اصفهان؛

درگذشت مؤلف کتب مذهبی در شهرستان نطنز

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز گفت: حجت‌الاسلام حسین حسین‌زاده اوره از روحانیون برجسته و مؤلف کتب مذهبی در نطنز دار فانی را وداع گفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی مشربی  امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: حجت‌الاسلام حسین حسین‌زاده اوره از روحانیون برجسته و مؤلف کتب مذهبی دیروز در نطنز دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: این عالم ربانی متولد 1335 در روستای اوره از توابع شهر نطنز در استان اصفهان بود که  تحصیلات حوزوی را تا مقطع دکترا در فقه و اصول ادامه داد و سپس به تألیف بیش از 80 جلد کتب متعدد و تدریس در داخل و خارج از کشور پرداخت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز تصریح کرد: این روحانی پُر توان، پُر کار، خدوم و با اخلاص، عمر با برکتی را در خدمت اسلام و انقلاب و مردم گذرانید مردم مؤمن و شریف شهرستان نطنز و به خصوص روستای اوره که آن بزرگوار سالیان متمادی امامت جماعت آنان را بر عهده داشت شاهد منش و اخلاق و رفتاری از این عالم روحانی بودند که آنان به‌ ویژه جوانان را مجذوب می‌کرد و نمونه‌ یک روحانی پارسا و انقلابی را در برابر چشم آنان قرار می‌داد.

وی بیان کرد: در اسفند ماه سال جاری حدود 11 جلد کتاب از وی به نام‌های سیمای 14 معصوم، ترجمه و شرح صحیفه سجادیه، معاد، قرآن، جهاد، رسالت محمد(ص)، آغاز خلقت، پیام نهج‌البلاغه و آداب زناشویی به چاپ رسید و از آن‌ها در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نطنز  رونمایی شد.

مشربی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع پیکر ایشان روز چهارشنبه 23 فروردین ماه 96 در روستای زادگاهش و در جوار امامزاده این روستا با حضور مردم و مسؤولان شهرستان و اصحاب فرهنگ و هنر برگزار خواهد شد و مراسم ختم وی فردا پنج شنبه در روستای اوره نطنز برگزار می‌شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.