ساری،

بومگردی فرصتی برای ایجاد اشتغال در روستاهای مازندران

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران بوم گردی را فرصتی برای عرضه محصولات روستاییان و گامی در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی نبیان امروز در نشست با کمیته های ۱۲ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با بیان اینکه از آغاز ستاد اجرایی تاکنون ۲۷میلیون و ۷۰۰هزار تردد در مازندران ثبت شد ، گفت: روز گذشته با رشد ۱۱درصدی تردد، این استان رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در خصوص اقامت مسافران و گردشگران در این استان در ایام تعطیلات نوروز، افزود: تاکنون ۹میلیون و ۳۴۲هزارو ۹۲۶نفرشب اقامت در سطح استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵درصد رشد داشته است.

نبیان با اشاره به ۲صنعت بوم گردی در روستاهای مازندران، گفت: ۴۵درصد جمعیت استان در روستا زندگی می کنند که تا کنون بیش از ۲میلیون نفر شب اقامت در روستاها اقامت کردند.

وی افزود: بوم گردی فرصتی برای روستاییان است تا بتوانند با عرضه محصولات و تولیدات خود گامی در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بردارند.

جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به نمایشگاه صنایع دستی، گفت: سال گذشته ۷میلیارد و۶۰۰میلیون تومان درآمد حاصل از فروش صنایع دستی بوده است.

نبیان افزود: در سال جاری ۴نمایشگاه ملی و ۸نمایشگاه استانی جهت ارائه محصولات و صنایع دستی استان دائر شد.

وی گفت: حضور پرتلاش نیروی انتظامی،بهداشت، هلال احمر و راهدادان حضوری موثر در محورها دارند که طبق آمارهای ارائه شده توسط پزشکی قانونی تلفات جاده ای ۳۱درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.