اردبیل؛

بازدید بیش از ۱۲۶ هزار گردشگر از مراکز تاریخی و توریستی

در تعطیلات نوروزی بیش از۱۲۶ هزار گردشگر داخلی و خارجی از مراکز تفریحی، توریستی و گردشگری مشگین‌شهر بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،محرم جعفری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر گفت:از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از126 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مراکز تاریخی و توریستی و تفریحی مشگین‌شهر بازدید کردند و در حال حاضر تمهیدات لازم برای حضور گردشگران در مشگین‌شهر انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که از نظر اسکان مسافران نوروزی درمشگین‌شهر هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: در تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از7 هزار و 600 گردشگر در مراکز اقامتی از جمله هتل، خانه مسافر و مراکز دیگراسکان یافته و ظرفیت اسکان مسافران به طور شبانه در مشگین‌شهر به هزار نفر می‌رسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر گفت: شهرستان مشگین‌شهر ظرفیتهای گردشگری و تاریخی بالایی دارد به طوری‌که وجود قلعه‌های تاریخی، نظامی، محوطه‌های تاریخی، باستانی، گورستانها و تپه‌ها نشان از تمدن 7 هزار ساله در مشگین‌شهر است.

جعفری با بیان این‌که روند گردشگران در مشگین‌شهر افزایش یافته است، بیان کرد: محوطه باستانی شهریئری، بقعه شیخ حیدر، قلعه قهقهه، قلعه ارشق، پارک جنگلی، حاتم مشه‌سی، دامنه سبلان و رودخانه‌ها و روستای گردشگری و پل معلق از مناطق بکر و زیبای مشگین‌شهر بوده که این روزها گردشگران زیادی را در خود جای داده است.

وی از هزینه 190 میلیارد تومان برای پروژهای گردشگری در مشگین‌شهر خبر داد و افزود: در حال حاضر11 مرکز آبدرمانی در مشگین‌شهر یا احداث شده و یا در حال راه‌اندازی است و تسهیلات کم‌بهره به سرمایه‌گذاران در مشگین‌شهر ارائه می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر از افزایش 3 برابری حضور گردشگران درپل معلق مشگین‌شهر خبر داد و تصریح کرد: با راه‌اندازی پل معلق در مشگین‌شهر تحول عظیمی دربخش گردشگری منطقه به وجود آمده است.

جعفری اظهار کرد: مرمت بناهای تاریخی و باستانی از اولویتهای اساسی است که در این زمینه بقعه شیخ حیدر و برخی مراکز دیگر مرمت می‌شود که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.