اگر این نشانه‌ها را دارید مشکوک به بیماری ام‌ اس هستید

نشانه‌های حسی و بصری از شایع ترین نشانه های ابتلا به ام اس محسوب می شوند که این علائم با قرار گرفتن در هوای گرم شدت پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید امیر حجازی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی قم و عضو هیئت علمی دانشگاه در خصوص بیماری ام اس بیان کرد: برای بروز این بیماری نیاز به وجود زمینه ژنتیکی است و فاکتور های محیطی متعددی باید بر بدن فرد اثر کند تا سیستم ایمنی بدن به اشتباه علیه رشته های میانی (روکش های روی رشته های عصبی انسان) در سیستم های عصبی مرکزی وارد عمل شود.

وی ادامه داد: وظیفه رشته های میانی این است که سرعت جریان عصبی را در شخص چند صد تا چندین هزار برابر افزایش می دهند. از بین رفتن این رشته ها سبب اختلالات حرکتی و ناتوانی در شخص می شود.

عوامل محیطی موثر در بروز ام اس
وی اظهار داشت: از مهم ترین فاکتور های محیطی می توان به استرس (فشارهای سنگین روحی یا فیزیکی)، کمبود ویتامین 3D به دلیل در معرض تماس نور خورشید قرار نگرفتن به مدت کافی، تروما و عفونت های ویروسی اشاره کرد.

شایع ترین نشانه ها
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص علائم بیماری ام اس عنوان کرد: نشانه های حسی (احساس سوزن سوزن شدن در دست یا پاها، گزگز یا خواب رفتگی اندام ها) از شایع ترین و نخستین علامت هایی است که در مبتلایان به ام اس بروز پیدا می کند.

وی در خصوص شایع‌ترین نشانه‌های این بیماری اضافه کرد: هنگامی که فرد در معرض گرمای شدید مانند سونا یا حمام بخار قرار می گیرد، این نشانه ها شدت پیدا می کند. به طور معمول 50 درصد از افراد در شروع بیماری ام اس دچار نشانه های حسی هستند و طی پیشرفت بیماری تقریبا تمام مبتلایان به ام اس این نشانه ها را تجربه می کنند.

حجازی با بیان اینکه خواب رفتگی دست و پا در تمامی موارد به منزله ابتلا به بیماری ام اس نیست، تاکید کرد: عوامل دیگری مانند سندرم کارپال تونل، کمبود آهن، چربی‌خون بالا و کمبود ویتامین نیز سبب خواب رفتن دست و پا می شوند.

وی افزود: مبتلایان به ام اس هنگامی که از خواب بر می خیزند احساس می کنند که یک غبار جلوی چشمانشان را فراگرفته است که به این عارضه اپتیک نورایتیس اطلاق می شود که در این مشکل یکی از اعصاب چشم انسان دچار التهاب شده و در نتیجه بینایی فرد با اختلال مواجه می شود.

حجازی بیان کرد: 25 درصد از افراد در شروع بیماری ام اس دچار درگیری سر عصب اپتیک هستند که با پیشرفت این بیماری این میزان به حدود 50 درصد افزایش پیدا می‌کند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه یادآور شد: احساس ضعف در اندام ها مانند دست یا پا به خصوص پس از راه رفتن طولانی مدت یا ورزش سنگین از علامت های شایعی است که در مبتلایان به ام اس بروز پیدا می کند که این نشانه به ویژه پس از حمام یا سونای داغ یا در معرض هوای گرم قرار گرفتن شدت پیدا می کند. همچنین در زنان در دوران عادت ماهانه احساس ضعف در اندام ها تشدید می شود.

حجازی اظهار داشت: از دیگر نشانه هایی که مبتلایان به ام اس از آن رنج می برند می توان به علامت های مخچه ای مانند اختلال در تعادل و صحبت کردن، لرزش دست، سرگیجه های شدید و مزمن، ناتوانی در گرفتن اشیاء و حرکات ناموزون چشمی اشاره کرد که البته شیوع این علائم از میزان پایینی برخوردار است.

وی با بیان این که علامت های ساقه مغزی از دیگر نشانه های بیماری ام‌ اس محسوب شده و به صورت سرگیجه، دوبینی و به ندرت اختلال در بلع ظاهر می شوند، عنوان کرد: از دیگر نشانه های مبتلایان به ام اس می توان به عارضه (INO) (فلج اعصاب حرکتی چشم ، اغلب عصب 6) اشاره کرد که در این اختلال وقتی فرد به سمت راست نگاه می کند چشم چپش به داخل نمی آید و چشم راستش حرکت جبرانی دارد. بنابراین اگر این حالت دوطرفه باشد به خصوص در زنان جوان ما مشکوک به بیماری ام اس می شویم.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: فلج عصب زوج 7 صورت، جاری شدن آب بزاق دهان، تغییر مزه غذاها ، احساس درد یا گرفتگی صورت، درد‌ های خنجری در صورت، اندام ها و علامت های شناختی از دیگر نشانه های بیماری ام اس به شمار می آیند.

حجازی افزود: حدود 40 تا 70 درصد مبتلایان به ام اس با پیشرفت این بیماری دچار علامت های شناختی ، کاهش حجم موثر سلول های مغزی، اختلال حافظه، اضطراب، نگرانی و اختلالات اسفنکتر می شوند.

وی عنوان کرد: شایع ترین سن بیماری ام اس بین سنین 20 تا 40 سالگی بوده و بیش از 70 درصد از بیماران در این سنین قرار دارند. افراد جوان که بدون علت خاصی دچار علائم بالینی نظیر ضعف دست و پا ، اختلالات حرکتی، کاهش بینایی، دوبینی، سرگیجه و از دست دادن تعادل می شوند حتما باید به متخصص نورولوژیست مراجعه کنند تا آزمایش های مربوطه و (MRI) برای آن ها صورت گیرد.

روش های کنترل علائم بیماری ام اس
حجازی توصیه کرد : هنوز درمان قطعی برای بیماری ام اس وجود ندارد به دلیل این که یک علت واحد در پیدایش این عارضه نقش ندارد و چندین دسته علل در بروز آن دخالت می کنند ولی با استفاده از روش هایی نظیر گفت و گو با فرد بیمار، پرهیز از خستگی، اضطراب وکار زیاد، دوری از گرما و سایر روش های کمک درمانی افراد دچار این عارضه می توانند به زندگی عادی خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: متاسفانه اکنون کشور ما در زمره کشورهای با شیوع بالا از نظر بیماری ام اس قرار گرفته است. این در حالی است که در سال های گذشته ما جزء نواحی با شیوع متوسط بوده ایم. همچنین طبق بررسی های صورت گرفته اگر افراد زمینه ی ژنتیکی ابتلا به بیماری ام اس را داشته باشند ولی به میزان کافی در معرض نور خورشید قرار گرفته و دچار کمبود ویتامینD3  نباشند در تمام طول عمرشان علائم این عارضه را تجربه نمی کنند.

گزارش از پگاه آقایی

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸۸
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۷:۰۹ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
من ۱۴ سالمه و دست و پاهام گاهی سوزن سوزن میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
من۲۹سالمه بیشتر این نشانه ها رودارم زود عصبی میشم همیشه استرس دارم عضلات دستو پام زود خواب میری تو راه رفتن تعادل ندارم زود میخورم زمین سرگیجه دارم درد تو ناحیه صورت دارم حافظم خوب کار نمیکنه به نظرتون ام اس دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
شیما مرادی
۰۰:۴۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
من در هجده سالگی ازدواج کردم وده سال با اون آقا زندگی کردم. درر این سال‌هایش های عصبی زیادی بمن وارد شد. الان ۱۲ سال هست که مجردمو با پسرم زندگی میکنم. که این دوران هم سختی های خودش رو داشت. الان چند سالی هست درد استخوان ،سرگیجه گاهی دوبینی عدم تعادل در رفتار. بسیار پرخاشگر.خیلی کم حافظه،بی‌حالی در راه رفتن ،در انجام کارهای کوچک خیلی زود خسته میشم.نمیتونم روی زمین بشینم حتما باید روی مبل آنهم باید پاهامو بکشم .سردردهای دارم. ودر آخر هم به هیچ پزشکی در این مواردصحبت نکردم. از نظر شما باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۹:۰۶ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
چقدر جالب و کاربردی عنوان کردید.
کمبود ویتامین د۳ باعث و بانی اکثر بیماریهاست .
ما میتونیم با خریدن یه بسته قرص کوچیک و طبق نظر پزشک خودمون رو از خیلی از بلایا مصون کنیم.
این رو هم بگم که خوردن مقدار زیاد ویتامین د۳ باعث بروز مصمومیت و سنگ کلیه میشه.
با تشکر
شاد و تندرست باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
من ۱۴ سالمه خیلی استرس دارم خوابمم کم شده خیلی بعضی اوقات دست سمت راستم بی حس میشه
اینا میتونه از نشانه های ام اس باشه؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Neda
۱۱:۴۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
من بیماری ام اس دارم و۳۸ سال سن دارم ولی هیچ ارانی به من کمک نمیکنند نه اینکه سرکارنروم هیچ ارگانی به من کمک نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۸:۰۹ ۲۳ دی ۱۳۹۹
با سلام وخسته نباشید یه کل دوستان و مسول سایت من ام اس دازم و شروع رو از سربازی بود کل یاد کرفتم با کذشت 7 سال از شربازی ینده اسلان نیاید استرس و اعصباب خورد کنم و زندگی من با ادم ادی فرق داره دوم این که در کور من ایران هیچ همایت از بیماران ام اس نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۲۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
اینایی که گفتید میتونه علائم خیلی بیماری ها باشه . خود من قبل از حمله ی عصبی ، بی خوابی داشتم طوری که شبانه روز بی ۴ تا ۶ ساعت خواب داشتم. و یکسال قبل از این که بفهمم ام اس دارم ، وقتایی که گریه میکردم سرم به شدت درد میگرفت . اما یه شب تو خواب حمله عصبی داشتم اوایل تابستان امسال ، و وقتی که بیدار شدم پوست ساق پام میسوخت و سمت چپ بدنم بی حس و سوزن سوزن بود و تو کمرم احساس برق گرفتگی داشتم و پام یه کم سنگین شده بود و دمای آب هم حس نمیکردم تو حمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام من ۱۸ سالمه چند ماه پیش به علت درد سر ام ار ای دادم نرمال بود ولی الان چند ماهه که از خواب بلند میشم جلوی چشمام سیاهی میره سرم درد میکنه پای راستم گزگز میکنه یهو یک جای بدنم می پره ایا از علاعم ام اس؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سلام من ۱۸ سالمه چند ماه پیش به علت درد سر ام ار ای دادم نرمال بود ولی الان چند ماهه که از خواب بلند میشم جلوی چشمام سیاهی میره سرم درد میکنه پای راستم گزگز میکنه یهو یک جای بدنم می پره ایا از علاعم ام اس؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سانی
۰۰:۱۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
ابیی
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۰۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
سلام من خیلی استرس دارم ولی الان دوروز زانو پای راستم خیلی درد می کنه درضمن تا یه بیست دقیقه یکجا می نشینم پام خوابش میبره نوک انگشت پام کمی گزگز می کنه ای ام اس دارم
Iran (Islamic Republic of)
رضوان
۰۸:۳۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
سلام من ۲۵ سال دارم ازدواج کردم ۳ تا بچہ دارم خیلی بچہ ھام شیطونن وھر دفعہ یہ چیزیشون می شہ بہ ھمین خاطر استرس دارم و خیلی عصبانی می شم حالا دستھام و پاھام گزگز می کنن وماھیچہ پاھام می گیرہ سفت می شن بی حس میشم بازوھام می لرزن وقتی کار کوچکی کہ انجام می دم چشم چپم تصاویر رو بہ لرزش می بینم بعضی موقع ھا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام من۳۲سالمه چندروزی هست که دست و پای چپم کمی بی حس شده ..میترسم از علائم ام اس باشه..کسی میتونه راهنماییم کنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
hasti
۰۳:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام الان 8ماه ست که خانمم زایمان کرده وفقط شبها دچار سردرد شدید و حالت تهوع و تپش قلب و دستها و پاهاش میلرزه و هر دکتری هم رفتیم نفهمیدن علتش چیه میشه کمکم کنین تا متوجه بشیم که خانمم چه بیماری ای داره و راه درمانش رو بفهمیم و ایا امکان داره به ام اس مبتلا شده باشه
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۰۴:۱۵ ۲۵ تير ۱۳۹۹
۲۸ سن دارم دو سال پیش من چشم چپم دید کاملی نداشت وسر درد داشتم به دکتر مراجعه کردم ام ار ای نوشت اما جوابش خوب بود ومن ام اس نداشتم اما خیلی استرس دارم و هر موقع بی حسی طولانی احساس می کنم فکر می کنم ام اس دارم الانم دو سه روز انگشتانم درد دارند خصوصا ظرف شستنی سر می شوند یه کمی هم بازو هایم درد می کنند این را هم بگویم کمر درد هم دارم گاهی اوقات اونم دو سال پیش دکتر ارتوپد رفتم گفته یه کم آب نخاع کمرم کم شده و دارو داده اما الان نمی دونم این سر شدن انگشتان اشاره و میانی دستام از چیست خیلی خیلی ممنون می شوم جوابم رو بدید متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۲ تير ۱۳۹۹
سلام و وقت بخیر من دختری 18 ساله هستم و چند روز من سرگیجه و چشم درد و گوش درد داشتم و سرم گه گاهی لرزش داشت بعد از چند روز رفع شد و الان 3 روز است که حالت برق گرفتگی و سوزن سوزن شدن در دست و پاها و صورتم دارم و دستام و پاهام خیلی بی رمق شدن و دستام احساس سنگینی دارم و اکثر اوقات سردرد وتکرر ادرار دارم ولی اصلا میل تخلیه ادرارو ندارم و اکراه دارم..دوبینی ندارم ولی حالت برق گرفتگی و گزگز مداوم دارم واحساس سنگینی در یک طرف صورتم ایا احتمالا از علایم ام اس هستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۵ تير ۱۳۹۹
من یه خانم ۳۲ساله هستم حدود ۴ یا۵ سال پیش تما م این علایم رو داشتم ،بی حسی دستو پا ،خواب رفتگی،بی حالی،وگرما هم خیلی رو من تاثیر میزاره احساس گزگز ومورمور شدن در سمت چپ بدنم دارم بیشتر در پا دست وصورت.ام ار ای دادم دکتر اولی گفت هست بستری شدم دراونجا یک پزشک مغزو اعصاب بود گفت نیست به دو دکتر دیگه نشون دادم دوتا گفتن هست ودوتاشون نظر مخالف داشتن من همچنان چند ساله با این استرس دارم زندگی میکنم ونمیدونم چیکار کنم دردوتا از ام آری آی پلاک نشون نداد ولی ام آر ای اول پلاک داشت نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید خیلی نگرانم که پیشرفت کرده باشه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۰:۱۲ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام چند سال پیش با علایم بی حسی پای چپ تشخیص ام آی دادن سال ۹۲تا الان همان یه حمله داشتم امسال که ام ار ای دادم نوشته بود گردن نرماله ولی قبلا پلاک داشتم میشه عایا اینطور چیزی
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۲:۱۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام من ۲۲سالمه حدود۷و۸ماه هست خییلی عصبی شدم وهمش بطورناگهانی میفتم زمین وزانوی راستم خالی میکنه میفتم استرس واظطرابم زیادشده وحافظه ام ضعیفه سرم ی جوری میشه وپشت سرم سنگین میشه ودردسرمیشم وتعادلم روازدس میدم وبدن لرزه زیادمیشم حالم بدمیشه ممنون میشم کمکم کنین ممکنه از ام اس باشه
Iran (Islamic Republic of)
سهراب طهماسبی
۰۵:۴۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
باسلام خواهشن برای کمک به من جوابی درمورداین وضع بدید کل بدن من درخواب بی حس میشود توانای هیج حرکتی رادرخواب ندارم ودهانم خشک میشود وسردرد شدیدی میگیرم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام ببخشیدسوال داشتم من خانم ۴۴ساله هستم جدیدابیشترزانوی چپ من یخ میکنه وضعف اززانوبه پایین دارمدستامم ضعف دارن میتونین راهنماییم کنین ممنون میشم .مشکلم چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۱۷:۳۵ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلامم
من همش استرس و اضطراب دارم
و همشوسایلی مانند موبایل و لوازم التحریر دست میگیرم از دستم میفته
به ننظرتون من مبتلا به ام اس هستم
لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
سروه
۱۸:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام من ۲۲سالمه دست چپم همیشه بی حس وسوزن سوزن میشه وگرنم هم خیلی دردمیکنه وپاهام هم مخصوصاپای چپمبی حس میشن ودردمیکنن جوریکه موقعه خواب نمیدونم چیکارکنم ،میترسم برم دکترمیشه راهنماییم کنیداحتمال داره که ام اس داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
ز
۱۳:۲۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید من دیسک گردن و دیسک کمر دارم 22 سالمه ام ارای هم دادم از سر وگردنم سالمه بوده فقط گفتن ک دیسک گردن داری ولی الا چند وقتی کمر درد ورو پاهام نمیتونم وایسم ایا من ام اس دارم تو روخدا راهنمایی کنید خیلی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
شهناز
۱۰:۵۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام الان چند مدت هست که انگشتهای شصت و اشاره دست چپ نا خود آگاه میپرن وبیشتر وقتها دست وپاهام یا خواب میرن یا گز گز میکنن یک دفعه هم وقتی از خواب پا شدم فکر کردم یک طرف صورتم بی حس شده وقتی از خواب پا میشم چشمم خیلی تار میشه وبعضی وقتا یه دفعه سرم گیج میره و میفتم
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۵:۴۰ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سلام من دقيق يك هفته بعد از عادت ماهيانه م يه حالتي بهم دست ميده سرگيجه ضعف ميكنم نبضم تند تند ميزنه احساس تشنگي ميكنم و دو روز پشت سر هم اين حال و دارم كه اصلا نميتونم رو پاوايسم دكتر هم زياد رفا
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۷:۴۲ ۱۷ دی ۱۳۹۸
من۵۱سالمه مدتیه تاری چشم دارم پست پلکام درد احساس میکم موقع استرس بدنم وقلبم شروع بع لرزش میکنه رگهای پشت گردنم هم درد میکنه بیشتر اوفات سردرد دارم دودفعه دچار فراموشی شدم که راه خونه را گم کردم گاهی نوک انگشتام گزگز میکنه اصلا طاقت سرما را ندارم لطفا راهنماییم کنیدآیا اآزمایش خاصی هست که انجام بدم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۴۲ ۱۳ دی ۱۳۹۸
سلام من همه ی این نشانه هارودارم البته دیسک کمر گردن میگرن هم دارم میتونه برای دیسک باشه یاام ا س لطفا راهنمایی کنیدممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
سلام .
۲۰ روز است که ۳ انگشت کنار اشاره دست چپم به طور ۲۴ ساعته سوزن سوزن میشه چه خواب باشم چه بیدار.کف دست هم همچنین.آنقدر اذیت کن شده که دستکش دستم کردم.برخی مواقع وقتی عصبی میشم سمت راست صورتم و پشت سرم به طور چند ثانیه به شدت میسوزه و سوزن سوزن میشه. اگر اینها علائم ام اس است بفرمائید اگر درمان نکنم چقدر زنده خواهم ماند و دچار چه نارسایی هایی خواهم شد.؟
لطفا پاسخ دهید
United States of America
مری
۱۵:۴۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
باید بری تشخیص بدن بیماری رو. این بیماری شوخی نیس م که یا مثل بیماری های قلبی و... نیس که اگه از زندگی ام سیر باشی محلش نذاری تا بمیری هم خودت زجرکش میشی هم اطرافیانت. در ضمن اگر دنبال درمان نری عضلات صورتت هم تغییر شکل میدن یه شکل دیگه میشن پس به فکر باش
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۱۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید خوبید من چندسال کمردردداشتم مهرهای کمرم دردمیکرد کارخیلی کردم نمیدانم ازچی دیابت دارم راه که میرم تمام استخون بدنم دردمیگیره یا کارمیکنم بعضی اوقات کتفم میگیره زانوم دردمیگیره نمیدانم ازچی دکترها میگندپوکی اسخونه قرص کلسیم میخورم فاید نداره نمیدانم چه کنم میشه راهنمای کنید انگشتام رگ به رگ میشندهمه دردی گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۳:۲۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
سلام‌وقتتون بخیر
من چندین ماهه که تمام علائم ذکر شده رو دارم
خستگی مداوم ، خواب آلودگی، دوبینی ، سرگیجه ، اسپاسم عضلانی
درد سمت چپ بدن
گز گز و بی حسی دست و پا
دستای همیشه سرد
حساسیت شدید به گرما
و ...
چند روز پیش وقتی از خواب بیدار شدم به محض ایستادن یکی از پاهام توانشو از دست داد و افتادم رو زمین
خیلی زود هم عصبی میشم

آیا ممکنه این علائم ام اس نباشه و مثلا از استرس های شدید باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
سلام من جدیدا خیلی کم توجه شدم وحافظم ضعیف شد مثلا یه متن چند بار تا چند روز اشتباه میخوندم متوجه درستیش نمیشدم یا یه شماره رو چند بار خوندم همش اشتباه میدیدم بعد متوجه شدم لطفا بگید مشکلم چیه یوقتا احساس خستگی دارم
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۰۲:۱۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
من از چهار روز پیش به طور ناگهانی در پای چپم احساس سنگینی کردم بخصوص توی زانو و مچ پا و شست دسته چپم هم همین حالت شد همزمان،احساس میکردم و میکنم که قلبم میسوزه یا بیحال ميزنه به پزشک مراجعه کردم از لحاظ قلبی مشکلی نداشتم ولی بعد از گذشت 4روز هنوز همه ی اون علایم رو دارم و از ديروزه سوزش چشم و تا حدی تاریخ دید گرفتم ،سرگیجه و سنگینی سر و وزوز گوش گرفتم،من تازه ازدواج کردم و حال بدی دارم که اگه به این بیماری مبتلا شده باشم واقعا هیچ انگیزه ای برای ادامه زندگی ندارم،
Iran (Islamic Republic of)
ف
۱۱:۱۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
رودنده هام میسوزه ودرد داره انگارپوستش سوخته ولی نگا میکنی حتی قرمزم نشده جدیدا زده استخوانهای پشتمم دستامم خیلی خواب میرن وسنگین میشن موقع خواب زانوهامم که چندساله درددارن میترسم ام ارای بدم بنظرتون ام اس دارم خیلی خیلی میترسم جواب بدین خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
یسنا
۰۵:۰۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۸
من ۱۶سالمه وقتی که ناراحت میشم یابی خودی سرگیجه میادومیره ازسرم یاهم حالت تهوع بدنمم خیلی گرم میشه بعضی چیزاروهم زودفراموش میکنم سعی میکنم یادم بیادولی کم میاد
Netherlands
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
سلام
حرکات چشمهای من غیر ارادیه، یعنی زمانی که با دیگران صحبت میکنم نمیتونم کامل به چشمهای طرف نگاه کنم و ناخوداگاه نگاهم به سمت بینی، گوش ، موی سر و .... میره.
کمک کنید که چه کاری باید انجام بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۸
همه ش از وضع این سیستم اقتصادی مریضه که همه رو کلافه کرده.
United States of America
خانم عزیزی ھستم
۱۲:۵۸ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
سلام من ۳سال ھست بیماری گرفتم کہ ھیچ کسی نتونستن درمان کند تمام ازمایشھایم بی مشکلہ حتی نوار سر قلب ستی ووو حالا پشت سرم دردشدید تا مۂز سرم حالت تھو
و گردن درد بی حی ۳انگوشتم دو بینی شدنم و تولانی شدنم علتش چیست ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فرناز
۱۱:۳۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
سلام من مدتی بیشتردست راستم انگشتم حالت گزگزوسرشدن داره.البته پاهام هم کمی این حالت روداره.واینکه اگه مثلایه فشارکوچیک روی زانوی پام بدم به شدت قرمزمیشه وبعداز5دقیقه رفع میشه؟میشه لطفاراهنماییم کنیدپیش چه دکتری برم.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه اکبری
۱۴:۱۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۸
این بیماری با طب سنتی و یک نوع داروی گیاهی کاملا درمان میشه.
Iran (Islamic Republic of)
oliya
۲۳:۴۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
لطفا وقتی آگاهی از علم پزشکی ندارید سکوت کنید
Iran (Islamic Republic of)
اعضم
۰۶:۱۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
ام اس فقط ورزش کنید پیاده روی همش برای روحیه است
Iran (Islamic Republic of)
فرنوش
۰۸:۳۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام من ۴۷ سالمه مدتی پاهام بی توانند سرپا وایسم یا راه برم بیش از حد درد شدید میگیره پاراستم ظعیف شدهبه چندین دکتر مراجع کردم هر کدام یه نظر میدن یک میگفت بلا فاصله عمل کمر انجام بدهیکی میگهبرو استخر راه برو ولی پاهام خیلی بی توان شدن به آرامی راه میرم.لطفاً راهنمایم کنید چکار کنم.ممنونم..
Iran (Islamic Republic of)
عمو رجب ترک
۱۸:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
بنده به علت گرانی گوشت مدت ۵ ماه است اگرم گوشت گوسفندی و موز و برنج ایرانی و هزار چیز دیگه که گرانه نخوردم و ام اس شماره ۱۰۰۰ دارم به زور نفس میکشم بهم سرم وصل کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام من مدتیه ک خیلی احساس خستگی میکنم پاهام بی حسه و گاهیم دستام میلرزه دوبینی دارم اما چشمام تار نمیبینه حافظمم کوتاه مدت شده یادم میره خیلی چیزارو و گاهیم بیخودی دست درد میگیرم مبتلا هستم ب این بیماری؟
Iran (Islamic Republic of)
oliya
۲۳:۴۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
بهتر نیست سریع به پزشک مراجعه کنید؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Mahdis
۱۸:۴۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام من ۱۶ سالمه من الان چهارماهه که افسرده شدم و سرگیجه های شدید دارم که جلوی چشمامو نمیبینم و اصلا تعادل ندارم خودمو نگه دارم احساس خستگی و ضعف در ساق پاهام دارم و الان نزدیک به دوماهه که گوشام شنواییشون کمتر شده و لرزش دست و پاهم دارم و حافظم مدتیه که جوری شده که کسی حرفی بزنه یا خودم بزنم اصلا دیکه یادم نمیاد و هنوز این مسئله رو به خوانوادم نگفتم نمیدونم منم مبتلا به این بیماریم
لطفا جوابمو بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نیاشید من دست و پام خیلی سوزن سوزن نبشه والان یک ماه هم میشه که گردنم و پشت کتفم و دست چپم گرفته ول نمیکنه طوری که نمیتونم تکون بدم اول گفتم از قلبمه رفتم دکتر گفت مشکل قلبی نداری ایا میشه گردن دردم از ام اس باشه با ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نیاشید من دست و پام خیلی سوزن سوزن نبشه والان یک ماه هم میشه که گردنم و پشت کتفم و دست چپم گرفته ول نمیکنه طوری که نمیتونم تکون بدم اول گفتم از قلبمه رفتم دکتر گفت مشکل قلبی نداری ایا میشه گردن دردم از ام اس باشه با ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
میما
۲۰:۳۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام
من چند وقته نزدیک به دو هفته دست پا ی راست گز گز و بی حس میشه
و سرم گیج و چشمم سیاهی میره
تورو خدا بگید ام اس دارم یا نه ؟
برم دکتر به خانوادم بگم ؟
Germany
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام دلیل احساس گرمی شدید در پاها چییە؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد بشیرزاده
۱۱:۵۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
با سلام و احترام
مادر بنده بیمار ام اس هست و از سال 87 تاکنون سیر بیماری را طی کرده و الان به اوج خود رسیده است بطوریکه درد فوق العاده شدید در ناحیه دو تا پا دارد زانو دوپا 90 درجه خشک شده و باز نمی شود و پا بسمت شکم جمع می شود و اسپاسم شدید عضلانی دارد بطوریکه داروی متادون جهت درد مصرف می کند ولی 1ساعت آرام است و دوباره از درد فریاد می زند خواهشمند است راهنمایی بفرمایید درمانی که برای ایشان تاکنون وجود ندارد حداقل راهی وجود داشته باشد که درد نکشد . با سپاس فراوان از شما
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۱:۳۴ ۱۵ تير ۱۳۹۸
سلام
من مچ دست چپم بدون دلیل چند روزه درد می‌کنه ولی بدون گز گز یا سوزش
اما کنار لبم یه احساس گز گز خییییلی کمی دارم
نیاز هست به دکتر مراجعه کنم برای ام اس؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام
من سه ماهه انگشتان دست و پام به محیط گرم و سرد حساس شدند. تو گرما و سرما انگشتانم درد میگیرند و در شرایط عادیم درد میکنند.
سرگیجه هم دارم.
و اینکه من فشار عصبی شدیدی رو یکسال کشیدم.
من اصلا تو تکلمم مشکل نداشتم ولی الان حروف رو اشتباه میگم.
خواب الودگی شدید هم دارم.
نظر شما رو میشه بدونم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام ببخشید جواب هارو کی میدید.
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۰۹:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام من نزدیکه یک هفته ست احساس خستگیو خواب آلودگی دارم طوری که میخوام بخوابم به زور میتونم دستامو بلند کنم بند انگشت پای راستمم یکم بی حسه در طول روز احساس خستگی دارم طوری که چشمام میره رو هم به نظرتون ام اس دارم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
سلام من چندوقته سرم خیلی درد میکنه ووقتی بلندمیشم چشمام سیاهی میره سرم گاهی اوقات همراه باصورتم وپاهام سوزن سوزن میشه واحساس خفگی میکنم فک میکنم که دیگه نفسم بالانمیادبی خودوبی دلیل عضله هام وکمرم دردمیکنه ممنون میشم علت اینهاروبهم بگید.
Iran (Islamic Republic of)
Darya
۱۵:۳۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام من فقط وقتی میشینم بعد یه تایم زمانی یه پام خواب میره و گز گز میکنه همیشه اینطوریم ولی علاعی از ام اس ندارم به نظرتون میتونه از چی باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۲۳:۴۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
منم امروز صبح که از خواب بیدار شدم دست چپم که همیشه تو خواب سر وبی حس میشد دیگه همینطوری از صبح تا الان همینطوری مونده ودرد هم میکنه تمام اینترنتم زیرو رو کردم فردا هم قصد دارم برم ام ارای با توجه به اینکه ویتامین دی بدنم که پارسال توشرکت ازم جواب گرفتن وگفتن که ویتامین دی بدنت کمه ومن سر سری گرفتم مطمئنم فردا بهم میگن ام اس داری من که اماده شنیدنشم اینم یه گرفتاری جدید دیگه ،از هر چی ترسیدم سرم اومد
Latvia
Maryam
۲۳:۲۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام دوستان من ازوقتی روزه گرفتم دستام وپاهام اصلا قدرت چیزی روندارم که کاری بکنم ازچی هست
مثل اینکه همیشه خسته ام به زورکارانجام میدم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۸
سلام من فقط از علاٸم گزگز دست و پا با تیر کشیدن عضلات و دارم به؟نظرتون ام اسه؟
Iran (Islamic Republic of)
ثریا
۰۰:۵۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام من وقتی خوندم واقعا حس بدی گرفتم چون من هیچ علامتی نداشتم جز خستگی ب اصرارخودم ام آرای دادم وبود هیچ مشکلی الان ندارم ولی فکرآینده آدمو داغون میکنه ازتون میخوام انقد دنبالش نباشین چون خودتون مثل من اگه هم نباشه جذبش میکنین
Iran (Islamic Republic of)
شقایق
۲۱:۱۱ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
سلام !
من دختری 14 ساله هستم و انواع سایت هایی که علائم ام اس رو نوشته بودن نگاه کردم . من خواب رفتگیه دست و پا، سردرد و سرگیجه، ضعف توی قسمت پا، بی حالی و خستگیه همیشگی، لرزش دست، تاری دید یهویی، سرگیجه بعد بلند شدن و دیدن غبار بعد از بلند شدن از خواب دارم . ضعف پاهام به طوریه که یکدفعه پاهام از زانو خم میشه . متأسفانه مادر پدرم توجهی نمی کنن . به نظر شما من ام اس دارم؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۳:۰۳ ۱۰ دی ۱۳۹۷
من حدود یک سال پیش ام آر آی از مغزم گرفتم با وجود داشتن مور مور شدن صورت و دست و پا ولی جواب ام آر ای سالم بودن منو تایید کرد و لی الان دوباره مچ دست چپم به شدت گزگز و درد شدید می کنه و تمام بدنم سوزن سوزن میشه و تا حدی تاری دید دارم ( البته نمی دونم شاید چشمانم ضعیف شده ) الان نگرانم بابت این بیماری . خواهشا منو راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۲۱ دی ۱۳۹۷
بنظر من باید مجدد ام ار ای انجام بدین..منم همینطور بودم ولی الان جواب ام ار ای جدیدم پلاک داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۳ دی ۱۳۹۷
تمامی این علایم از استرس و اضطراب هست و درد شدید مربوط به گردن و دیسک گردن می باشد و با مراجعه به پزشک مغز و اعصاب می تونید در مورد دیسک گردن مطمئن شوید.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۳۲ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
تمام یا اکثر نشونه های بیماری رو دارم اما میترسم برم دکتر
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۳۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
حتما به پزشک مراجعه کنید تا اگر خدای ناکرده بیماری تشخیص داده شد از دارو های لازم استفاده کنید تا از پیشرفت بیماری جلوگیری بشه یا ان شاء الله تشخیص دیگری داده بشه و آرامش پیدا گنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
سلام من الان مددتی دستام ضعف میکنه ساق دستم کوچیک میشه حتی نمیتونم دستامو نمیتونم بالا نگه دارم
Iran (Islamic Republic of)
م:الف
۰۵:۳۳ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
من یک ساله هر دو ستم بحالت خواب رفتگی میره مخصوصا موقع خواب و همرا با خواب رفتگی درد داره چند وقته هم تو پام حالت گز گز دارم از رونم تا پاشنه پاهام ولی کمتره دستام خیلی خواب میره ودرد داره از ارنج تا انگشتام البته ی مدته هم گردن درد دارم وارنجم هم درد شدید داره نمیتونم بچرخونم ممکنه از گردنم باشه یا کتفم ممکنه راهنمایی کنید؟؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مریم
۱۴:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
سلام من 26 سالمه سه ساله کم کاری تیرویید دارم ورزنم مقداری بالا رفته مدتیه خیلی افسرده شدم همش با کوچیکترین ناراحتی گریه میکنم خودخوری میکنم الان من گاها شبا وقتی میخوام بخوابم توی خواب اذیت میشم میترسم بخوابم یهو تو خواب حس میکنم تمام بدنم بیحس میشه خوب اکسیزن به مغزم نمیرسه با حالت ترس بدی از جام بلند میشم ارامش خواب ندارم ی وقتایی ک این حالت توی ی ماه ی هفته س اینجوریم دیروز میخواستم ورزش کنم حس میکردم پاهام عضلاتش درد میکنه خیلی حس سنگینی میکردم همین الانم ی حس عجیبی دارم کل بدنم حس میکنم ضعف داره میخوام بلند شم سخته انگار کوه کندم خیلی میترسم ک ام اس داشته باشم وقتی این علایمم رو توضیح میدم واسه مادرم و برادرم میگن تو ترسویی هیچیت نیست مگه میشه ادم یک سال تغییرات تو بدنش احساس کنه و هیچی نباشه دیروز یکم جارو کردم خونه رو انچنان ض
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مریم
۱۴:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
سلام من 26 سالمه سه ساله کم کاری تیرویید دارم ورزنم مقداری بالا رفته مدتیه خیلی افسرده شدم همش با کوچیکترین ناراحتی گریه میکنم خودخوری میکنم الان من گاها شبا وقتی میخوام بخوابم توی خواب اذیت میشم میترسم بخوابم یهو تو خواب حس میکنم تمام بدنم بیحس میشه خوب اکسیزن به مغزم نمیرسه با حالت ترس بدی از جام بلند میشم ارامش خواب ندارم ی وقتایی ک این حالت توی ی ماه ی هفته س اینجوریم دیروز میخواستم ورزش کنم حس میکردم پاهام عضلاتش درد میکنه خیلی حس سنگینی میکردم همین الانم ی حس عجیبی دارم کل بدنم حس میکنم ضعف داره میخوام بلند شم سخته انگار کوه کندم خیلی میترسم ک ام اس داشته باشم وقتی این علایمم رو توضیح میدم واسه مادرم و برادرم میگن تو ترسویی هیچیت نیست مگه میشه ادم یک سال تغییرات تو بدنش احساس کنه و هیچی نباشه دیروز یکم جارو کردم خونه رو انچنان ض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام منم همینطورم دقیقا علائم کم خونی هم میشه باشه
United States of America
مجمل
۰۸:۳۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام
من دانشجو بودم و برای انجام پایان نامه تحت استرس شدید. طبع سرد دارم و تا چند سال پیش دچار الوپسی بودم و یک ساله که لکه سفید به دستم زده ولی اندازه اش رشد نکرده چند ماه هست که کوچکتر هم شده. از 2 ماه پیش کمر درد شدید گرفتم که بخاطر بلند کردن وسیله سنگین بود و چون وزنم هم نزدیک 100 کیلو شده خوب نشد. ولی از حدود 1 ماه پیش انگشت پای سمت راستم خواب رفته نوکش ولی احساس ضعف و سرگیجه و تاری چشم و... ندارم. الان خارج از کشور هستم و دکتر رفتن برام سخت هست آیا این مسئله جدی هست و من ام اس دارم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید تو این کشور تنها هستم و باید تصمیم بگیرم.
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضا
۱۱:۲۲ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام حدود یک ماهه بند بالایی انگشت پای چپ من حالت خواب رفتگی داره و مورمور میکنه و نوک انگشت و کف بند بالایی هست سرما و گرما رو هم کمتر حس میکنه طوری که وقتی نوک انگشت های شصت هردو پا رو روی سرامیک سرد یک جا میذارم و مقایسه میکنم قشنگ تشخیص میدم انگشت شصت پای چپ سرمای کمتری حس میکنه فقط هم انگشت شصت پای چپ حدود یک ماهه همینطوریه نه کمتر شده نه بیشتر میتونه علامت ام اس باشه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۰۰:۴۸ ۳۰ تير ۱۳۹۷
س من چند روزه که بی حس و حالم پاهام رمق راه رفتن ندارن به زور حرف میزنم افسرده ام ... سمت چپم گهگاهی تیر میکشه اشتها ندارم میخواستم ببینم علایم ام اسه
Iran (Islamic Republic of)
پرنیان
۰۵:۳۵ ۲۳ تير ۱۳۹۷
سلام من ۱۳سال دارم و دو ماه تقریباً سرگیجه و ضعف و احساس گرسنگی شدید دارم و لرزش دست و سیاهی رفتن چشم هم هست . بعضی اوقات دست یا پام گز گز میشه که نمیدونم خون مردگی هست یا علامت ام اس .؟؟ ام اس با چکاپ کامل قابل تشخیص است
Iran (Islamic Republic of)
پرنیان
۰۵:۳۵ ۲۳ تير ۱۳۹۷
سلام من ۱۳سال دارم و دو ماه تقریباً سرگیجه و ضعف و احساس گرسنگی شدید دارم و لرزش دست و سیاهی رفتن چشم هم هست . بعضی اوقات دست یا پام گز گز میشه که نمیدونم خون مردگی هست یا علامت ام اس .؟؟ ام اس با چکاپ کامل قابل تشخیص است
Iran (Islamic Republic of)
....
۲۲:۵۹ ۲۲ تير ۱۳۹۷
سلام من 19سالمه چندماهی میشه دست راستم و پای چپم لرزش شدیدی دارن بعضی از اشیا رو که مبخوام بگیرم اصلا نمیتونم گاهی اوقات دست و پاهام سوزن سوزن میشن درد شدیدی هم تو ناحیه ی کمرم حس میکنم طوری که نمیتونم بشینم اینا میتونه علائم ام اس باشه میترسم برم دکتر
Iran (Islamic Republic of)
Atefe
۱۵:۲۳ ۱۷ تير ۱۳۹۷
سلام من 17سالمه و خیلی وقته که سرگیجه دارم وقتی سرگیجه میگیرم دیگه تعادلی ندارم و میخورم‌زمین و ضعف میکنم بعضی اوقاتم اصن نمیتونم بدنمو تکون بدم نمیتونم بلند بشم و من ادم فوق العاده استرسی هستم و قرص ضد اضطرابم میخورم من بیماری قلبی هم‌دارم همچنین وقتی از خوابم بلند میشم یچیزی سنگینی رو چشمم میکنه و میگرن و حالت تهوع هم همیشه دارم نمیدونم باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید جوابو به ایمیلم بفرستید در ضمن کسی هم از حال من با خبر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۰ تير ۱۳۹۷
سلام دوستان ام اس در طب سنتی درمان قطعی داره ونیازی به امپول هم نداره فقط لازمه به یکی از پزشکان متخصص طب سنتی مراجعه کنید ودرمان بشید ودرمانشم صد درصد هست وغذاهی سردوتر راهم نخورید مثل خیار ماست وغیره موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
منیره
۰۳:۵۴ ۰۷ تير ۱۳۹۷
من پاهام خیلی درد میکنه از زانو روبه پایین بعضی موقع ها ن همیشه و البته رگ واریس هم رو پاهایم هست درد پا میشه
Iran (Islamic Republic of)
منا
۱۸:۳۷ ۰۵ تير ۱۳۹۷
من همه ی این علائم و دارم میترسم برم دکتر بگه ام اس دارم
Iran (Islamic Republic of)
بهتاش
۱۱:۱۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید بنده سه سال پیش یه کمر دردی گرفتم که واقعا اذیتم میکرد بعد از یه هفته ریخت به پای چپم ک حس میکردم گیر نداشت و خسته بود دیگه همینجوری ادامه یافت به دستام و گردنم و دنبالچه ستون فقرات تا که یه دکتر تونست تشخیص بده که از اعصابمه دیگه من به یه دکتر اعصاب رفتم شیش ماه تحت نظرش بودم و انصافا بهتر هم شدم ولی کاملا نه تا که رفت خارج از کشور قرصام تموم شد که یکیش لوکستا 60 بود یکی هم نورترپتیلین 25 هس که الان فقط اینو میخورم حالم خیلی بده چشام تار میبینه شقیقه هام درد میکنه سردرد هم دارم سرگیجه هم دارم خودم شک به ام اس دارم لطفا اگه میتونید راهنماییم کنید تا دکترم از خارج از کشور بیاد با تشکر
Netherlands
معصومه
۲۳:۰۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
سلام من دختر ۳۸ ساله هستم و مدتیه به گفته دکترم دچار افسردگی شدم و دارو مصرف میکنم اما دو روز بعد از مصرف داروها هر دو دستم حالت کرختی داره و پاهام یجورایی انگار بی جونه و نمیتونم راه برم پاهام نمیکشه و وقتی از خواب بیدار میشم دستهام کز کز میشه و احساس میکنم نمیتونم چیزیو بلند کنم.ایا ام اس دارم ؟
Netherlands
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
من احساس میکنم این علایم را دارم
Netherlands
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
خدا همه بیماران را شفا بدهد
Netherlands
مهسا
۱۲:۲۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
سلام مدتیه که سرو سنگین شده و تعادل ندارو ایا من مبتلا به ام اس هستم؟
Netherlands
مهسا
۱۲:۲۱ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
سلام مدتیه که سرو سنگین شده و تعادل ندارو ایا من مبتلا به ام اس هستم؟
Netherlands
زهرا
۰۶:۵۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
من مدتی از خواب بیدار میشم چشمام تار میشه سردرد دارم خونه دورم میچرخه چشم پزشک نتونست نمره چشمامم بگیره یعنی من به ام اس مبتلا شدممن ۱۴ سالمه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۶:۰۷ ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
سلام من ۲۱سالمه و الان حدوده ۱ساله یه سری علائم حسی دارم ک با توجه به بیماری خود ایمنی دیگری که دارم یعنی پسوریازیس در پوست سر میترسم ای علائم حسی مربوط به خود ایمنی دیگری باشه،ممکن هست که هم زمان ۲تا بیماری خود ایمنی داشته باشیم؟اگر علائم حس بیماری بروز پیدا کنه ممکنه مدتی قطع شه و باز بروز پیدا کنه؟چون من اوایل یک حسه اسطکاک عجیبی تو پاهام داشتم الان همه بدن حتی صورتم هم این حس و پیدا میکنه اما علائم دائما نیستن و مدتی قطع میشه
Iran (Islamic Republic of)
mahsa
۰۹:۴۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۷
سلام من حدود 6 ماه پبش به دلیل سردرد یک طرف سر به پزشک اعصاب مراجعه کردوبعد از معاینه و mri تشخیص دکتر فقط استرس میگرن جزئی بود که قرص ضد استدس تجویز کردن الان حدود 1 هفته است که من دست و پا سمت چپ و پشت سرم بعضی وقتها درد میکنه یا سوزن سوزن میشه امکان اینکه تو این 6 ماه من بیماری ms گرفته باشم ؟؟
Germany
فاطمه
۱۰:۴۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من زنی ۳۸ ساله هستم مدتی است چشم راستم حالت سنگینی دارد ودست راستم مور مور وکز کز میکنه سرم سنگین وبدنم حالت خستگی دارد آیا دچار بیماری ام اس شده ام
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام..من چندروزه احساس میکنم از شونه تا مچ دستم خیلی بی حال شده من کنکوری ام و وقتی خودکار نمیدونم کتاب و اینا دستم میگیرم دستم درد میگیره همین الانم که دار م مینویسم همین حس دارم ینی ممکنه به بیماری مبتلا شده باشم
Iran (Islamic Republic of)
Faegheh
۰۲:۱۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام.من وقتی میخوام به جایی متمرکزنگاه کنم انگارچشم چپم ناخوداگاه به سمت دیگه ایی میره انگارمیره توی فکر
ران سمت راست هم اززیرشکم تا نرسیده به زانو وقتی عصبی میشم خواب میره‌چکارکنم نمیدونم چم شده.وقتی عصبی میشم کل پاهام تا کف پا انگارداره از بالاتنم جدامیشه.کمکم کنین چکارکنم.لطفا
Germany
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
من هم مور مور شدن دست وبیحسی وخستگی دارم از وقتی رژیم گرفتم میخام برم دکتر میترسم بهم بگه ام اس دارین
Iran (Islamic Republic of)
ادمی
۰۹:۵۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
من بسیار بسیار بسیار بی حال و خسته ام.سرگیجه های مداوم دارم.نشاط روحی چندانی ندارم برای انجام بعضی کار ها مثل انداختن پتو روی خودم ماهیچه های دستم به شدت درد میگیرند. در ضمن من کنکوری هستم و کم خونی هم دارم.ایا ام اس دارم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۰۹:۱۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام.
ما تازه فهمیدیم که مادرم ام اس داره می خواستم بدونم چه کار مفیدی می تونیم براش انجام بدیم؟ احتمال اینکه من هم مثل مادرم ام اس بگیرم وحود داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
دوستان گرامی ویتامین دی به دو شکل ارگوکلسیفرول(D2) و کوله کلسیفرول(D3) هست.از اونجا که کوله کلسیفرول(D3)فرم طبیعی ویتامین دی هست کمبود مصرفش به صورت بیشتری سطح ویتامین دی بدن رو کاهش میده
Iran (Islamic Republic of)
مهشید
۱۴:۴۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من اندازه یک ماه که دستم میلرزه دست و پام بی حس میشه سر درد های خیلی بد دارم قفسه سینم میگیره و نفس تنگی دارم تار میبینم البته کمی خستگی خیلی زیادی دارم استرس و اضطراب دارم لطفا بهم بگید ایا من ام اس گرفتم من نمیتونم توی سایت جوابم رو ببینم لطفا توی ایدی تلگرامم بهم بگید ممنون میشم خواهش میکنم که بهم بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
دوستان متاسفانه استفاده از داروهای شیمیایی تاثیرات مخربی داره الان درمان قطعی ام اس با زنبور درمانی در اروپا و امریکا رایجه اما در ایران نمی خوان خیلی رایج بشه چون سودشون در دارو است اما بدونین در تهران مرکز زنبور درمانی طب سنتی هست و خیلی ها تحت درمان قرار گرفتن فقط باید با تغذیه و پیگیری درمان کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
آدرسشو میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
با سلام دوستان عزیز بالاخره همه ما با یه بهونه ای خواهیم مرد. من ۴۱ سالم هست و تنها هستم. همه مشکلات زندگی رو دوش خودمه. یه ۱۰ ماهی میشه که یه سری از علائم رو دارم. زود رنج و استرسی هم هستم. منتهی من علاوه بر گزگز دست و پا و کم شدن حافظه درد بدی هم دارم که آسایش رو ازم گرفته. زندگی داره بدام سخت تر میشه. اما اگه میخاین مطمئن بشید حتما ام آر آی از مغز باید بگیرید. خیلی هاتون مشکلی ندارید و از کم خونی یا تیروئید و یا ضعف عضلانی است.
Iran (Islamic Republic of)
ماه
۰۶:۵۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
سلام من ۲۲ساله هستم بطور کلی زیاد دچار استرس میشم..امسال تابستون فشار روحی سختی رو یخاطر یه سری مشکلات تحمل کردم..و زیاد گریه میکردم و ساعت خوابم بهم ریخته بود..وقتی صبحا بیدار میشدم باید چندبار پلک میزدم تا بتونم ساعت رو متوجه بشم..دچار ضعف عضلات و خواب رفتگی هم میشدم..همه ی این علائم الان که از فشار روحی درومدم بهتر شده ولی هنوز به طور خفیف هستم..گاهی که استرس میگیرم تمام اعضای بدنم دچار لرزیدن میشه..پرش عضلات هم گاهی به سراغم میاد..۲روز پیش هم ناگهانی چشمم حالت عفونت گرفت و ورم کرد و قرمز شد و همراه با ترشح بود اما دو روزه خوب شد و من چون علائم سرماخوردگی دارم فک میکنم برای سرما خوردگی باشه...بنظرتون اینا بیشتر از تلقین و نگرانیه یا واقعا لازمه که من دکتر برم؟
ممنون میشم جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ماه
۱۷:۲۷ ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
سلام وقتتون بخیر..من ۲۲ سالمه و خیلی دچار استرس میشم نسبت به بقیه البته دوسال پیش بیشتر اینجوری بودم اما امسال کمی بهتر شدم تا اینکه تابستون امسال دچار فشارهای روحی زیادی شدم..و خیلی گریه میکردم و چشمام از خواب که بلند میشدم باید چندبار پلک میزدم تا بتونم ساعتو ببینم و بفهمم چنده و دست و پام ضعف میرفت و میره..قبلا هم کمبود ویتامین دی داشتم که آمپول زدم و به حد نرمال رسید..دو روز پیش چشم چپم خیلی ناگهانی ورم کرد و چرک میومد و خونریزی کرد و حالت عفونت داشت..اما من همش نگرانم که ام اس باشه..بنظرتون اینا همش تلقینه یا اینکه لازمه پیش متخصص برم؟و اینکه ام اس برای پزشک معمولی قابل تشخیص هستش؟
Germany
مریم
۰۹:۴۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
سلام وقت بخیر من به علت گذشته بد و تحمل شرایط بد زندگیم بعد 15 سال به علت قل اسپاسمهای عصبی زیاد 1 ماه در بیمارستان بستری شدم و اکنون پادرد دارم و هنگامی که می نشینم و می خوام بلند بشم نمی توانم و به سختی و خمیده خمیده تا5 دقیقه کمر و زانوهام صاف نمی شه بعد از یکم راه رفتن می تونم صاف راه برم و خیلی احساس خستگی دارم میشه منو راهنمایی کنید؟
۱۲
آخرین اخبار