تهران صاحب یک مسابقه دوی بین المللی بزرگ می شود

رئیس فدراسیون دو و میدانی کشورمان از برگزاری مسابقه دوی بین المللی تهران در جمعه هفته جاری با حضور ۲۵۰ ورزش کار خارجی از ۴۴ کشور جهان خبر داد.

تهران صاحب یک مسابقه دوی بین المللی بزرگ می شودبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛مجید کیهانی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان با اشاره به میزبانی شهرهای مطرح و بزرگ دنیا از مسابقات دوی استقامت اظهار داشت: جای یک مسابقه بین المللی دو در تهران به عنوان پایتخت کشور خالی بود که با برنامه ریزی صورت گرفته مسابقه PERSIAN RUN” " دوی پارس را طراحی کردیم.

رییس فدراسیون دو و میدانی گفت: این مسابقه در مسافت‌های ۴۲ کیلومتر، ۲۱ کیلومتر و ۱۰ کیلومتر برگزار می‌شود.

مجید کیهانی، تعداد ورزش کاران خارجی شرکت کننده را ۲۵۰ نفر از ۴۴ کشور دانست و برگزاری مسابقه را برای شرکت کنندگان خارجی به صورت همگانی و برای ورزش کاران داخلی به صورت همگانی و قهرمانی و با حضور دوندگان مطرح کشورمان عنوان کرد.
به گفته رییس فدراسیون دو ومیدانی از این پس تهران نیز صاحب یک مسابقه دوی بین المللی بزرگ می‌شود.
کیهانی توضیح داد: این مسابقه برای سال‌های آینده قطعا با کیفیت و کمیت بهتر و بالاتر انجام خواهد شد؛ بطوریکه هدف فدراسیون این است که مسابقه دوی بین المللی تهران را در حد برند بین المللی مطرح کند.
رییس فدراسیون دو ومیدانی با بیان اینکه برای برگزاری این مسابقه دو اسپانسر حضور دارند، اظهار داشت: شرکت کنندگان داخلی و خارجی نیز برای حضور در این رویداد با پرداخت هزینه ثبت نام می‌کنند، بنابراین فدراسیون برای برگزاری این مسابقه هیچ هزینه‌ای را متحمل نخواهد شد.
کیهانی جایزه اول تا سوم مسافت ۴۲ کیلومتر را ۳ هزار دلار، ۲ هزار و ۵۰۰ دلار و ۲ هزار دلار اعلام کرد.
وی افزود: به نفر چهارم یک هزار و ۵۰۰، نفر پنجم هزار و نفر ششم این مسافت پانصد دلار تعلق می‌گیرد.
وی جایزه نفرات اول تا سوم مسافت ۲۱ کیلومتر را یک هزار و ۵۰۰، یک هزار و پانصد دلار و جوایز نفرات برتر مسافت ۱۰ کیلومتر را، یک هزار دلار، هفتصد دلار و پانصد دلار عنوان کرد.
مجید کیهانی ساعت آغاز مسابقه بین المللی دو تهران را ۶ صبح روز جمعه ۱۸ فروردین ماه از استادیوم ازادی اعلام کرد.
رییس فدراسیون دو ومیدانی همچنین نشست هماهنگی این رویداد که صبح امروزر در دفتر محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با حضور معاونین این وزارتخانه برگزار شد را بسیار مثبت دانست و از حمایت‌های دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و در راستای برگزاری این رویداد به نیکی یاد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار