قم؛

فوتسال قم و روزهای خوش/انتخاب رؤسای جدید در هیئت‌های ورزشی

در سالی که مدال‌های رنگارنگی برای ورزش قم در میادین داخلی و خارجی به دست آمد ورزش قم برخی از پیشکسوتان خود را از دست داد، پدیده‌های جدیدی برای ورزش قم پا به عرصه نهادند و اتفاقات گوناگونی در بدنه ورزش قم رخ داد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،در بخش اول گزارش از وضعیت ورزش قم در سال ۹۵، به طلای امیر مهدی‌زاده در اتریش، افتخارات اصغر حسن زاده، حمید نجاتی و مرتضی نعمتی، مریم رهیده، الناز قاسمی، فاطمه خلیلی، شهناز جعفری زاده ، معصومه ترابی، زهرا شاه مرادی و نگاهی اجمالی به وضعیت صبا، یاسین پیشرو و هدف پویان پرداخته شد. در این بخش به دیگر اتفاقات ورزش قم در سالی که گذشت می‌پردازیم.


تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم امسال در تکرار قهرمانی خود در لیگ برتر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور ناکام بود. پس از این که عباس خاکی از ایثار رفت و جواد شهره غلامی سرمربی ایثار شد.

ایثار تغییرات ملموسی در جمع بازیکنانش را به خود دید اما ایثار با شهره غلامی و در فصلی که با مشکلات مالی زیادی نیز مواجه بود نتایج خوبی گرفت. آن‌ها بدون شکست به مرحله نهایی لیگ برتر در آمل رسیدند و حتی رقیبت همیشگی خود یعنی مخابرات اصفهان را در گام اول شکست دادند اما ایثار از جایی ضربه خورد که فکرش را نمی کرد.

۲ شکست پی در پی برابر تیم های پگاه فارس و شهرداری آمل سبب شد ایثار پپس از ۲ فصل متوالی قهرمانی در لیگ برتر، امسال روی سکوی چهارم قرار بگیرد.


فوتسال قم منهای یاسین پیشرو سال خوبی را پشت سر گذاشت. تیم فوتسال آتلیه طهران امسال در لیگ دسته اول کشور نمایش خوبی داشت و توانست با جمع ۴ تیم پایانی لیگ دسته اول کشور صعود کند و با هدایت وحید غیاثی و حمایت مالی رسول قلی زاده حالا یکی از گزینه های جدی صعود به لیگ برتر فوتسال باشد.

در رده‌های پایه، تیم فوتسال آپکوپارس قم امسال توانست نایب قهرمان لیگ برتر فوتسال جوانان کشور شود. در لیگ دسته اول نوجوانان کشور، تیم فوتسال انصار قم در لرستان به مقام قهرمانی رسید و در لیگ برتر، تیم فوتسال الوند قم گرچه قهرمان نشد اما در جمع برترین‌های لیگ قرار گرفت.

در لیگ فوتسال باشگاه‌های استان قم تیم فوتسال سید ذاکر به مقام قهرمانی رسید و پرافتخارترین تیم باشگاهی فوتسال قم شد. صدرا سیستم نایب قهرمان لیگ بود.


ورزش قم در المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیره نماینده‌ای نداشت و تلاش میلاد دریساوی دو و میدانی کار قمی در پرش سه گام و طول برای کسب ورودی المپیک بی‌نتیجه ماند. اما در پارالمپیک ۲ ورزشکار قمی راهی برزیل شدند.

حسین گلستانی بازیکن قمی تیم ملی والیبال نشسته بود که موفق شد همراه با تیم ملی ایران قهرمان شود و مدال طلای پارالمپیک را به خانه بیاورد. محمد محمد نژاد بازیکن قمی تیم ملی بسکتبال با ویلچر نیز در این مسابقات با حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان گرچه مدالی کسب نکرد اما تجربه باارزشی به دست آورد.


در تنیس، قم توانست عنوان قهرمانی مسابقات جوانان کشور را کسب کند و در لیگ آینده سازان نیز قهرمان شد. پسران و دختران تنیس روی میز قم نیز سال فوق العاده ای پشت سر گذاشتند. قهرمانی تیم هیئت تنیس روی میز قم در لیگ برتر نونهالان و نوجوانان کشور به میزبانی قم به دست آمد و محمد مهدی اسدی پینگ پنگ باز قمی در مسابقات امیدهای کشور قهرمان شد.

محمد معین منتظری، محمد امین منتظری و سید علی سجادیان به همراه پویا وفایی از جمله دیگر ستارگان تنیس روی میز قم بودند که سال فوق العاده‌ای پشت سر گذاشتند. در ورزش‌های رزمی، فیروز مختاری گل سرسبد رزمی کاران قم بود که حضور در چند رویداد بین المللی سبک‌های رزمی و کسب مدال از این مسابقات را تجربه کرد.

در کشتی، مهدی ابراهیمی در مسابقات جوانان آسیا صاحب نشان طلا شد گرچه وی نتوانست در جام جهانی ماکون در فرانسه به موفقیتی برسد. علیرضا نجاتی دیگر کشتی گیر جوان قم بود که در مسابقات جوانان آسیا در فیلیپین برنز گرفت و رضا مردی فرنگی کار نوجوان قم نیز در مسابقات نوجوانان آسیا در چین تایپه صاحب نشان نقره شد.

روح الله نعمتیان نیز از قم در مسابقات جهانی کشتی آلیش در قرقیزستان در بخش آزاد به مقام سوم و مدال برنز رسید. علی اکبر حیدری دیگر کشتی گیر موفق قم بود که در مسابقات قهرمانی کشور طلا گرفت و در مسابقات کشتی باشگاه های جهان همراه تیم سینا صنعت ایذه قهرمان شد.

در والیبال تیم کریمه قم نماینده استان قم در مسابقات دسته اول کشور بود که با تیمی بومی و بی تجربه وارد لیگ شد و در انتهای جدول ایستاد اما این حضور ، فرصت خوبی برای آینده والیبال قم بود و کریمه سال آینده با تیم جوان خود به دنبال نتایج بهتر در لیگ دسته اول است ضمن این که تیم کریمه قم در لیگ های جوانان و نوجوانان کشور نیز نتایج خوبی کسب کرد.

در بسکتبال، تیم بسکتبال بانوان نادرشیمی قم فصل خوبی را سپری نکرد و در لیگ دسته اول کشور در انتهای جدول ایستاد و در بخش مردان نیز عمده تحرکات بسکتبال قم به برگزاری مسابقات استانی و نگاه ویژه به تیم های پایه و اعزام آن ها به مسابقات کشوری استوار بود.

در دو و میدانی، محمدرضا فریدی دو و میدانی کار جوان قم در مسابقات جوانان آسیا در ویتنام موفق به کسب مدال نشد اما در مسابقات قهرمانی کشور رکوردهای امید بخشی از خود بر جای گذاشت. رضا ملک پور دیگر دو و میدانی کار قمی بود که امسال در مسابقات ۴۰۰ متر با مانع طلا گرفت و عناوین ارزشمندی در سطح ملی کسب کرد. در رده های پایه نیز تیم دو و میدانی نوجوانان قم در مسابقات قهرمانی کشور در مشهد به مقام قهرمانی رسید.

هیئت‌های ورزشی استان قم در سال ۹۵ با تغییراتی در رأس خود مواجه شدند. مهم ترین این تغییرات به هیئت فوتبال استان قم باز می گردد. در مجمع انتخابات هیئت فوتبال استان قم که ماه‌ها، حواشی آن اهالی فوتبال و فوتسال را درگیر کرد کریم بهرامی بار دیگر از مجمع انتخابات رأی اعتماد گرفت و رئیس ماند گرچه ادعا در مورد غیر قانونی بودن مجمع انتخابات و چینش آن از سوی مخالفان به قوت خود باقی است.

در هیئت گلف، رضا دلاوری جانشین سید محمد علویون شد. در هیئت جودو مجید متقی به جای سعید علیزاده به سمت ریاست این هیئت ورزشی انتخاب شد. در هیئت بسکتبال ، به دوران ریاست حسن نادری پایان داده شد و مرتضی سخایی رئیس هیئت بسکتبال قم شد.

در هندبال، سید علیرضا طباطبایی با ریاست این هیئت خداحافظی کرد و حسین محمد خانی به سمت ریاست این هیئت ورزشی انتخاب شد. در کشتی محسن وزیری به جای محسن حلوایی، زمامداری هیئت کشتی استان قم را در دست گرفت.

در هاکی، جعفر جعفری مجد جانشین مسعود رضاییان در ریاست این هیئت شد و در ورزش‌های جانبازان و معلولین، دوره ریاست محمد پیروزمنش بر این هیئت ورزشی برای ۴ سال دیگر تمدید شد. در سوارکاری، سید مهدی طباطبایی به عنوان رئیس جدید این هیئت انتخاب شد و در ورزش‌های سه گانه، سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم ۴ سال دیگر رئیس هیئت سه گانه قم باقی ماند.

سید محسن بابامیری نیز رئیس جدید هیئت وزنه برداری استان قم و اصغر اسماعیلی رئیس جدید هیئت نجات غریق و غواصی قم شدند و دوران مسعود حسین جمال رئیس هیئت شنای استان قم نیز به پایان رسید و هیئت شنا در سال ۹۶ رئیس جدید خود را می‌شناسد.

هیئت تنیس اما یکی از هیئت‌های ورزشی استان قم بود که وضعیت مدیریتی آن بلاتکلیف باقی ماند و مشخص نیست چه زمانی وضعیت ریاست هیئت تنیس قم مشخص می‌شود.
 
انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار