انتقاد مسکو از توسل ناتو به حربه روسیه هراسی برای متحد نگهداشتن این سازمان

وزارت خارجه روسیه از توسل ناتو به حربه روسیه هراسی برای متحد نگهداشتن این سازمان انتقاد کرد.

انتقاد مسکو از توسل ناتو به حربه روسیه هراسی برای متحد نگهداشتن این سازمان
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسکو شب گذشته ضمن محکوم کردن اتهامات ناتو، این سازمان را متهم کرد که توسل به حربه روسیه هراسی و طرح ادعای قصد روسیه برای تهاجم به این کشورها  را وسیله ای برای متحد نگهداشتن اعضای ناتو در کنار یکدیگر قرار داده است. 

وزارت خارجه روسیه شب گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ناتو به منظور حفظ وحدت و یکپارچگی خود،  به  حربه افسانه پردازی و طرح ادعای تهدید نظامی روسیه علیه کشورهای عضو متوسل شده و همواره این موضوع را تکرار می کند که اعضای ناتو باید برای مقابله با روسیه در کنار هم باقی بمانند.»

­انتقاد مسکو پس از آن مطرح شد که رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در نخستین حضورش در نشست ناتو در بروکسل، ضمن محکوم کردن حضور روسیه در اوکراین،  مواضعی به مراتب سخت تر از آنچه در دولت ترامپ پیش بینی می شد، بر ضد روسیه اتخاذ کرد.  

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد اظهارات تیلرسون مسکو را بهت زده کرده و مسکو از این بابت بسیار متاسف است که آمریکایی ها این سخنان را یک روز پس از آن بیان می کنند که نشست مشترک روسیه و ناتو در فضایی سازنده برگزار شد. 

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید شده است ناتو بارها اصول و عقاید تعصب آمیز خود را به تلاش واقعی برای حل وفصل مسائل جهانی ارجحیت داده است ولی بهترین راه حل تغییر ماهیت ائتلاف ناتو به شمار می رود.  

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نزدیکی با روسیه را، دستمایه تبلیغات ریاست جمهوری خود در سال گذشته قرار داده بود و امروز مسکو منتظر است تا شاهد تحقق عملی این رویکرد در سیاست های ترامپ باشد. 

مقامات وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند تیلرسون در اعمال فشار بر روسیه برای عمل به تعهداتش بر اساس توافقنامه های مینسک برای پایان دادن به جنگ در شرق اوکراین، با متحدان خود در ناتو همکاری می کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار