اصفهان؛

انجام بیش از1200 ماموریت فوریت های پزشکی کاشان در نوروز

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کاشان گفت: این مرکز بیش از 1200 ماموریت در طرح نوروزي96 اورژانس، از 25 اسفند 95 تا ساعت 8 صبح 14 فروردین را انجام داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمد حسین مکی، در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر تلاش همكاران سختكوش مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي در انجام ماموریت ها و رسیدگی به بيماران نيازمند خدمات فوريتهاي پزشكي رسيدگي افزود:متاسفانه آمار ماموريتهاي تصادفي جرحي جاده اي به نسبت مدت مشابه سال قبل 36% افزايش داشته و مصدومين ناشي از اين حوادث نيز 31% افزايش داشته است.

وی، تعداد افرادي را كه بر اثر شدت تصادف در صحنه حادثه فوت کرده‌اند در اين مدت پنچ نفر یادآورشد و گفت :اين تعداد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزايش يا كاهش نداشته است.

به‌گفته‌وی، آمار ماموريتهاي تصادفي جرحي حوزه شهري نیز در اين مدت افزايش 5درصدي را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان مي دهد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کاشان،اظهارداشت :مسموميت گاز گرفتگي با مونوكسيد كربن نیز در ايام نوروز با توجه به اطلاع رسانی عمومي، اعلام هشدارها و رعايت موضوع توسط مردم و مسافرين کاهش 33 درصدینسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته داشته است.

مکی، مراجعه حدود  900نفر از مسافرين به پايگاههاي ايستگاههاي سلامت را خاطرنشان‌کرد و گفت: این افراد توسط همكاران و با مشاوره پزشك مقيم در ساختمان ستاد مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي تحت درمان و مشاوره هاي درماني قرار گرفتند.

وی افزود :همچنين كارشناسان مقيم در مركز پاسخگويي تلفني 115 در اين مدت به 13 هزار و 100 مورد تلفن پاسخگويي داشتند که در صورت  نيازمندی بیمار به فوريت پزشكي، نسبت به اعزام كد عملياتي اورژانس اقدام شد.

به‌گفته‌وی، پزشكان مركز در كل حدود 4500 مشاروه پزشكي اورژانسي به مدد جويان ارائه دادند.

مکی، در پایان با اشاره به اینکه كارشناسان ستاد هدايت و اطلاع رساني نسبت به هماهنگي اعزام 13 مورد بيمار نيازمند به خدمات فوق تخصصي پزشكي به شهرهاي اصفهان و تهران اقدام کردند گفت : این كارشناسان از شهرهاي نطنز ، بادرود ، دليجان،آران و بيدگل و ابوزيدآباد نیز نسبت به هماهنگي اعزام 33 نفر بيمار به مركز تخصصي بيمارستان شهيد بهشتي كاشان اقدام کردند. 


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار