هوشنگ جاوید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«چامه‌های گلستان» روایت لالایی‌هاست

هم اکنون پژوهش‌های میدانی کتابم با عنوان چامه های گلستان را انجام می دهم.

پژوهش های میدانی چامه های گلستان را انجام می دهمهوشنگ جاوید، نویسنده و پژوهشگر حوزه موسیقی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اثر جدید خود گفت: هم اکنون پژوهش‌های میدانی کتابی را که در دست نگارش دارم، انجام می‌دهم. در این کتاب به لالایی‌های استان گلستان می پردازم. حوزه هنری استان گلستان نگارش کتاب را سفارش داده است و این کتاب تحت عنوان «چامه های گلستان» منتشر خواهد شد.

وی افزود: کتاب «چامه های گلستان» شامل بررسی ادبی، زبانی، نوع گویش و روایت لالایی های استان گلستان می شود و در آن بررسی جامع و کاملی از لالایی‌ها می کنم. همچنین این کتاب یک  بازشناسی و هویت بخشی به  استان گلستان محسوب می شود. قراردادم با حوزه هنری استان گلستان 6 ماهه است و قرار است در طی این مدت نگارش کتاب را به پایان برسانم.

این پژوهشگر حوزه موسیقی در خصوص زمان انتشار کتاب اظهار داشت: سعی می‌کنم کتاب «چامه‌های گلستان» را تا دو ماه دیگر به حوزه هنری استان گلستان تحویل بدهم. در خصوص اینکه کی کتاب به چاپ می رسد، اطلاعی ندارم. ممکن است کتاب چامه های گلستان تا پایان سال جاری منتشر شود.

گفتنی است؛ هوشنگ جاوید تا کنون کتاب‌هایی چون نقش زن در موسیقی مناطق ایران، آشنایی با موسیقی مناطق و نواحی ایران، موسیقی رمضان در ایران، پرند ستایش در ایران، موسیقی – رسانه، آخرین خنیاگر (شرح حال زندگی حاج قربان سلیمانی ) و مناقب خوانی (موسیقی قدسی، مذهبی و آیینی ایران ) را منتشر کرده است.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار