کرمانشاه؛

برگزاری دومین کمیته تخصصی تشکیل NGO های دانشجویی

دومین کمیته تخصصی تشکیل NGO های دانشجویی با حضور هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی ، رازی و آزاد اسلامی کرمانشاه ، با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی برگزار گردید .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛بهنام خالدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت:آغاز هرگونه مداخله موفقیت آمیز در آسیب های اجتماعی ، منوط بر انجام پژوهش های بنیادی ابتدایی به منظور فهم بهتر پدیده مورد بررسی دانست.

 حبیب اله خزایی عضو دیگر هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت : " آسیب های اجتماعی در حقیقت اموری بسیار پیچیده هستند و تحت تاثیر عوامل مختلفی حاد و یا کم رنگ می شوند ، امروزه یکی از مسائل تاثیر گذار بر انواع آسیب های اجتماعی مسئله ی حاشیه نشینی است ، که در سطح استان کرمانشاه نیز در حال افزایش است ".

وی هم چنین افزود : " انواع آسیب های اجتماعی به صورت زنجیره ای بر هم تاثیر گذار هستند و نمی توان یک آسیب را به صورت ایزوله و منفرد بررسی کرد ".

او در ادامه برنامه ریزی در جهت کاهش و یا ازمیان بردن آسیب های اجتماعی را ، نیازمند سیاست های کلان کشوری دانست و تدوین برنامه های آموزشی منسجم جهت آموزش عامه  مردم و توانمند سازی آنها از طریق ایجاد نگرشی سلامت محور بویژه با تاکید بر" انواع مهارت های زندگی "  ضروری برشمرد.
 
 محسن گل محمدیان عضو هیات علمی دانشگاه رازی نیز با بیان این نکته که بسیاری از آسیب های اجتماعی در حقیقت ریشه در فروپاشی نهاد خانواده دارند ،  " انتخاب همسر"  را سنگ بنای تشکیل نهاد خانواده دانست و با تاکید بر این نکته بر ضرورت ارایه ی آموزش ها در سطوح سه گانه ی مرحله ی پیش از ازدواج ، مرحله ی حین ازدواج و مرحله ی بعد از ازدواج  تاکید نمود.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار