اصفهان؛

هدفمان اتمام طرحهای نیمه‌تمام شهر است

شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر به دنبال آن هستیم که طرحهای نیمه تمام شهر را به پایان برسانیم و این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه افتتاح نخستین مجموعه ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولین به نام شهید
حجت‌الاسلام عبدالله میثمی در پنجاه و یکمین برنامه از هر هفته چند افتتاح با حضور مسئولان شهری و کشوری اظهار کرد: در ادامه بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهر قرار است سرعت پروژه‌ها را به خصوص در سال جدید بیشتر کنیم و با توجه به پایان این دوره، پروژه‌های نیمه تمامی را که در سال‌های گذشته کلنگ‌زنی شده‌اند به اتمام برسانیم.

وی گفت: در پنجاه و یکمین هفته از پروژه‌های هر هفته چند افتتاح که همزمان با میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) است اولین مجموعه ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولین در استان اصفهان و دومین مجموعه در کشور امروز به بهره‌برداری رسید که از لحاظ تأسیسات، سالن‌هایی با کفپوش استاندارد مخصوص ویلچر، خوابگاه 130 نفره در سه طبقه که در نوع خود بی‌نظیر است.

جمالی‌نژاد با اشاره به وجود بیشترین تعداد شهید و جانباز در اصفهان بیان کرد: در عین حال که اقدامات خوبی در مناسب‌سازی اماکن و پیاده‌روهای شهری صورت گرفته است، احداث این مجموعه ویژه جانبازان و معلولین نیز در شهر اصفهان نیاز بود و احداث چنین مجموعه‌ای شروعی است برای اینکه بتوانیم مجموعه‌هایی مشابه را در نقاط مختلف شهر داشته باشیم.

شهردار اصفهان بیان کرد: پروژه‌های بسیار خوب عمرانی از جمله پروژه‌های محله محور و بسیاری از کلان‌ طرح‌ها امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و در مجموع سال بسیار خوبی را در جهت رونق و افتتاح پروژه‌های عمرانی شهر خواهیم داشت.

وی در خصوص برنامه‌های مناسب‌سازی معابر شهری اضافه کرد: خوشبختانه جهش و تحول بسیار خوبی در این خصوص داشتیم. سال گذشته در کنار نهضت آسفالت، نهضت پیاده‌روسازی نیز انجام گرفت در کنار احداث 44 خیابان، 37 پیاده‌رو نیز تکمیل و مناسب‌سازی شد. اصفهان کلانشهری است که باز هم جا برای کار وجود دارد و نیاز است این کار به صورت مستمر انجام شود و شهروندان هم باید در ساختمان‌‌سازی در جهت مناسب‌سازی شهر اقدام کنند.

جمالی‌نژاد در خصوص پارکینگ اختصاصی این مجموعه نیز بیان کرد: قشر خاص و ویژه‌ای از این ورزشگاه استفاده می‌کنند و مسابقات آن‌ها مثل رشته‌های فوتبال و فوتسال در سطحی نسیت که جمعیت زیادی را در بر بگیرد.

وی ادامه داد: مکان این مجموعه برای ورزشکارانی که استفاده می‌کنند آرامش خاصی داشته و در عین حال دسترسی این مجموعه به نقاط مختلف شهر آسان و نزدیک به رینگ‌های شهر است. در حال حاضر این مجموعه در قسمت جنوب غربی شهر واقع است و نیاز است در قسمت‌های شمال شرقی، شمال غربی و جنوب شرقی شهر اصفهان نیز از این قبیل مجموعه‌های ورزشی احداث شود.

وی افزود: این مجموعه ورزشی تقریباً تکمیل است و با کمک خیرین باید پروژه‌های الحاقی به این مجموعه اضافه شود تا بتوانیم مسابقات حرفه‌ای جانبازان و معلولین را در این مجموعه برگزار کنیم که امیدواریم تا پایان سال این اقدام نیز صورت گیرد. 

شهردار اصفهان  گفت:  امسال کلنگ‌زنی پردیس خانواده‌ محور که شامل فضای سبز، فضای فرهنگی، تفریحی، سینما و تئاتر است، انجام می‌شود و  همچنین  2 پردیس خانواده محور دیگر نیز افتتاح می‌شود.

مهدی جمالی‌نژاد افزود: طرح پردیس هنر با گذرهای فرهنگی برای اولین‌بار در کشور توسط شهرداری اصفهان در حال اجراست که در نیمه اول سال افتتاح می شود که دارای محل‌هایی برای فروش صنایع دستی است و زمین های روباز برای اجرای تائترهای خیابانی می باشد.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح پردیس بزرگ شرق به مساحت 300 هکتار اطراف کوه نخودی اصفهان اذعان داشت: این طرح جاذبه جدیدی برای شهر اصفهان ایجاد می کند به طوری که پردیس شرق اصفهان از نقاط جذابی خواهد شد که بسیاری از گردشگران و شهروندان خوب را در آینده ای نزدیک به سمت خود جذب می‌کند.

 شهردار اصفهان از افتتاح  فاز اول  پردیس شرق در ماه آینده  خبر داد و اذعان داشت: طرح پردیس شرق از پروژه های  بسیار بزرگ است که  فازهای بعدی نیز اجرایی می شود.
شهردار اصفهان یکی دیگر از آرزوهای دیرینه مردم شهر اصفهان را پیاده راه کردن محور دولتخانه صفوی را دانست و تصریح کرد: رویکرد جدید مدیریت شهری پیاده راه کردن این محور است که در سال گذشته میدان امام(ره) به هیمن منظور به پیاده راه تبدیل شد.

وی با اشاره به این که کلید پیاده راه سازی چهارباغ 16 فروردین امسال زده شد تصریح کرد: خیابان سپه، خیابان حافظ و خیابان چهارباغ از محورهای دولتخانه صفوی است که خوشبختانه پروژه پیاده راه کردن چهارباغ غباسی با سرعت در چندین فاز در حال اجراست و برای اینکه خللی در هسته مرکزی شهر ایجاد نکند در چندین فاز انجام می گیرد.

جمالی نژاد خطاب به شهروندان تاکید کرد: شهروندان مطمئن باشند پیاده راه کردن چهارباغ از آرزوهای دیرینه است و دوست داشتند چهارباغ را چهارباغ قدیم ببینند و فضای زیبا مثل گذشته تجربه کنند که در آینده ای نزدیک این مهم  محقق خواهد شد.
وی از افتتاح خط مترو  از کاوه تا صفه سخن به یمان آورد و گفت: قطار شهری اصفهان  یکی از پروژه‌های خوبی که با سرعت درحال انجام است و نزدیک به یک سال است که  فاز اول این پروژه  با حضور ظریف افتتاح شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: فاز دوم  مترو چند ماه گذشته با حضور جهانگیری افتتاح شد و فاز سوم آن را با سرعت در حال انجام می باشد  و امید است  اواخر خرداد ماه یا اوایل تیر ماه خط  قطار شهری تا میدان آزادی در اختیار شهروندان قر ار گیرد.

وی به خط دوم مترو اصفهان از ایستگاه عاشق اصفهانی اشاره و بیان کرد: این خط نیزبا سرعت در حال اجراست به طوری که همت مدیریت شهری اصفهان در ایجاد شبکه ریلی شهر بسیار تقویت شده است.

جمالی نژاد ادامه داد: یک خط دیگر نیز به منظوراتصال خط يک قطار شهري از ايستگاه قدس تا  تقاطع غیر همسطح ميدان استقلال  پیش بینی شده .تا بتوانیم خط شمالی جنوبی اصفهان را به شاهین شهر وصل کنیم اخیراً در برنامه دستور کار خود قرار دادیم و امید است کلنگ آن را هم در سال جاری بر روی زمین زده شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.