در دیدار مسئولان وزارت زیرساخت هلند و سازمان راهداری ایران مطرح شد:

اعلام آمادگی هلند در تسریع همکاری و ارائه خدمات به ایران در بخش جاده‌ای

مقام ارشد وزارت زیرساخت هلند با اعلام آمادگی كشور خود در زمینهٔ ارائه خدمات فناوری در حوزه‌های مختلف راهداری، مدیریت راه‌ها و سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند از تدوین چارچوب همكاری فوق، استقبال كرد.

اعلام آمادگی هلند در تسریع همکاری و ارائه خدمات به ایران در بخش جاده‌ای
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد عطرچیان مدیركل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان، در دیدار با هنك اسنوكن، معاون مدیركل روابط بین‌الملل و لویت یاندیخوییس، سیاست‌گذار ارشد وزارت زیرساخت و محیط‌زیست هلند، با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر تدوین هرچه سریع‌تر موافقت‌نامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای دو كشور، برافزایش شمار مجوزهای عبور و تنظیم چارچوب همکاری‌های راهداری و خدمات جاده‌ای فی‌مابین، تأکید نمود.

بر اساس این گزارش ، در این دیدار عطرچیان با ذكر تاریخچه‌ای از پیشنهاد تنظیم پیش‌نویس موافقت‌نامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای دو كشور، و تشریح شرایط رو به رشد اقتصادی كشور در دوره پسابرجام، ضرورت نهایی سازی موافقت‌نامه مربوطه را یادآوری و برافزایش مبادله شمار پروانه‌های عبور طرفین برای جلوگیری از هرگونه وقفه در مبادلات تجاری بر همكاری در سایر زمینه‌ها تأکید كرد .

مدیركل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی ضمن تشریح اهمیت توسعه روابط فی‌مابین برای حوزه‌های گوناگون تجاری دو كشور، یادآور شد كه عدم رفع چالش‌های حمل‌ونقلی از سوی هر طرف، عملاً بر صادرات طرف مقابل تأثیر می‌گذارد و لازم است سازمان‌های متولی حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای دو كشور، بیش از این فرصت را جهت رفع هرگونه موانع اداری و غیر اداری در توسعه روابط، از دست ندهند.

وی تشكیل این جلسات را برای افزایش و تعمیق مناسبات اقتصادی دو کشور ضروری دانست و مجدداً بر عزم طرفین برای افزایش روابط حمل‌ونقلی تأکید نمود و از مدیركل حمل‌ونقل جاده‌ای هلند برای از سرگیری مذاكرات انعقاد موافقت‌نامه فی‌مابین برای سفر به تهران، دعوت به عمل آورد.

این گزارش حاكی است اسنوكن معاون مدیركل روابط بین‌الملل وزارت زیرساخت و محیط‌زیست هلند، ضمن ابراز خوشنودی نسبت به ازسرگیری مذاكرات مربوط به انعقاد موافقت‌نامه حمل‌ونقل جاده‌ای فی‌مابین،‌ حضور فوری دو نفر از مدیران ارشد وزارت متبوع كشور خود را نشانگر عزم دولت متبوع در تحكیم و بازسازی روابط اقتصادی دانست و خواستار اطلاعات تكمیلی در خصوص افزایش شمار پروانه‌های تردد مبادله شده و رویه‌های مدنظر تدوین موافقت‌نامه دوجانبه گردید.

وی با اعلام آمادگی كشور متبوع خود درزمینهٔ ارائه خدمات فناوری در حوزه‌های مختلف راهداری، مدیریت راه‌ها و سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند، از تدوین چارچوب همكاری فوق، استقبال كرد.

شایان‌ذکر است كه سالیانه حدود هزار دستگاه كامیون ایرانی به كشور هلند عزیمت و نسبت به جابجایی كالا بین دو كشور اقدام می‌نمایند و این برای اولین بار در تاریخ 70 ساله مناسبات جدید حمل‌ونقلی دو كشور است كه طرفین بر امضای موافقت‌نامه حمل‌ونقل جاده‌ای بین دو كشور تلاش می‌نمایند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار