زاکانی در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

شفافیت و شناخت مفسدان وظیفه مهم دولت بعدی است/فساد؛ اولین مانع در راه بهبود شرایط اقتصای

کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اقتصاد باز و توسعه غربی ره‌آورد دولتمردان ما است که باعث مشکلات اقتصادی شده است.

ره‌آورد دولتمردان با اقتصاد باز و توسعه غربی باعث مشکلات اقتصادی شده استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در دومین مجمع ملی این جبهه که صبح امروز در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون دو انقلاب در کشور رخ داده که اولین آن به هم پیچیدن طومار استکبار بود و دومین انقلاب به چالش کشیدن نظام سلطه و انقلاب سوم این است که ما باید ایرانی را بر اساس مکتب امام راحل بنا کنیم.
 
کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما باید در مسیری حرکت کنیم که در منظومه فکری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری باشد.
 
وی با اشاره به این موضوع که سرعت تحولات جهانی با گذشته تفاوت پیدا کرده است ، گفت:‌ پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا و پیروزی‌هایی که جبهه مقاومت در منطقه به دست آورده است می‌تواند شرایط را برای گسترش انقلاب اسلامی فراهم کند البته در حال حاضر ما در داخل نیز با موضوعاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم.
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر موضوع داخلی کشور مسئله اقتصاد است. چرا باید هنوز شعار سال اقتصادی باشد، از ابتدای انقلاب تاکنون مقام معظم رهبری 13 سال را با شعاری با نام مستقیم اقتصاد نامگذاری کردند و پنج سال را نیز به صورت غیرمستقیم به مسئله اقتصاد مرتبط ساختند.
 
زاکانی بیان داشت: مشکل کار در کشور از زمانی شروع شد که اقتصاد باز و توسعه غربی توسط مسئولان برای کشور به ارمغان آورده شد در حال حاضر در کشور شش برنامه بر مبنای موضوع اقتصاد شروع شده اما متأسفانه در همه آنها نگاه امام راحل کنار گذاشته شده است.
 
کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی متأسفانه در حال حاضر در کشور جریانی آغاز شد که همگان مردم را به خود دعوت می‌کنند که ای کاش همه ما از آن پرهیز کنیم.
 
وی با اشاره به این موضوع که مشکل اصلی کشور اقتصادی است گفت: اولین مانع در راه بهبود شرایط اقتصای فساد است. چندین بار در دولت قبل و همین دولت به خاطر همین موضوع و مبارزه با آن به دادگاه خوانده شدم و باید بگویم که مبارزه با فساد اقتصادی در کشور نیاز به جانفشانی دارد.
 
نماینده سابق مجلس شوری اسلامی ادامه داد: امروز روز حساب برای رئیس‌جمهور کشورمان است و باید پاسخ دهد که چرا دست مفسدان اقتصادی را در غارت اموال عمومی باز گذاشته است اگر در سال 80 با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به مبارزه با فساد نمی‌شد دیگر لازم نبود امروز غصه این موضوع را بخوریم .
 
وی با بیان اینکه مبارزه با فساد اقتصادی دقت می‌خواهد، بیان داشت: شفافیت و شناخت مفسدان وظیفه مهم دولت بعدی است و ما امروز در کشور نیاز به اصلاح امور تحت پرچم امام و رهبری داریم.
 
زاکانی عنوان کرد: نکته بعدی در راه بهبود شرایط اقتصادی مسئله رکود است متأسفانه دولت فعلی جهت مقابله با رکود کشور را دچار مرگ مغزی کرده است.
 
کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: راه عبور از رکود در کشور سرمایه‌گذاری خارجی نیست بلکه ایجاد تولید و اشتغال در کشور است که مانع بزرگ اقتصادی را از بین می‌برد. ما دارنده بزرگترین منابع گازی جهان هستیم اما به برکت دولت فعلی میزان اشتغال در صنایع پایین دستی پتروشیمی کاهش داشته است.
 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: ما در جهت تأمین بازار تولیدات داخلی باید با هم بسیج شویم چرا که ما به فراتر از کشور و بازارهای کشورهای اسلامی می‌اندیشیم به همین خاطر باید یک تغییر رویه در دستگاه دیپلماسی کشور صورت گیرد به این شکل که در کنار رایزن فرهنگی در تمام سفارتخانه‌های ایران رایزن اقتصادی نیز حضور داشته باشد.
 
وی تأکید کرد: اگر ما در کشور بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و منتظر سرمایه‌گذاری بیگانگانی باشیم که با ما دشمن هستند مطمئن باشید مشکلات حل نخواهد شد.
 
زاکانی با بیان اینکه دانش و رشد نیروی انسانی در کشور مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار داشت: با قدری کار و تلاش در این زمینه می‌توان ظرفیت‌های کشور را به نحوی افزایش داد که هم باعث پیشرفت کشور شود و هم نیاز به کمک خارجی‌ها نداشته باشیم.
 
کاندیدای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: متأسفانه در کشور عده‌ای حال کار کردن را ندارند.
 
 
نماینده سابق مجلس در خصوص رویه بانک‌ها در کشور نیز گفت: ‌متأسفانه 57 درصد اخلال‌های که در زمینه تولید ایجاد می‌شود به خاطر بانک‌هاست و ما باید بانک‌ها را سر جای خودشان بنشانیم تا اشتغال و تولید صورت بگیرد.
 
وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما در کشور 30 برابر کشوری مانند فرانسه فرآیند قانونگذاری داریم اما متأسفانه از برخی از آنها استفاده نمی‌شود.

انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار