ظرفیت بالای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای بین‌المللی شدن آموزش پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ایران در زمینه تحول و نوآوری پزشکی برای بین المللی سازی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.

ظرفیت بالای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای بین‌المللی شدن آموزش پزشکی

محمد باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص توسعه آموزش پزشکی در عرصه بین‌المللی اظهار داشت: در بحث تحول و نوآوری پزشکی بین‌المللی‌سازی این آموزش‌ها مورد توجه قرار گرفته و ظرفیت‌های داخل کشور برای این امر بالا است.

وی ادامه داد: اکنون در کشور 60 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی فعالیت دارند و در این مراکز 20 هزار هیأت علمی مشغول به تدریس و فعالیت‌های پژوهشی هستند.

معاونت آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها علوم پزشکی کشور می‌تواند یکی از قدرت‌های منطقه به شمار آید و برای دستیابی به این هدف در همه مناطق آمایشی کشور چارچوبی تعریف کردیم که جذب دانشجو به صورت بین‌المللی داشته باشیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه یکی از جهش‌ها در زمینه مرجعیت علمی ارتقا جایگاه علوم پزشکی است، بیان کرد: تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی بزرگ کشور بین‌المللی سازی آموزشگاه‌ها یکی از رسالت‌های خود دانسته و در این زمینه عملکرد خوبی داشتند.

وی یادآور شد: امیدواریم ظرفیت‌ها را برای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها افزایش دهیم تا دانشگاه مسیر صعودی در حوزه آموزش‌های بین‌المللی داشته باشد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار