اشکانی زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اگر مهارت ذهن خوانی ندارید این کار را انجام ندهید

یک روان‌شناس گفت: ذهن خوانی یک کار بسیار تخصصی است و از عهده فرد معمولی خارج است.

مهرنوش اشکانی زاده، روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: امروزه نحوه برقراری ارتباط موثر از طریق گفتگو امکان پذیر است، اگر در گفتگو با یک شخص به طور مثال همسرمان، متوجه منظور او نشدیم یا از رفتار و حرکات و حتی صحبت هایش چیزی استنباط نکردیم باید با پرسیدن سوال‌های صحیح پیرامون موضوع مدنظر به درک بیشتر و بهتری از منظور طرف مقابل برسیم.

اشکانی زاده افزود: اما اگر به هر دلیلی بخواهیم بدون گفتگو و صرفا از طریق ذهن خوانی متوجه منظور طرف مقابل خود شویم و در واقع احساس او از مسایل و مشکلات پیش آمده را ذهن خوانی کنیم ممکن است به دردسر بیافتیم.

وی تصریح کرد: به طور حتم روش ذهن خوانی راه حل خوب و موثری نیست و هر کسی نمی‌تواند با این روش نتیجه مطلوب حاصل کند. گاهی ممکن است ناخودآگاه احساس طرف مقابل مان نسبت به مسایل پیش آمده تغییر کند و ذهن خوانی ما را به اشتباه بیاندازد.

این روان‌شناس گفت: آداب درست گفتگو در این خصوص ایجاب می کند ما با ادبیات صریح و صحیح اقدام به حل مشکل پیش آمده کنیم قبل از اینکه مشکل بزرگ تر شود، چرا که ذهن خوانی یک کار بسیار تخصصی است و از عهده فرد معمولی خارج است. کسی که برای دریافت منظور طرف مقابل خود ذهن خوانی می کند باید مهارت کافی در این کار داشته و نسبت به روحیات و خلق و خوی آن فرد به خوبی آگاه باشد یعنی کاملا او را بشناسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار