سردار کوثری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تحریم سپاه کاری خبیثانه و ناپسند است/ سردرگمی در سیاست خارجی آمریکا دیده می‌شود

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: تحریم سپاه کاری خبیثانه و ناپسندی است که ضرر آن متوجه آمریکایی ها خواهد شد.

تحریم سپاه کاری خبیثانه و ناپسندی است

سردار" اسماعیل کوثری" مشاور فرمانده کل سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون  لایحه آمریکایی‌ها در کنگره برای تحریم سپاه، عنوان داشت: این‌ گونه اقدامات، نشان دهنده ضعف سیاستمداران آمریکا است که یک تشکیلات منسجم منظم به نام سپاه پاسداران که در مقابل تروریست ها ایستادگی می کنند را می خواهند تحریم کنند. 

وی با اشاره به ابعاد و دلایل تلاش آمریکا برای تحریم سپاه تاکید کرد: سردرگمی در سیاست خارجی  مسئولان آمریکایی به این کشور ضرر می رساند و چوب آن را دولت آمریکا می خورد.

مشاور فرمانده سپاه گفت: تحریم سپاه کاری خبیثانه و ناپسندی است که ضرر آن متوجه آمریکایی ها خواهد شد. سپاه نهاد قانونی است و کار خودش را انجام می دهد و کوتاه نخواهد آمد.

سردار کوثری در پایان خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته ای برای ما تجربه شد که به هیچ وجه با استکبار مذاکره نکنیم. 

گفتنی است؛ اخیرا هفت سناتور جمهوری‌خواه با همراهی هفت سناتور دموکرات لایحه پیشنهادی خود برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران برسر آزمایش موشک‌های بالستیک و سایر فعالیت‌های غیرهسته‌ای این کشور را تقدیم هیئت رئیسه سنا کردند.

در این لایحه که گفته می‌شود از بخت بالایی برای تصویب شدن برخوردار است، تحریم‌هایی علیه اشخاص و شرکت‌های مرتبط با برنامه موشکی ایران و همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است. این لایحه همچنین از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد دارایی‌های اشخاص و نهادهایی که به نوعی تحریم تسلیحاتی ایران از سوی سازمان ملل را نقض می‌کنند، توقیف کند.

این لایحه که در آستانه برگزاری کنفرانس سالانه لابی صهیونیستی آیپک و در راستای خوش‌خدمتی به اسرائیل در دستور کار سنا قرار گرفته است، پس از تصویب در سنا، برای تبدیل شدن به قانون باید در مجلس نمایندگان آمریکا نیز به تصویب رسیده و ترامپ نیز به عنوان رئیس جمهور آن را امضا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار