پرواز قریب‌الوقوع بزرگترین هواپیمای آبی-خاکی جهان

بزرگترین هواپیمای آبی-خاکی جهان که ساخت چین است، برای نخستین بار در ماه مه به پرواز درخواهد آمد.

پرواز بزرگترین هواپیمای آبی-خاکی جهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، بزرگترین هواپیمای آبی-خاکی جهان از نوع «ای.جی 600» ساخت چین، برای نخستین  اواخر ماه مه (31 روز منتهی به خرداد 1396 خورشیدی) از شهر «چوای» در جنوب «چینبه» پرواز در خواهد آمد.

چین تحقیقات در زمینه توسعه تجهیزات نظامی را همزمان با در پیش گرفتن موضعی قاطعانه‌تر در مناقشات ارضی در مناطقی همانند دریای چین جنوبی، گسترش داده و همین مسئله موجب نگرانی کشورهای منطقه آسیا و اقیانوس آرام و آمریکا شده است.

شین‌هوآ به نقل از شرکت دولتی صنایع هواپیمایی چین اعلام کرد این هواپیما نخستین پرواز خود را بر فراز خشکی انجام خواهد داد؛ سپس، پرواز دیگری با برخاستن از سطح آب در نیمه دوم سال 2017 انجام خواهد داد.

طراحی و ساخت این هواپیما حدود هشت سال طول کشید و اندازه آن تقریباً به اندازه یک هواپیمای بوئینگ 737 است. این هواپیما برای اجرای عملیات نجات دریایی و مقابله با آتش سوزی جنگل ها طراحی شده است.

خبرگزاری شین‌هوآ اعلام کرد شرکت صنایع هواپیمایی چین تاکنون 17 سفارش برای ساخت این هواپیما دریافت کرده است که نشان‌دهنده مورد توجه قرار گرفتن این هواپیماست. این هواپیما میتواند تا مسافت 4500 کیلومتر پرواز کند و با محموله‌ای در حدود 53 و نیم تُن از زمین بلند شود.

چین برنامه گسترده‌ای را برای نوسازی تجهیزات نظامی خود از جمله آزمایش موشک‌های ضدماهواره، ساخت جنگنده‌های رادارگریز، ساخت یک ناو هواپیمابر داخلی و خرید یک ناو هواپیمابر از اوکراین به اجرا گذاشته است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار