اعتراض رئیس مجلس سنا به بازداشت چند عالم دینی در ننگرهار

رئیس مجلس سنا به بازداشت چند تن از علمای دینی در ننگرهار از سوی ریاست امنیتی اعتراض کرد.

اعتراض رئیس مجلس سنا به بازداشت چند عالم دینی در ننگرهاربه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نیروهای امیتی افغانستان چند روز قبل دو تن از علمای دینی در ولایت ننگرهار را بازداشت کردند.

عطا الله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت نیروهای اداره امنیت ملی این ولایت وارد یک مدرسه دینی موسوم به تعلیم القران در منطقه ای نارنح باغ واقع در ناحیه سوم شهر جلال اباد شده و دو تن از اساتید این مدرسه دینی به نامهای مولوی سردار ولی و مولوی احمد شاه را بازداشت کرده و با خود برده اند.

با این حال فضل‌هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا در نشست امروز مجلس سنا در اعتراض به این بازداشت‌ها گفت: از بازداشت علما در ننگرهار سخت متاثر هستم. علمای بازداشت شده حامیان حکومت هستند و همیشه در برابر پاکستان موضع گرفته اند.

آقای مسلمیار تاکید کرد: علما نباید به بهانه های مختلف، حرف‌ها و عملکردهای بی مورد زجر داده شوند.

به گفته او، حکومت هرچه عاجل در رهایی سه تن ازعلمای جید ولایت ننگرهار که همواره در تربیه علمای دینی و فرزندان وطن سعی و تلاش کرده اند، اقدام کند.

هنوز مشخص نیست که این علمای دینی در اتهام به چه قضیه ای بازداشت شده اند، اما پیش از این برخی علمای دینی و استادان دانشگاه در کشور به اتهام همکاری با تروریستان و تشویق دانشجویان برای پیوستن به صفوف مخالفان مسلح بازداشت شده بودند.

اما رادیو دری گزارش داده که مولوی سردار ولی که در مساجد مختلف بزرگ شهر جلال اباد دوره های تفسیر و ترجمه ای قران شریف را نیز دارد سال گذشته از سوی نیروهای ویژه ای افغان مستقر در فرودگاه جلال اباد نیز بازداشت وبعد از چند روز دوباره آزاد شد.

آوا نوشت: گفته می شود که سال گذشته نیز یکی از برادران مولوی احمد شاه از سوی دو موتر سایکل سوار در داخل شهر جلال اباد به ضرب گلوله به قتل رسید.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.