جلال الخالدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان :

از ابتدای عملیات آزاد سازی موصل 166 پهپاد داعش منهدم شده است

خبرنگار صدا و سیما از انهدام 166 پهپاد داعش از ابتدای عملیات ازاد سازی موصل خبر داد.

"جلال خالدی" خبرنگار صدا و سیما در عراق در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از انهدام هزار و شصت و يک خودروی بمب گذاری شده و خنثى سازی پانصد و هشتاد و نه خانه بمب گذاری شده در شش ماه گذشته در موصل خبر داد .

وی افزود : از روز هفدهم اكتبر 2016 (مصادف با بيست و ششم مهر سال نود و پنج) تا هشتم آپریل 2017 و همزمان با شروع عمليات آزاد سازی موصل،" صد و شصت و شش پهپاد مسلح داعش" ،" شش هزار و پانصد و بيست و يک مين" ، "هفتصد و نود و شش خودروی مسلح" ،" چهل و دو بلدوزر داعش" ، "چهارصد و پنجاه و پنج خمپاره انداز" ، "دوازده تانک"، "سی و چهار سكوی پرتاب موشک"، "هفتاد و هشت توپ" ، "دويست و چهل و پنج مسلسل "، "دو موشک كورنت" ، "هفتصد و بيست و نه سنگر داعشی" بهمراه هزاران قطعه سلاح سبک و ده‌ها كمربند انفجاری داعش منهدم شدند .
 
جلال الخالدی گفت: با پاكسازی بخش "الايسر" در شرق موصل، بيش از نود و پنج هزار و پانصد آواره به خانه هايشان بازگشتند .


گفتنی است شهر موصل مركز استان نينوای عراق، صد و شش منطقه و محله دارد . در بخش الايسر شرق شهر ، شصت و چهار منطقه است و در بخش الايمن نيز چهل و دو منطقه واقع است .

نيروهای عراقی در شش ماه گذشته ، توانستند نود منطقه موصل را آزاد كنند و تلاش ها برای آزادی شانزده منطقه ديگر كه اكثرا بافت قديمی شهر هستند ادامه دارد.

مهمترين مناطق آزاد شده در طول مدت گذشته مي‌توان به مسجد جامع موصل، مجموعه اداره‌های دولتی در دو بخش "الايمن و الايسر"، فرودگاه بين المللي موصل ، پادگان بزرگ الغزلاني ، كنسولگری تركيه واقع در منطقه "الدواسه"، بارگاه دو نبی شيث و يونس و موزه موصل اشاره كرد .

در حال حاضر نيز مسجد بزرگ النوری كه در سال دو هزار و چهارده ابو بكر بغدادي به دروغ در آنجا نماز خواند محاصره شده است.

حالا نيروهای عراقی با محاصره مسجد النوری، مناطق المطاحن ، اليرموک و المغرب را هم آزاد كردند تا بعد از پاكسازی اين مناطق، به مسجد النوری يورش ببرند.

در اطراف موصل نيز نيروهای مردمی، فرودگاه تلعفر ، مناطق بادوش ، تل عبطه، تل زلط تا مرز شهر سنجار كه بيش از ششصد كيلومتر مربع مساحت دارد را پاكسازی كردند و خط ارتباطی داعش ميان موصل ، تلعفر تا مرز سوريه را كاملا قطع كردند .

نيروهای مردمی همچنين خودشان را براي آزادی سه شهر ديگر استان نينوا؛ يعني الحضر، البعاج و القيروان آماده می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار