اقتصاد مقاومتی جنبه دفاع از دین و نظام دارد / ماه رجب بهترین فرصت برای بازگشت از مسیر شیطان

امام جمعه مشهد مقدس گفت : اقتصاد مقاومتی جنبه دفاع از دین و نظام دارد و در عرصه جنگی که دشمن بر علیه نظام ما شکل داده ما باید از این روش برای دفاع از دین استفاده کنیم.

اقتصاد مقاومتی جنبه دفاع از دین و نظام دارد / ماه رجب بهترین فرصت برای بازگشت از مسیر شیطانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد ، اظهار داشت: فردا همزمان با 12 فروردین ماه که سالروز رأی قاطع مردم ایران به جمهوری اسلامی است ، با سالروز شهادت امام هادی (ع) نیز مصادف است .

وی ادامه داد: امام هادی (ع) یکی از اصول زندگی خود را مقابله با جریان سکولار در حکومت قرار داده بودند ، دستگاه بنی عباس حکومت را به عنوان یک جریان مدیریتی که شغل خود را خونریزی قرار داده بود می‌دانستند ، به این معنی که حکومت یک مسئله بوده که از دین جداست و امام هادی (ع) با این گفته مقابله کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: امام خمینی(ره) دنبال این بودند که با ایثارگری مردم در مقابله با نظام ستمشاهی نظامی را تشکیل دهند و فرمودند که نام آن باید جمهوری اسلامی باشد نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و رسما اعلام کردند که جمهوری دموکراتیک شرک است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: چند جمله در مورد 12 فروردین جالب است ، یکی اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که دشمن ما فقط محمدرضا شاه نبود هر کس در کنار جمهوری اسلامی، دموکراتیک بگوید دشمن ما است زیرا این فرد اسلام را نمی‌خواهد و جمله دیگر ایشان این بود که باید دشمن را بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه بعضی جریانات در بیانات خود می‌گویند ما لیبرال دموکرات اسلامی هستیم، تصریح کرد: اگر قرار شد اینها در قدرت نفوذ کنند به فرموده امام دشمن ما هستند .

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: دشمن با برنامه‌های خود می‌خواهد ما را دچار سکولاریسم کند ، تحریم‌های اقتصادی و تهاجم‌های زیاد برای جدا کردن مردم از دین و جدا کردن حکومت این کشور از دین خدا را هدف گرفته‌اند تا بتوانند مصیبتی ایجاد کنند و مردم بگویند نظام اسلامی ناکارآمد است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی جنبه دفاع از دین و نظام دارد و در عرصه جنگی که دشمن بر علیه نظام ما شکل داده ما باید از این روش برای دفاع از دین استفاده کنیم.

وی مسئله اشتغال را دفاع از نظام دانست و تأکید کرد: اگر جوان‌های ما بیکار بوده و در استیصال بیکاری به این نتیجه برسند که نظام اسلامی کارآمد نیست و به سراغ نظام دیگری بروند ، هدف دشمن برآورده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که خجلت نظام از بیکاری جوانان از خجلت خود جوانان در خانه بیشتر است و تنها راه اشتغال جوانان تولید است زیرا اگر تولید نباشد اشتغال نیست و این  موضوع در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز دیده می‌شود که مشکل بیکاری یکی از مشکلات بسیار مهم در کشور است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: اگر تولید و اشتغال را دنبال کرده و توسعه دهیم این خط دشمن مانند همه جریان‌ها و حرکاتش خاک و خاکستر شده و انقلاب ما قوی‌تر و نیرومندتر می‌شود.

وی افزود: خداوند در آیات زیادی شیطان را به عنوان دشمن انسان معرفی کرده است و ساختار فطرت و عقل انسان را این گونه قرار داده است که به طرف شیطان نرویم و بالفطره از دشمن فرار کنیم.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اگر انسان یک زمانی به طرف شیطان رفت خداوند فرصت هایی را گذاشته است که هر زمان فرد خطاکار متوجه اشتباه خود شد بتواند از مسیر شیطان برگردد و ماه رجب یکی از این فرصت ها است.


انتهای پیام/ ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.