پیشنهاد آخر هفته فرهنگی؛

از تماشای «گشت2» تا سفر به سرزمین «ارواح سنگی»

پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام دادن کارهای نیمه تمام هفته، فرصتی را برای تفریح و گشت و گذار با خانواده به دست آوریم.

از تماشای «گشت2» تا سفر به سرزمین «ارواح سنگی»به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام دادن کارهای نیمه تمام هفته و بعد از تمام مشغله های کاری و ذهنی، فرصتی را برای تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان بدست آوریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از مسائل روزمره کند.

* سینمایی آخر هفته   
سری دوم فیلم سینمایی «گشت ارشاد» با عنوان «گشت 2» به کارگردانی سعید سهیلی و تهیه کنندگی حمید فرخ نژاد با ژانری کمدی-اجتماعی به اکران نوروزی رسیده و در تعطیلات نوروزی 96 بهترین فرصتی است تا به همراه خانواده های خود به تماشای «گشت 2» بروید.

ادامه داستان این فیلم سینمایی آمده است؛

«عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می‌روند. عطا دراین مدت درکما بوده و به تازگی به‌هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته. این سه رفیق دوباره باهم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند. اما پس از تلاشهای بسیار،ناچار می‌شوند دوباره ....»

بازیگران این مجموعه عبارتند از:
حمید فرخ نژاد، ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی، ساناز طاری، امید روحانی، اسدالله یکتا، صفر کشکولی، محمد الهی، فاطمه شکری، داوود مقدادی، رضا شمس الدین، فاطمه مرتاضی، منصور نوبخت، ابوالفضل تُهرابی، ملیحه جلیلی، محمدعلی نقلی لو، هادی افضلی، محمدکریم ولدخانی، شهرام احمدنیا و مهدی ماهانی.

سایر عوامل: فیلمنامه نویسان : مهدی محمدنژادیان و سعید سهیلی، مدیرفیلمبرداری : مسعود سلامی، طراح صحنه : عباس بلوندی، تدوینگر : حسن ایوبی، طراح لباس : مهناز غنی، مدیرصدابرداری : عباس رستگارپور، مجری طرح و مدیر تولید : رحمت عبدالله زاده، طراح گریم : امید گلزاده، مدیربرنامه ریزی و دستیار اول کارگردان : حسن لفافیان، دستیار برنامه ریز : مسعود جیرانی، دستیار دوم کارگردان : حمیدرضا بیدگل، دستیار سوم کارگردان : محمد منتظمی، منشی صحنه : شیدا باسمه چی، عکاس : محمد بدرلو، تصویربردار پشت صحنه : یاسر حمزه.

* تئاتر آخر هفته
نمایش «سیزیف و مرگ» اثر روبر مرل ترجمه احمد شاملو این بار به کارگردانی علی ضیائی و مسعود روستا و ایفای نقش بازیگران: محمدرضا مالکی، فرامرز قلیچ خانی، شیما لطیفی، محمدعلی حسینعلی پور، مسعود روستا از یکشنبه 6 تا 31 فروردین ماه به روی صحنه می رود.

خلاصه: «سیزیف» قلم ویژه جناب مرگ را برداشته، و حالا نظام دنیا به هم خورده است و المپ نشینان نامیرا به کمک آدمهای میرا در فکر بازپس گیری قلم مبارک است.

* گالری آخر هفته
گالری Ag   پایان این هفته از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان نمایشگاه «تصویر کوچک، آینه بزرگ : ۱۳۹۵» است.

این نمایشگاه از جمعه 20 اسفند ماه تا 18 فروردین سال جاری با هنرنمایی هنرمندان: محمود بخشی، بهزاد جایز، مهدیار جمشیدی، شهرزاد چنگلوایی، آرش حنایی، خسرو حسن‌زاده، محمد حسن‌زاده، علی زنجانی، پرنیان فردوسی، محبوبه کرملی، عباس کوثری، علی مبصر، احمد مرادی، مهرداد نراقی، پیمان هوشمندزاده به روی علاقمندان هنر تجسمی باز است.

* کجا برویم؟
عیدانه 96 روی به پایان است و تعطیلات نوروزی کم کم به اتمام رسیده است، اما تماشای دیدن کوه ارواح سنگی البرز را از دست ندهید.

در شمال غرب تهران در دامنه ی کوه البرز پیر، طبیعت تصویر عجیب و ترسناکی از سنگها بوجود آورده و دامنه ای از ارواح سنگی را به نمایش می گذارد که هر بیننده را محو تماشای خود می کند. این دامنه بسیار جالب و زیباست و انگار شخصی با ظرافت خاصی آنها را بوجود آورده است.

برای دیدن این دامنه ی دیدنی و بسیار عجیب کوه زیبای البرز به آدرس زیر بروید:

وردیج و واریش دو روستا هستند که در دره نسبتاً تنگ و پر پیچ و خم وردیج در سمت غرب دره کن قرار گرفته اند. 

مسیر دسترسی به هر دو روستا آسفالته بوده ولی به علت شیب نسبتاً تند و پیچ های تندتر از آن و شانه خاکی نامناسب دسترسی چندان آسانی نخواهد بود. 

به هر حال جاده از انتهای اتوبان همت غرب (خرازی) کمی بعد از بلوار پژوهش از طریق کنار گذر اولین پل زیرگذر (بدون تابلو) قابل دسترسی است. پیدا کردن آدرس کار سختی نیست ولی برای آنکه مسیر را گم نکنید و برای اطمینان از اینکه جاده درست را انتخاب کرده اید لازم است بدانید که در صد متر اول راه با سرعت گیرهای متعدد و نگهبانی شهرداری مواجه خواهید شد. 

با طی حدود 10 کیلومتر و حدود 500 متر ارتفاع گرفتن به روستای وردیج در سمت راست خواهید رسید و با ادامه مسیر در حدود 5 کیلومتر و 200 متر ارتفاع گرفتن به روستای واریش و انتهای جاده ماشین رو خواهید رسید. 

در این مسیر دو کافه با امکانات نسبتا خوب یکی در میانه راه وردیج و دیگری چند متری پس از خروجی وردیج وجود دارند.  

گزارش از محدثه نعمتی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.