سفیر ایران در لاهه مطرح کرد:

تمهیدات سفارت ایران در هلند برای اخذ آرای هموطنان ایرانی

سفیر ایران در لاهه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۹ اردیبهشت ماه، از پیش‌بینی محل اخذ آرای هموطنان ایرانی مقیم هلند و آمادگی این سفارتخانه برای برگزاری این دور از انتخابات خبر داد.

اهتمام ویژه سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور  به سرعت بخشی در ارائه خدمات کنسولی از طریق راه اندازی سامانه های الکترونیکبه گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه، در مراسم گردهمائی فرهیختگان و دانشجویان ایرانی مقیم هلند که به مناسبت شروع سال جدید برگزار شده بود، تاکید کرد: بخشهای کنسولی نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و از جمله بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه آماده کمک و ارائه خدمات کنسولی سریع به ایرانیان و بویژه دانشجویان و فرهیختگان ایرانی می باشد.

وی فرهیختگان را سفرای علمی میهن اسلامی در خارج از کشور خواند. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نامگذاری سال 1396 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال » ابراز امیدواری نمود که با مشارکت همه هموطنان از جمله ایرانیان خارج از کشور اهداف این نامگذاری محقق و در پایان سال گامهای خوبی در جهت تولید و اشتغال برداشته شده باشد. 

علیرضا جهانگیری روز 12 فروردین که روز « جمهوری اسلامی » می باشد را نمادی از تجلی اراده مردم در تعیین سرنوشت خود دانست و افزود :مردم در این روز نظام جمهوری اسلامی را برپایه رای خود بنیان نهادند. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در 29 اردیبهشت ماه سالجاری،تاکید نمود: ایرانیان خارج از کشور نیز می توانند مانند سایر هموطنان با شرکت در این انتخابات، در انتخاب رئیس جمهوری اسلامی ایران مشارکت نمایند و در هلند نیز محل اخذ  آراء هموطنان پیش بینی شده است. 

علیرضا جهانگیری اضافه کرد:وزارت امور خارجه و سفارتخانه  های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اهتمام ویژه ای در رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور دارند و یکی از راههای کمک به آنها، سرعت بخشی در ارائه خدمات کنسولی از طریق راه اندازی سامانه های الکترونیک مختلف بوده است. 

وی افزود: سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه نیز  در این زمینه تلاش نموده تا زمان ارائه خدمات را به حداقل رسانده  و بتواند امور مربوط به ایرانیان و مراجعین را تسریع نماید. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر کلیه خدمات کنسولی در ظرف زمانی بین یک تا دو روز بسته به نوع درخواست افراد انجام می شود ،افزود :از جمله خدمات جدید کنسولی در نمایندگی لاهه راه اندازی سامانه تعیین نوبت خدمات کنسولی ،راه اندازی سیستم تلفن گویای شبانه روزی مجهز به امکانات پیغام گذاری و ارتباط مستقیم و بدون واسطه با کارشناس مربوطه کنسولی ،اطلاع رسانی روزانه در مورد اطلاعیه های مورد نظر و کلیه فرمها در پایگاه اطلاع رسانی سفارت،راه اندازی سیستم خدمات پستی کنسولی، معرفی سامانه تاک  به عنوان مهمترین کانال ارتباطی بین دانشجویان خارج از کشور با وزارت امور خارجه  و دو وزارتخانه علوم و بهداشت برای ارائه خدمات بهتر دانشجوئی، راه اندازی سامانه صدور روادید الکترونیک به منظور صدور یکروزه ویزا و کاهش بروکراسی اداری و امکان ارائه خدمات کنسولی گروهی در شهرهای مختلف هلند که تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی حضور دارند، می باشد. 

در این مراسم همچنین دکتر قادر قربانی اصل رایزن علمی و فناوری ایران و سرپرست دانشجویان در منطقه شنگن، بریتانیا و ایرلند نیز طی سخنانی با اشاره به رشد علمی چشمگیر جمهوری اسلامی ایران که در منطقه خاورمیانه اول می باشد، تصریح کرد، دانشجویان و فرهیختگان ایرانی مقیم اروپا داری ظرفیتهای زیادی هستند و از قابلیتهای آنها می توان استفاده نمود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار