زنجان؛

تمدید مهلت ثبت نام انتخابات خانه مطبوعات زنجان

مهلت ثبت نام انتخابات خانه مطبوعات زنجان تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ یوسف ناصری زمان برگزاری انتخابات را ۱۰ خرداد ۹۶ اعلام کرد و افزود: کسانی که در سایت خانه مطبوعات به آدرس khanehmatbooat.ir ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و بر همین اساس انتظار داریم همکارانی که تا کنون برای عضویت در خانه مطبوعات استان زنجان اقدام نکرده‌اند نسبت به ثبت مشخصات خود اقدام نمایند.

به گفته وی، علاقه‌مندان به عضویت در هیئت مدیره و بازرسی خانه مطبوعات استان نیز تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۹۶ مهلت دارند از طریق سایت مذکور نامزدی خود را اعلام کنند.

وی از ثبت‌نام ٦٧ نفر از فعالان مطبوعاتی استان تاکنون در این سایت خبر داده و گفت: طبق آخرین ثبت‌نام خانه مطبوعات زنجان، ١٢٥ نفر در این خانه تشکیل پرونده داده بودند که از میان آنها حدود ٧٠ نفر عضو دائم و دارای حق رای بوده و سایر اعضا افتخاری محسوب می‌شدند که دلیل عمده آن، نداشتن بیمه رسانه‌ای بود ولی اینک از میان آنان فقط ٦٧ نفر اطلاعات خود را در سایت بارگذاری کرده‌اند.

وی با اشاره به آخرین اصلاحیه اساسنامه خانه مطبوعات زنجان در بهمن‌ماه سال ٩٥، تاکید کرد: بخش عمده‌ای از مشکل عضویت فعالان مطبوعاتی استان که در رسانه‌ها فعالیت داشتند ولی بیمه‌ای به جز بیمه رسانه برای آنان واریز می‌شد با این اصلاحیه حل شد.

به گفته وی، در اصلاحیه اساسنامه برای هر رسانه، سهمیه‌ای جهت عضویت دائم همکاران آن رسانه بدون بیمه رسانه‌ای در نظر گرفته شده تا علاوه بر افرادی که بیمه رسانه‌ای دارند، این افراد نیز حق رای داشته باشند.

مدیر خانه مطبوعات زنجان در خصوص این سهمیه‌ها گفت: در روزنامه‌ها ٦ نفر می‌توانند با معرفی مدیر مسئول و با بیمه غیر رسانه‌ای به عضویت اصلی خانه مطبوعات درآمده و حق رای داشته باشند. دفاتر سرپرستی روزنامه و خبرگزاری‌های سراسری چهار نفر، هفته‌نامه‌ها و سایت‌های خبری چهار نفر و سایر نشریات استان نیز ٢ نفر سهمیه دارند.

بر اساس اعلام خانه مطبوعات کشور تا پایان سال ٩٥ استان فارس با ٢٥٥ ثبت‌نام کننده در رتبه اول، استان کرمان با ٢٤٨ ثبت‌نام کننده در رتبه دوم و استان قزوین با ١٩٨ ثبت‌نام کننده در رتبه سوم ثبت‌نام هستند.

 

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.