ایران چهره جدیدی از فوتبال زنان را به جهان نشان داد

سرمربی تیم فوتبال دختران جوان ایران تاکید کرد :‌ این تیم با حضور در بازی های سوچی روسیه و کسب عنوان چهارمی چهره جدیدی از فوتبال زنان ایران را به جهانیان نشان داد.

ایران چهره جدیدی از فوتبال زنان را به جهان نشان دادبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، لیلا وقاری روز پنجشنبه پس از بازگشت تیم فوتبال دختران جوان ایران به تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود، تیم های اروپایی جایگاه خوبی در فوتبال زنان جهان دارند و بر این اساس سطح این رقابت ها بالا بود و کسب عنوان چهارمی در کنار افزایش تجربه برای فوتبالیست ها،‌ چهره جدیدی از فوتبال ایران را به سایر کشورها نشان داد.
 
تیم فوتبال دختران جوان ایران پس از کسب عنوان چهارم در تورنمنت بین المللی سوچی روسیه عصر پنجشنبه با استقبال فریبا محمدیان معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان وارد مرکز ملی فوتبال ایران شد.
 
وقاری ادامه داد:‌ حریفان ما در این رقابت ها اصلا تصور نمی کردند که نماینده ایران بتواند چنین نتایجی کسب کند و حالا دیگر ایران یک تیم بی اثر نیست بلکه آنان برای مقابله با ما باید برنامه داشته باشند و تا حد قابل توجهی نگران رویارویی با ایران هستند.
 
سرمربی تیم فوتبال دختران جوان ایران ادامه داد:‌تیم ایران تنها تیمی بود که توانست از مرحله مقدماتی با 9 امتیاز به مرحله دوم صعود کند و سایر تیم ها حتی روسیه و بلاروس نیز با پنج یا چهار امتیاز راهی مرحله دوم شدند که این مساله کم اهمیتی محسوب نمی شود.
 
وی با بیان اینکه ما در مرحله اول هیچ باختی نداشتیم ، گفت: ‌متاسفانه در نخستین دیدار مرحله مقدماتی و درست در دقیقه 20 بازی بهتری بازیکن دفاع میانی ام را به دلیل شکست پایش از دست دادم و عملا من 17 بازیکن اصلی و ذخیره در اختیار داشتم که این کار را برای من سخت تر کرد.
 
وقاری ادامه داد: ‌از سوی دیگر برخی از بازیکنان به دلیل حضور در لیگ برتر فوتبال آسیب دیدگی های جدی داشتند، برخی دیگر از بازیکنان فوتسالی بودند که در هیچ لیگی بازی نکرده بودند و از سوی دیگر 7 تا 8 بازیکن جوان برای کمک به تیم ملی زنان برای حضور در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا در اردوها حضور نداشتند که همه این مسایل در مجموع تیم را از ارایه یک عملکرد خیلی خوب دور کرد.
 
این مربی اضافه کرد: می توانم به جرات اعلام کنم که اگر ما چند روز زودتر وارد سوچی شده بودیم و فرصت کافی برای استراحت و ریکاوری بازیکنان داشتیم ، قطعا جزو دو تیم فینالیست بودیم و کسب نتیجه چهارم نتیجه انجام دو دیدار طی دو روز نخست ورود به این شهر بود.
سرمربی تیم فوتبال دختران جوان ایران وجود داوری به نفع میزبان را نیز از عوامل تاثیر گذار بر نتیجه کسب شده توسط این تیم عنوان کرد و ادامه داد:‌ چند گل مسلم تحت تاثیر داوری افساید اعلام شد که همه این ها در روند نتیجه کسب شده توسط تیم دختران جوان تاثیر گذار بود.
 
وقاری سرماخوردگی تعداد قابل توجهی از بازیکنانش را نیز از دلایل کاهش توانمندی آنان عنوان کرد و گفت:‌ در هر حال ما نسبت به تمام دوره های حضورمان در این رقابت ها عملکرد خوبی ارایه کردیم و حالا دیگر حریفان ما روی تیم ایران حساب باز کرده اند.
 
وی در خصوص نقاط ضعف تیمش گفت: ‌نقطه ضعفی وجود ندارد ، البته تعدادی از بازیکنان به دلیل تنبلی بخشی از برنامه تمرینی را که برای آماده سازی آنان در مرحله اردو داده می شد به طور کامل پیگیری نکردند که قطعا انجام درست آن برنامه ها می توانست منجر به نتیجه بهتر تیم شود.
 
وی ضمن قدردانی از مسوولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بویژه لیلا صوفی زاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت:‌ پیش از اعزام به سوچی من برنامه های خود را به کمیته زنان و فنی فدراسیون فوتبال اعلام کردم و امیدوارم برنامه آماده سازی تیم برای حضور توانمند فوتبالیست های جوان در رقابت های آسیایی و جهانی به صورت منظم پیگیری شود.
 
وقاری اردوهای منظم ، حضور در تورنمنت ها و دیدارهای دوستانه را گامی موثر در آماده سازی کامل تیم فوتبال دختران جوان عنوان کرد.
 
تیم فوتبال دختران جوان ایران 27 اسفند ماه تهران را به مقصد سوچی روسیه ترک کرده بود توانست با کسب چهار پیروزی از مجموع شش دیدار انجام شده ، ‌عنوان چهارمی را کسب کند.
 
در مراسم استقبال از این فوتبالیست ها، که لیلا صوفی زاده نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال نیز حضور داشت ، محمدیان معاون وزیر ورزش و جوانان از عملکرد موفقیت آمیز این فوتبالیست تقدیر و تشکر کرد.
 
 
منبع: ایرنا
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار