اهواز؛

حل مسأله گرد و غبار خوزستان با کاشت نهال

وزیر جهاد کشاورزی از کاشت3 هزار هکتار نهال بمنظور حل مسأله گرد و غبار خوزستان خبر داد.

حل مسأله گرد و غبار خوزستان با کاشت نهالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی امروز 16 فروردین در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره تنظیم بازار شب عید، گفت: ممکن است در بازار آزاد هر اتفاقی بیفتد. اما آنچه به دولت و تنظیم بازار باز می‌گشت این بود که الحمدلله با تدابیر خوبی که اتخاذ شده بود کالاهای اساسی و  میوه (سیب و پرتقال) به وفور در همه مناطق وجود داشت و هنوز هم به همان قیمت‌ها که تعیین شده بود وجود دارد. درباره مرغ، شکر و برنج نیز وضعیت بسیار مناسبی داریم.

وی در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای حل مسأله گرد وغبار در خوزستان چیست،‌ اظهار داشت: بارها اشاره کرده‌ام که یک منطقه فوق بحرانی بود که در 8 بهمن‌ماه آن ضایعه را ایجاد کرد و حدود 42 هزار هکتار بود، 2 طرح کلی  در نظر بود که یکی از آن ها نهال‌کاری بود و متجاوز از 3 هزار هکتار نهال‌کاری انجام شد هم مردم، هم شرکت‌های پیمانکاری و شرکت‌های وابسته به دولت و بسیج در این طرح حضور دارند و عملیات را انجام می‌دهند که امیدواریم تا آخر فروردین نهال‌کاری را توسعه دهیم.

حجتی تصریح کرد: طرح میان ‌مدت و اصلی که وجود دارد این است که بیش از 400 دستگاه در آنجا بسیج شده‌اند تا بتوانیم از کارون به این مناطق آب بیاوریم تا طرح آبرسانی به نهال‌هایی که غرس می‌شوند را انجام دهیم با این کار در نظر داریم  هم به نهال‌ها آب برسد و هم اگر در جاهایی نیاز است زمین خیس شود این کار صورت گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین درخصوص اعتبارات این طرح‌ها اذعان داشت: سال گذشته دولت 30 میلیارد تومان در اختیار ما قرار داد، الحمدلله امسال هم در بودجه پیش‌بینی شده و ساز و کار آن هم به انحای مختلف در نظر گرفته شده است تا با برنامه‌ای که دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی به سازمان برنامه ارائه می‌دهند منابع در اختیار قرار گیرد. قطعاً این کاریک برنامه بلندمدت است و ان‌شاءالله امیدواریم تا آخر ادامه پیدا کند تا نگرانی درباره گردوغباری که منشأ آن داخلی بوده برطرف شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.