باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می‌کند؛

چرا مخاطبان اکران نوروز 96 کاهش یافت؟

دو کارگردان سینما با اشاره به ترکیب اکران نوروزی به بررسی علت افت این فصل از اکران پرداختند.

چرا فروش اکران نوروزی 96 پایین بود؟
به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکران نوروز در سال 96 آنچنان باید و شاید چنگی به دل نزد و نسبت به سالهای گذشته فروش قابل ملاحظه‌ای نداشت. عده‌ای معتقدند که ترکیب فیلم‌ها مناسب اکران نوروزی نبود و به همین دلیل مردم رغبت چندانی برای تماشای فیلم پیدا نکردند و از سویی دیگر گران شدن بلیت های سینما مزید بر علت شد تا مخاطبان سینما را در سبد کالای فرهنگی خود قرار ندهند و گزینه‌های دیگری را ترجیح دهند.
 
دو کارگردان سینما نیز در گفتگو با  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛با تایید این موضوع‌ها به بررسی علت افت اکران نوروزی پرداختند.
 
*رییسیان: یکی دو فیلم با اعمال نفوذ در اکران عید قرار گرفتند
علیرضا رییسیان کارگردان سینما در خصوص علت افت فروش اکران نوروزی گفت: یکی از علت‌های اصلی چیدمان فیلم هاست که یکی دو فیلم با اعمال نفوذ در اکران عید قرار گرفتند در صورتی که شرایط اکران در این برهه زمانی را نداشتند.

وی افزود: علت دیگر عدم تبلیغات مناسب است، سال گذشته به تعداد نامحدود و در زمانی خوب هر آنونسی بالای سه دقیقه از شبکه‌های خارجی پخش می‎‌‌شد اما الان دیگر پخش نمی‌شود و این تبلیغاتی که در مدت زمان ده ثانیه‌ای پخش می‌شود، جوابگو نیست.
 
رییسیان اذعان داشت: در عین حال افت فروش آنقدر زیاد نیست و هنوز چشم اندازی نسبی دارد که در طول زمان و در اکران‌های بعدی بیشتر به چشم می‌آید و بدتر هم خواهد شد.

*صباغ زاده: مخاطب از فیلم‌های سرگرم کننده بیشتر لذت می‌برد
مهدی صباغ زاده تهیه کننده، کارگردان و پخش کننده سینما با اشاره به علت افت فروش فیلم‌ها  اظهار داشت: این روزها مخاطب نشان داده که از فیلم‌های سرگرم کننده بیشتر لذت می‌برد و برای آن‌ها جوابگو است اما فیلم‌هایی که تعلقات و دغدغه‌های کارگردان را بیشتر مطرح می‌کند، کمتر جواب می‌دهد.
 
وی افزود: در این راستا تبلیغات بی‌تاثیر نیست و از سویی مسائل و مشکلات اقتصادی جوان‌ها، جیب خالی و گرفتاری‌های خانواده‌ها مزید بر علت شده تا به مقوله‌های واجب تری نسبت به سینما فکر کنند.
 
گفتنی است فیلم‌های آباجان، خوب، بد، جلف، سه بیگانه، ماجرای نیمروز و یک روز بخصوص از فیلم‌های اکران نوروزی 96 هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
اگر درد مردم مثل بیکاری و ازدواج 40 ساله ها و بی خانمانی و رکود و... گفته نشود کسی حوصله این مزخرفات را ندارد.
Netherlands
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
کسی پول نمی دهد ماجرای نیم روز و خوب و بد و جلف وسه بیگانه و آباجان را تماشا کند!!!
Netherlands
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
چون فیلم هایی که ساخته می شوند عمومیت ندارند و در خدمت ایدئولوژی مسلط است. و کارهای عده ای خاص و معلوم الحال اکران می شود.
کسی از گرسنگی و بدبختی ملت نمی گوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
سال 95 بدترین سالی بود که در طول عمرم تجریه کردم.از همون اول تا آخرش.هیچ اتفاق خوبی در سال 95 وجود نداشت.امیدوارم در سال به امید خدا96 مردم ایران شاهد اتفاقات خوبی باشند.
Germany
حسن
۱۱:۱۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
آقا بلیطا گرون شده بی خودی سه شنبه ها هم که نیم بها نشد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
آقای رییسیان محترم. شما که میگویید یکی دوتا فیلم با اعمال نفوذ وارد اکران شدند لطفا اسم فیلمها رو بفرمایید . و الا چرا افترا و تهمت میزنین و ایجاد تشویش میکنین.
آخرین اخبار