به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛

پهن شدن سفره‌ای بهشتی برای دانشجویان/ اعتکافی از جنس دانش

هر ساله از شب ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) مراسم معنوی اعتکاف در مساجد و دانشگاه‌ها برگزار شده و دانشجویان نقش پررنگی در این مراسم دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعتکاف در این دنیای پر مشغله وسیله‌ای برای تهذیب نفس و خلوت کردن بنده با خدای خویش است، حال اگر این عبادت زیبا بوسیله جوانان انجام شود تاثیرات دوچندانی بر فرد و حتی جامعه می‌گذارد.

دانشجویان قشر تحصیل کرده و آگاه هر جامعه محسوب می‌شوند که با انجام فریضه اعتکاف ضمن انجام برنامه درسی و مطالعه روتین خود در مساجد به عبادت و تنهایی با خدای خود می‌پردازند.
 
 اجتماعی به رنگ عبادت و تهذیب نفس

اعتکاف وسیله‌ای برای معامله با خداست
محمد حسن‌پور دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مراسم معنوی اعتکاف اظهار داشت: کسی که برای عمل اعتکاف خود را محیا می‌کند در اصل دارد به نوعی با خدای خود بر سر مسائل معنوی معامله می‌کند و به اهمیت این عبادت و تاثیر بسیار در زندگی روزمره خود پی می‌برد.

وی بیان کرد: به نظرم کسانی که برای مراسم اعتکاف در مساجد مختلف حضور پیدا می‌کنند این عبادت را با هدف خلوت کردن با خدای خود و تفکر درباره کارهایشان در گذشته و برنامه‌ریزی برای آینده انجام می‌دهند.

حسن پور عنوان کرد: افراد با برنامه ریزی مناسب می‌توانند با حضور در مراسم اعتکاف به مطالعه خود نیز بپردازند و به نظرم اعتکاف مانعی برای مطالعه دروس دانشگاهی و حتی عمومی نیست.
 
اجتماعی به رنگ عبادت و تهذیب نفس 

ارزش بالای اعتکاف در تهذیب نفس و بدن
احمد رضا حجتی مروست دانشجوی پزشکی دانشگاه تهران نیز در رابطه با مراسم معنوی اعتکاف گفت: افرادی که اعتکاف را بر یکسری از تفریحات ترجیح می‌دهند در واقع پی به ارزش بالای این عبادت و اثربخشی آن در زندگی فردی و اجتماعی برده‌اند.

وی بیان کرد: من به عنوان یک دانشجو با هدف پیشرفت در کار و درسم در این مراسم نورانی و پرفیض شرکت کرده‌ام و از خدای متعال می‌خواهم که این عبادات را از من قبول کند.

حجتی عنوان کرد: من در هنگام افطار بعد از دعای تعجیل در ظهور امام زمان(عج) پیروزی و سرافرازی مردم شریف کشورم را از خداوند بخشنده می‌خواهم.
 
اجتماعی به رنگ عبادت و تهذیب نفس 

اعتکاف سبب دوری انسان از هیاهوی زندگی
مهدی امیری دانشجوی دکتری مهندسی برق دانشگاه تهران گفت: هر چه زندگی رو به جلو می‌رود مشغله‌های آن نیز بیشتر می‌شود و اعتکاف به نظرم یک عبادت است که انسان را از مسائل دنیوی دور و آسوده می‌کند و سبب شده تا با خدای خود خلوت کند و ساعاتی را به تفکر بپردازد.

وی بیان کرد: اعتکاف انسان را به آرامش می‌رساند و از هیاهوی زندگی روزمره دور می‌سازد و این عبادت باعث می‌شود تا فرد برای آینده خودش برنامه ریزی داشته باشد.

امیری عنوان کرد: مراسم اعتکاف سبب می‌شود تا انسان با نفس خود مبارزه و به خاطر رضای خدا بر نفسش غلبه کند.

وی گفت: روزه گرفتن علاوه بر تاثیر مهم و مثبتش بر روی نفس بسیاری از سموم بدن را از بین می‌برد و اگر این عبادات در قالب مراسم اعتکاف باشد از یک روحانیت خاصی برخوردار است.
 
اجتماعی به رنگ عبادت و تهذیب نفس 

اعتکاف ۷۵۰ نفر در مسجد دانشگاه تهران
محمد عابدی مدیر مسجد دانشگاه تهران گفت: دو هزار و ۵۰۰ نفر برای انجام مراسم اعتکاف در مسجد دانشگاه تهران ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۵۰ نفر پذیرفته و الان معتکف شده‌اند.

وی عنوان کرد: هزینه اعتکاف در این مسجد نفری ۴۰ هزار تومان است و معتکفان این مسجد اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه است.

عابدی گفت: در این مسجد از اعضای دانشگاه‌های سراسر کشور برای مراسم اعتکاف حضور دارند.
 
اجتماعی به رنگ عبادت و تهذیب نفس 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.