یاسوج؛

پرداخت 260 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان

مدیرکل دفتر امور روستای استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 260 میلیارد ریال اعتبار در سال 95 به دهیاری‌های این استان پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ کهگیلویه و بویراحمد دارای یکهزار و 762 روستاست که از این تعداد 722 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد. 

داریوش مظفر افزود که میزان اعتبارات عمرانی دهیاری ها در سال گذشته نسبت به سال 94 حدود 70 میلیارد ریال افزایش نشان می‌دهد. 

وی تصریح کرد: علاوه براعتبارات مستقیم دولت به دهیاری‌ها سایر دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان ازجمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها اقدام‌های ارزنده‌ای به‌ویژه برای بهسازی آسفالت معابر روستایی در 3 سال گذشته انجام داده‌اند. 

طرح‌های هادی در حدود 380 روستای کهگیلویه و بویراحمد تاکنون اجرا شده و برای همه روستاهای واجد شرایط طرح هادی نیز تهیه شده است. 

برای 722 روستای بالای 20 خانوار در کهگیلویه و بویراحمد طرح هادی تهیه شده و برای اجرای طرح‌های هادی روستایی حدود 230 میلیارد ریال اعتبار در سال 95 اختصاص یافت. 

سال 94 برای اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار کهگیلویه و بویراحمد 250 میلیارد ریال مصوب شده بود که 150 میلیارد ریال از این مبلغ برای طرح هادی 183 روستا هزینه شد. 

برای اجرای بهسازی و آسفالت معابر 216 روستای کهگیلویه و بویراحمد 25 هزار تن قیر رایگان در سال گذشته توزیع شد. 

240 میلیارد ریال اعتبار در سال 93 به دهیاری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت. 

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد که تأسیس دهیاری در 233 روستای واجد شرایط این استان از برنامه‌های دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.
 
بیش از 48 درصد جمعیت 716 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها و مناطق عشایری سکونت دارند. 


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.