سینما در اسفند ماه 95؛

رفتن علی معلم و حجت الله ایوبی/ ماه غم سینمای ایران

اسفند 95 سینماگران فردی را از دست دادند که همه در سوگ او نشستند...

رفتن علی معلم و حجت الله ایوبی/ماه غم سینمای ایران
به گزارش خبرنگار حوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصغر فرهادی دومین جایزه اسکار خود را برای فیلم"فروشنده"دریافت کرد.خود این فیلم از زمان اکران در ایران با حاشیه و نقدهای موافق و مخالف بسیاری روبرو بود که این حاشیه ها پس از حضور در اسکار نیز دست از سر فیلم فرهادی برنداشت و با دستور ممنوعیت حضور شش کشور در امریکا مواجه شد.ترانه علیدوستی نسبت به این دستور برآمده از ترامپ واکنش نشان داد و پس از آن می توان از کشورهای مختلف دنیا نیز واکنش علیدوستی را تایید کردند،فرهادی نیز از طرف خود دو نفر ایرانی مقیم امریکا را برای حضور در اسکار برگزید و...

برگزاری جشنواره فیلم سبز از دیگر رویدادها بود که فرهاد توحیدی به عنوان دبیر آن قرار داشت.

برگزاری گرامیداشت رسول ملاقلی پور در سازمان فرهنگی هنری اوج یکی از اتفاقات خوب امسال است که با حضور سینماگران و هنرمندان مطرحی برگزار شد تا فعالیت یاد این سینماگر محبوب و تاثیرگذار زنده نگه داشته شود.

اتفاق ویژه دیگر انتصاب محمد مهدی حیدریان به جای حجت الله ایوبی به عنوان رییس سازمان سینمایی بود،در ابتدا خبرهایی مبنی بر استعفای ایوبی منتشر اما سریع تکذیب شد ولی بلافاصله این تغییر طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد صورت گرفت.

انتخاب و اعلام هیءت مدیره جدید خانه سینما را نیز در این ماه اتفاق افتاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سیدرضا میرکریمی دبیر و دیگر مدیران جشنواره جهانی فیلم فجر در خانه سینما دیداری داشت.

محمد مهدی حیدریان که سابقه طولانی در سینما و دیگر مسءولیت های فرهنگی دارد نخستین جلسه خود را پس از انتصاب به عنوان رییس سازمان سینمایی با مدیران این سازمان برگزار کرد.

راهی شدن دو کارگردان صاحب نام سینما در این ماه جزو اتفاقات تلخ بود که خوشبختانه به خیر گذشت این دو کارگردان رضا داوود نژاد و ابوالقاسم طالبی بودند.

البته اتفاقات تلخی که در این ماه کل خانواده سینما و فرهنگ ما را آزرده خاطر کرد فوت علی معلم و افشین یداللهی بود.


در خانه سینما نیز همایون اسعدیان رییس هیءت مدیره شد و مرتضی رزاق کریمی به عنوان ناءب رییس،سید علی قاءم مقامی سخنگو و روانبخش صادقی به سمت دبیر هیءت مدیره انتخاب شدند.

موزه سینما میزبان برخی از سینماگران برای مراسم تقدیر از حجت الله ایوبی بود که در فواصل برگزاری آن خبر از درگذشت علی معلم آمد.

مجموعه فرهنگی سینمایی ارگ تجریش نیز با یادی از علی معلم افتتاح شد تا به این هنرمند باسواد و مردمی احترام گذاشته باشند.

واژگون شدن اتومبیل فتحعلی اویسی نیز در روزهای پایانی سال اتفاق افتاد که خوشبختانه به خیر گذشت و او در سلامت به سر می برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار