یزد؛

رشد 58 درصدی بانوان داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان از رشد 58 درصدی بانوان داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان در جمع روسای هیئت‌های اجرايی و نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان با اشاره به رشد 12 درصدی تعداد داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: به‌رغم قرار گرفتن زمان ثبت‌نام داوطلبان در روزهای تعطیل و همچنین اضافه شدن گواهی سو پیشینه به مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام، استان یزد موفق شد در این مرحله از انتخابات جزو استان‌های برتر کشور قرار گیرد.

محمدعلی طالبی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رکورد بی‌سابقه‌ای ازنظر تعداد داوطلبان به ثبت رسیده است، تأکید کرد: در همه حوزه‌های انتخابیه شهری و روستایی تعداد داوطلبان به حدنصاب قانونی رسیده است.

طالبی با اشاره به تعامل و همکاری مطلوب هیئت‌های اجرایی و نظارت در شهرستان‌ها خاطرنشان کرد: تعامل بسيار خوب اداره كل اطلاعات، دستگاه قضايی، ثبت‌احوال و نيروی انتظامی با هیئت‌های اجرایی مثبت و قابل‌تقدیر است.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه لازم است رد صلاحیت‌های احتمالی با دلیل و مدرک قانونی باشد؛ اظهار داشت: هیئت‌های اجرایی و نظارت نباید تحت تأثیر گزارش‌های غیررسمی و شفاهی قرار بگیرند و می‌بایست صرفاً به گزارش‌های مراجع چهارگانه رسمی توجه داشته باشند.

طالبی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد تطبیق پاسخ استعلام‌ها با مواد قانونی ضروری است؛ تصریح کرد: یکی از وظایف مهم هیئت‌های اجرایی و نظارت همین بررسی‌ها و رسیدن به نتیجه‌ای درست و قانونی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان سخنانش با اشاره به زمان‌بندی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد: کار بررسی صلاحیت‌ها طبق قانون از 17 فروردین‌ماه آغاز می‌شود و ضرورت دارد مطابق با مهلتی که قانون تعیین کرده است نتایج به هیئت‌های نظارت اعلام شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار