کوی پلیس را برای ساخت مرکز بهداشتی درمانی شماره 6 گنبدکاووس اهدا کرده است.

دکتر سلیمان عباسی مشاور وزیر بهداشت هم گفت: بدنبال اخذ مجوز از وزیر بهداشت ودرمان برای ایجاد پایگاه اورژانس هوایی درگلستان هستیم.
 
انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.