یونیسف: قحطی و آب ناسالم، قاتل کودکان در آفریقای شرقی

یونیسف در گزارشی اعلام کرد نزدیک به 27 میلیون نفر از جمعیت چهار کشور قحطی‌زده نیجریه، سومالی، سودان جنوبی و یمن به آب تصفیه‌شده دسترسی ندارند.

یونیسف: قحطی و آب ناسالم، قاتل کودکان در آفریقای شرقیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «صندوق کودکان سازمان ملل» (یونیسف)، در گزارشی اعلام کرد نزدیک به 277 میلیون نفر از جمعیت چهار کشور قحطی‌زده نیجریه، سومالی، سودان جنوبی و یمن به آب تصفیه‌شده دسترسی ندارند؛ موضوعی که می تواند برای کودکانی که از سوءتغذیه شدید و کمبود مواد غذایی رنج می برند، نیز خطرناک باشد.

سازمان ملل ماه فوریه اعلام کرده بود بیش از 20 میلیون نفر در کشورهای مذکور به علت مناقشه‌های جاری و تغییرات آب و هوایی با خطر مردن از گرسنگی ظرف شش ماه آینده مواجه‌اند.

در گزارش یونیسف آمده است: کمبود آب سالم آشامیدنی، نبود تأسیسات و لوازم بهداشتی مناسب و شرایط بهداشتی ضعیف خطرات بیشتری را برای کودکانی که از سوءتغذیه رنج می برد، به وجود می آورد و خطر ابتلا به اسهال مرگبار را افزایش می دهد.

«مانوئل فونتین»، مدیر برنامه‌های فوری یونیسف، اعلام کرد: «آب ناسالم، می تواند سوءتغذیه را تشدید کند،‌ هر مقدار هم که کودکان غذا بخورند، اگر آب آشامیدنی سالم ننوشند، فایده‌ای نخواهد داشت.» وی افزود: «ترکیب پدیده‌های سوءتغذیه، ناسالم بودن آب و بهداشت نامناسب چرخه معیوبی را رقم می زند که بسیاری از کودکان هرگز از آن خارج نمی شوند.» 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار